Spring naar bijdragen

Hallo ik ben nieuw!


Es70

Aanbevolen berichten

Hallo, omdat ik alweer een poosje vastloop, probeer ik via deze weg op dit forum een beetje m'n hartje te luchten en andere te helpen. Ik ben al meer dan toen aan de AD en laatste jaar gebruik ik daar ook dagelijks Lorazepam bij. De laatste tijd ben ik zo vreselijk moe en daardoor beland ik weer in de neerwaartse spiraal, angst, paniek, Lorazepam, vermoeidheid enz. Ik probeer zoveel mogelijk aan alles mee te doen maar als ik het een dagje iets drukker heb dan zit ik er echt doorheen.  Hoe moet ik verder is vaak een gedachte die in me opkomt....Gr Es

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Es70:

Hallo, omdat ik alweer een poosje vastloop, probeer ik via deze weg op dit forum een beetje m'n hartje te luchten en andere te helpen. Ik ben al meer dan toen aan de AD en laatste jaar gebruik ik daar ook dagelijks Lorazepam bij. De laatste tijd ben ik zo vreselijk moe en daardoor beland ik weer in de neerwaartse spiraal, angst, paniek, Lorazepam, vermoeidheid enz. Ik probeer zoveel mogelijk aan alles mee te doen maar als ik het een dagje iets drukker heb dan zit ik er echt doorheen.  Hoe moet ik verder is vaak een gedachte die in me opkomt....Gr Es

Ha @Es70, welkom hier! 

Ik heb ook een jaar Lorazepam geslikt. 4 weken voorgeschreven en daarna 11 maanden afbouwen. Ben nu 11 maanden bijna Lorazepamvrij. Heel veel klachten zijn al over, maar nog niet alles.

Hoeveel Lorazepam slik je? Ben je al aan het afbouwen? 
Zo ja, dan kunnen je klachten daaraan liggen, afbouwen geeft ontwenningsklachten. Als je nog niet afbouwt kunnen dezelfde klachten ook ontstaan door tolerantie. Je reageert dan niet meer goed op de Lorazepam en eigenlijk heb je meer nodig om hetzelfde resultaat te bereiken. Dat moet je overigens niet doen, want dan vererger je uiteindelijk de problemen.

Wat ik eigenlijk zeggen wil is dat je klachten wel gerelateerd zijn aan je Lorazepamgebruik, dat kan bijna niet anders. 
Het beste is om de Lorazepam langzaam af te bouwen, bij voorkeur na omzetting naar Diazepam. Met Diazepam worden de afbouwklachten doorgaans als milder ervaren.
Ben je onder behandeling bij arts of psychiater? Bespreek het daar. 

Tenslotte wil ik je van harte uitnodigen in onze dagelijkse huiskamer. Dat vind je bij Ditjes, datjes en dagdraad. De huiskamer wordt dagelijks door een forumgenoot geopend en daar kun je meepraten met lotgenoten, tips en adviezen krijgen en je gevoelens delen als je daar behoefte aan hebt.

Sterkte! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Es,

Hoe gaat het slapen en eten? Lukt dat een beetje? Zo te lezen zit je iedere keer over je grenzen. Lorazepam is, als je het lang gebruikt, slecht en werkt op een gegeven moment juist averechts. Probeer overdags, als je kunt, 1 uurtje goed te rusten. Lukt het niet, blijf dan toch liggen. En probeer geen prikkels te krijgen. Doe dat maar eens een paar dagen. Grote kans dat je je wat  minder moe gaat voelen. En kom naar onze huiskamer als je wilt. Daar zitten we.

Heel veel sterkte:rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...