Lieselot Geplaatst 4 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 4 juni 2013 Fantastisch om dit forum te lezen en goed om te weten niet de enige te zijn in dit moeilijke proces. Bedankt iedereen voor jullie steunende verhalen! Ik ben sinds 8 maanden gestopt met het verpesten van mijn leven. Na weer een hevige black out te hebben gehad en ik daardoor tijdelijk geen contact meer had met mijn famille heb ik de knoop door gehakt. Ik ben al eerder van de alcohol af geweest, maar kon dan toch de verleiding niet weerstaan. Dit keer is mijn doel om permanent van de troep af te blijven. Nadat ik een fout vriendje had gehad begon bij mij het misbruik van alcohol. Niks kon ik mij herinneren na een avond uit, wat vaak fout af liep. Met als hoogte punt, rijden onder invloed, ruzie maken, wakker worden naast? Ga zo maar door. Ik woon sinds 2 maanden in het buitenland en jeetje wat is het moeilijk om de baas te blijven over het gemene spul. Het is zo grijpbaar en bereikbaar overal. Maar ik zet door en als het moeilijk is,kijk ik naar jullie en put kracht uit de saamhorigheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acer Geplaatst 5 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2013 Super hoor, 8 maanden is een heel eind!! Volhouden, zou ik zeggen, en sterkte daarmee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 5 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2013 Mooi Lieselot! Volhouden en neem nooit dat eerste glas. Wat is nou 1 glas op een mensen leven....toch? Dus niet doen!! Tine:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 5 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2013 Hallo Lieselot, Ik had je naam al zien staan. Goed plan van je om helemaal te stoppen met de alcohol. Ik heb lang geprobeerd om een minderaar te zijn, maar ik heb ontdekt dat dat veel meer moeite kost, dan helemaal niet te drinken. In het laatste geval gaat de alcohol langzaam uit je systeem. Als minderaar had ik het vooral moeilijk met mijn grootste valkuil, chronische pijn. In het weekend "mocht" ik beperkt drinken van mezelf en als ik dan veel pijn had, kostte het veel moeite om op de rem te trappen. Doordeweeks ging ik gewoon naar bed met een pijnstiller en kon er dan later vaak weer tegen; luister beter naar mijn lichaam. Ik heb in Beieren gezien dat mensen het onmiddellijk begrijpen als je zegt dat je medicijnen gebruikt waarbij je niet mag drinken. Niemand bied je dan nog iets aan. Bij mij is dat ook zo, maar in het verleden trok ik me er niet zoveel van aan! Misschien kan je een alcoholschrift maken. Wanneer heb je trek in alcohol, waar ben je, welke tijd van de dag, wat is er gebeurd enz. Dat geeft je inzicht in je valkuilen. We hebben hier een virtuele huiskamer, op de dagdraad, ditjes en datjes. Vaak zijn daar mensen te vinden die over van alles praten. Als iemand komt om steun of advies schakelen we zo snel mogelijk over om die persoon te helpen. Het is fantastisch dat je al 8 maanden hebt gehaald op eigen kracht. Hou vol hoor! Veel succes, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 5 juni 2013 welkom hier Lieselot. Als je rijden onder invloed als dieptepunt beschouwt, gaat je verdere weg hopelijk weer omhoog naar echte hoogtepunten:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieselot Geplaatst 5 juni 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 juni 2013 Bedankt voor de reacties :-) Lytse dat is mijn ervaring ook, dat stoppen beter werkt dan minderen. Wel vervelend dat je chronische pijn hebt! Voor menig is het vanzelfsprekend om lichamelijk gezond op te staan elke morgen, wat een blessing eigenlijk. Ik wens je er sterkte mee!! Je lieve woorden doen me deugd. Sleep well en een virtuele knuffel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stientje Geplaatst 6 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2013 hoi liselot, acht maanden, echt heel goed. en mooi dat je inzicht hebt gekregen. ik worstel er ook mee, maar begin meer te begrijpen en te erkennen. liefs en sterkte. meelezen hielp mij al heel erg.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fofies Geplaatst 6 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 6 juni 2013 Hoi liselot....heel goed hoor 8 mnd zonder, ik ben nu bijna 15 mnd zonder en ben zooooo blij dat ik die troep niet meer aanraak! Ga zo door meid! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden