Spring naar bijdragen

Diazepam afgebouwd: afkick blijft maar aanhouden.


Flavour

Aanbevolen berichten

Beste lezers. 

Omdat ik hier nieuw ben zal ik me eerst even voorstellen. 

Jongenman van 22 jaar oud, en ik verblijf momenteel in een kliniek voor een verslaving aan GHB en Diazepam. 

Ik heb de Diazepam zo'n 9 maanden lang geslikt. Gemiddeld 30mg per dag, en soms nam ik 2,5mg Lorazepam 's avonds om beter te slapen. De Lorazepam nam ik vooral in de laatste periode toen ik ook GHB gebruikte. Maar de GHB is verder niet relevant. 

Momenteel zit ik nu op m'n 10e dag zonder Diazepam. Ik heb de Diazepam in 3 weken afgebouwd volgens het volgende afbouwschema. 

08:00 5mg 13:00 5mg 18:00 5mg 22:00 15mg totaal; 30mg. Zo nam ik het dagelijks voor het afbouwen.

Start afbouw

Dag 1: 13:00 dosering eruit, totaal 25mg

Dag 2: stabiel op 25mg 

Dag 3: 22:00 dosering naar 10mg, totaal 20mg

Dag 4: stabiel op 20mg 

Dag 5: 18:00 dosering eruit, totaal 15mg 

Dag 6: stabiel op 15mg

Dag 7: stabiel op 15mg

Dag 8: 22:00 dosering naar 5mg, totaal 10mg

Dag 9: stabiel op 10mg

Dag 10: stabiel op 10mg

Dag 11: 08:00 dosering naar 2,5mg, totaal 7,5mg

Dag 12: stabiel op 7,5mg 

Dag 13: stabiel op 7,5mg 

Dag 14: 08:00 dosering eruit, totaal 5mg

Dag 15: stabiel op 5mg 

Dag 16: stabiel op 5mg

Dag 17: 22:00 dosering naar 2,5mg

Dag 18: stabiel op 2,5mg 

Dag 19: stabiel op 2,5mg 

Dag 20: klaar. 

Behoorlijk snelle afbouw, maar dat moest van de arts hiero. Aangezien ik eind oktober diagnostiek krijg en dan mag je geen benzo's slikken. 

De laatste week heb ik echt behoorlijk last van afkick alleen..

Vooral: hoofdpijn, zweetpalmen, enorm warm hebben, derealisatie!, stijve spieren (benen, nek, schouders, borst), hyperventilatie, druk op de borst, gevoel alsof m'n keel dichtgeknepen wordt, hartkloppingen, nervositeit, overgevoeligheid voor geluiden, moeilijk om een gesprek te voeren, lichte hallicunaties (lichte vervormingen), paniekaanvallen, angsten en slapeloosheid. 

Een enorme lijst! Heeft er iemand enig idee hoelang dit kan aanhouden? Het begint echt vervelend te worden. En zijn er mensen die dit herkennen? Vooral de enorme druk op de borst is irritant en angstaanjagend!

Soms zijn de klachten zo erg dat ik niet eens kan sporten. Vooral de derealisatie en hyperventilatie zijn dan klote, helemaal het gevoel hebben alsof ik er niet ben maakt alles nog enger en kut. Het lijkt wel in vlagen te komen, het ene moment heb ik nergens last van en het andere moment kan ik niets anders dan onder de douch staan of in een warm bad liggen.  

Ik hoor graag van lezers! Greetz Flavour. 

bewerkt door Flavour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-9-2018 om 20:58 zei Flavour:

Beste lezers. 

Omdat ik hier nieuw ben zal ik me eerst even voorstellen. 

Jongenman van 22 jaar oud, en ik verblijf momenteel in een kliniek voor een verslaving aan GHB en Diazepam. 

Ik heb de Diazepam zo'n 9 maanden lang geslikt. Gemiddeld 30mg per dag, en soms nam ik 2,5mg Lorazepam 's avonds om beter te slapen. De Lorazepam nam ik vooral in de laatste periode toen ik ook GHB gebruikte. Maar de GHB is verder niet relevant. 

Momenteel zit ik nu op m'n 10e dag zonder Diazepam. Ik heb de Diazepam in 3 weken afgebouwd volgens het volgende afbouwschema. 

08:00 5mg 13:00 5mg 18:00 5mg 22:00 15mg totaal; 30mg. Zo nam ik het dagelijks voor het afbouwen.

Start afbouw

Dag 1: 13:00 dosering eruit, totaal 25mg

Dag 2: stabiel op 25mg 

Dag 3: 22:00 dosering naar 10mg, totaal 20mg

Dag 4: stabiel op 20mg 

Dag 5: 18:00 dosering eruit, totaal 15mg 

Dag 6: stabiel op 15mg

Dag 7: stabiel op 15mg

Dag 8: 22:00 dosering naar 5mg, totaal 10mg

Dag 9: stabiel op 10mg

Dag 10: stabiel op 10mg

Dag 11: 08:00 dosering naar 2,5mg, totaal 7,5mg

Dag 12: stabiel op 7,5mg 

Dag 13: stabiel op 7,5mg 

Dag 14: 08:00 dosering eruit, totaal 5mg

Dag 15: stabiel op 5mg 

Dag 16: stabiel op 5mg

Dag 17: 22:00 dosering naar 2,5mg

Dag 18: stabiel op 2,5mg 

Dag 19: stabiel op 2,5mg 

Dag 20: klaar. 

Behoorlijk snelle afbouw, maar dat moest van de arts hiero. Aangezien ik eind oktober diagnostiek krijg en dan mag je geen benzo's slikken. 

De laatste week heb ik echt behoorlijk last van afkick alleen..

Vooral: hoofdpijn, zweetpalmen, enorm warm hebben, derealisatie!, stijve spieren (benen, nek, schouders, borst), hyperventilatie, druk op de borst, gevoel alsof m'n keel dichtgeknepen wordt, hartkloppingen, nervositeit, overgevoeligheid voor geluiden, moeilijk om een gesprek te voeren, lichte hallicunaties (lichte vervormingen), paniekaanvallen, angsten en slapeloosheid. 

Een enorme lijst! Heeft er iemand enig idee hoelang dit kan aanhouden? Het begint echt vervelend te worden. En zijn er mensen die dit herkennen? Vooral de enorme druk op de borst is irritant en angstaanjagend!

Soms zijn de klachten zo erg dat ik niet eens kan sporten. Vooral de derealisatie en hyperventilatie zijn dan klote, helemaal het gevoel hebben alsof ik er niet ben maakt alles nog enger en kut. Het lijkt wel in vlagen te komen, het ene moment heb ik nergens last van en het andere moment kan ik niets anders dan onder de douch staan of in een warm bad liggen.  

Ik hoor graag van lezers! Greetz Flavour. 

Klinkt zeer bekend Flavour, je hebt het ook in een zeer snel tempo afgebouwd wat vaak in klinieken gebeurd. Het is uit zitten hoe lang je deze klachten blijft houden, sommige herstellen snel andere daarin tegen duurdt het veel langer. Het is dus echt persoons afhankelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hah veel te snelle afbouw, dat jij dit verhaal überhaupt, en in de juiste volgorde, nog kan vertellen. Dit is bijna een coldturkeymethode. Volgens mij redt je dat alleen als je 4 weken in een isoleercel mag leven, waar af en toe wat eten door een luik geschoven wordt. Zeker de brijder? Tja die zijn van het lik-op- stuk-beleid, alsof je het er allemaal zelf naar gemaakt hebt. Succes man!

bewerkt door benzodizzy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei benzodizzy:

Hah veel te snelle afbouw, dat jij dit verhaal überhaupt, en in de juiste volgorde, nog kan vertellen. Dit is bijna een coldturkeymethode. Volgens mij redt je dat alleen als je 4 weken in een isoleercel mag leven, waar af en toe wat eten door een luik geschoven wordt. Zeker de brijder? Tja die zijn van het lik-op- stuk-beleid, alsof je het er allemaal zelf naar gemaakt hebt. Succes man!

 

Inderdaad de Brijder ja! Het is wel heftig idd, de echte klap kwam pas nadat ik op 0 stond. Maar het is ook weer niet zo heftig dat ik geen bericht kan typen, ik kan gewoon 'functioneren' omdat ik kan relativeren dat het benzo afkick is. Ja het is * maar ik heb mezelf wel erger gevoeld denk ik dan. Zo probeer ik mezelf door de waves heen te slepen. 

Heb vandaag wel een goede dag, geen waves gehad vandaag. Alleen wat duizelingen en zweetpalmen. 

Ik heb 's avonds alleen wel écht Mirtazapine nodig want zonder slaap ik gewoon niet! Gister geprobeerd te slapen zonder Mirtazapine maar moest er alsnog uit om bij de nachtzuster m'n Mirtazapine te halen. 

bewerkt door moderator
schuttingtaal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Deligaf1:

Klinkt zeer bekend Flavour, je hebt het ook in een zeer snel tempo afgebouwd wat vaak in klinieken gebeurd. Het is uit zitten hoe lang je deze klachten blijft houden, sommige herstellen snel andere daarin tegen duurdt het veel langer. Het is dus echt persoons afhankelijk.

Toch fijn om te lezen dat het herkenbaar is voor anderen. Ik kan m'n afkick redelijk goed doorstaan door het te relativeren dat het van voorbij gaande aard is. Het duurt niet eeuwig, en zo voel ik ook wat voor 'n ellende benzo's zijn! 

Het is maar afwachten hoelang het gaat duren. 

Ik merk wel dat de afkick soms bijna de hele dag weg is. Vandaag nog geen 'nare' afkick gehad, alleen wat duizelingen en zweethandjes. Maar dat neem ik voor lief. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Flavour ,

 

Vreselijk wat ze je aangedaan hebben. Het was natuurlijk niet zo slim om zelf van de diazepam te snoepen ... Maar drie weken is echt heel snel. hoe het nu is weet ik niet, maar in het verleden hanterde Novadic Kentron een detox van 6 weken. Ook al snel, maar dat is een detox.

Voor benzo's horen ze geen detox uit te voeren.

" Behoorlijk snelle afbouw, maar dat moest van de arts hiero. Aangezien ik eind oktober diagnostiek krijg en dan mag je geen benzo's slikken.  " Kunnen ze dan wel het verschil tussen de ontrekkingsverschijnselen van de diazepam en wat er verder speelt zien ... ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...