Spring naar bijdragen

eyeopener


roham

Aanbevolen berichten

vanavond had ik zucht.ik was echt ertegen aan het vechten.ik begon wat te zappen en kwam uit op national geographic bij het programma drugs.

deze keer ging het over alcoholisme en wat t allemaal veroorzaakt,ik weet dit allemaal wel,maar nu zag ik de realiteit voor me op beeld.

een jongeman die heel erg verslaafd was aan alcohol,en de familie die hem steunde en er ook onder leed.

ze hadden hem zover om hem medisch te laten onderzoeken en met deze feiten van  de uitslag hem over te halen om af te kikken.

de uitslagen van de onderzoeken waren echt zo erg .28 jaar en lever ernstig aangetast en alvliesklier chronisch ontstoken.

de enige oplossing was stoppen met drinken en eindelijk ging hij ervoor...

maar helaas te laat. deze jongen van 28 jaar overleed een paar weken later aan de gevolgen van alooholisme.

deze docu heeft me vanavond geholpen om weer een dag droog te eindigen.

en in te zien wat een verschrikkelijke ziekte het is.

deze confrontatie had ik nodig .ik ben dankbaar voor vandaag .en lieve jongen rust in vrede

dit wilde ik even delen

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei BeamMeUpJim:

Fijn dat dit je heeft geholpen.

Maar 28... Dan moet je het wel heel bont hebben gemaakt... Ik vind het vooral sneu voor de nabestaanden die zich zo voor hem hebben ingezet, met dit dan als resultaat.

ja is ook wel zo maar aan de andere kant denk niet dat hij dit voor zichzelf heeft gewild ,dat is de verslaving die hem heeft overgenomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat erg, ik ken de docu niet, maar door wat je erover schrijft voel ik me al ellendig. 28 jaar, zo zonde dat een mensenleven zo jong kapot is en dan door iets wat voorkomen had kunnen worden. De laatste tijd ben ik me steeds meer de gevaren van alcohol gaan realiseren. Dat doe ik mijn hele leven al, ik weet dat alcohol slecht is, maar ik blijf maar drinken om nog een beetje te kunnen slapen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8/29/2018 om 19:51 zei Patries:

Wat erg, ik ken de docu niet, maar door wat je erover schrijft voel ik me al ellendig. 28 jaar, zo zonde dat een mensenleven zo jong kapot is en dan door iets wat voorkomen had kunnen worden. De laatste tijd ben ik me steeds meer de gevaren van alcohol gaan realiseren. Dat doe ik mijn hele leven al, ik weet dat alcohol slecht is, maar ik blijf maar drinken om nog een beetje te kunnen slapen. 

Hi Patries,

Toch is het juist de alcohol die het maakt dat je zo slecht slaapt, en uit ervaring weet ik dat het heel moeilijk is om hier van los te breken. Na mijn 1e poging om voorgoed te stoppen heeft het zeker wel 2 maanden geduurd voordat ik weer een normaal ritme had en goed door sliep. Ik dronk toen 10 jaar, ben cold turkey gestopt, en had verder niet zoveel om handen. Het in slaap komen was vooral een probleem.

Wat mij enorm heeft geholpen is de wekker op 7 uur zetten, en ongeacht of ik pas om 6 uur sliep, opstaan. Op een gegeven moment ben je om 22 uur al moe en kun je slapen. Aan het begin zul je meerdere malen per nacht wakker worden/liggen, maar ook dit verdwijnt op den duur, en dan komen de dromen terug.

Nu (terugval gehad) heb ik een baan gezocht waarbij ik fysieke inspanning moet leveren (productiewerk), voorheen werkte ik in de IT, zat de hele dag op een stoel. Daarnaast fiets ik 40km per dag, en ben dus na het werk uitgeput. Ik eet dan goed, zet een serie aan, en 10 min later slaap ik. Hier kun je al een begin mee maken terwijl je nog drinkt, een uitzendbureau zet iedereen in die zich maar meldt.

Slaapmedicatie is natuurlijk ook een optie, en wellicht de "makkelijke route", maar ik zou dit niet in combinatie met alcohol gebruiken. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei BeamMeUpJim:

Hi Patries,

Toch is het juist de alcohol die het maakt dat je zo slecht slaapt, en uit ervaring weet ik dat het heel moeilijk is om hier van los te breken. Na mijn 1e poging om voorgoed te stoppen heeft het zeker wel 2 maanden geduurd voordat ik weer een normaal ritme had en goed door sliep. Ik dronk toen 10 jaar, ben cold turkey gestopt, en had verder niet zoveel om handen. Het in slaap komen was vooral een probleem.

Wat mij enorm heeft geholpen is de wekker op 7 uur zetten, en ongeacht of ik pas om 6 uur sliep, opstaan. Op een gegeven moment ben je om 22 uur al moe en kun je slapen. Aan het begin zul je meerdere malen per nacht wakker worden/liggen, maar ook dit verdwijnt op den duur, en dan komen de dromen terug.

Nu (terugval gehad) heb ik een baan gezocht waarbij ik fysieke inspanning moet leveren (productiewerk), voorheen werkte ik in de IT, zat de hele dag op een stoel. Daarnaast fiets ik 40km per dag, en ben dus na het werk uitgeput. Ik eet dan goed, zet een serie aan, en 10 min later slaap ik. Hier kun je al een begin mee maken terwijl je nog drinkt, een uitzendbureau zet iedereen in die zich maar meldt.

Slaapmedicatie is natuurlijk ook een optie, en wellicht de "makkelijke route", maar ik zou dit niet in combinatie met alcohol gebruiken. Succes.

Alcohol gebruik ik al bijna drie weken niet meer Jim. Ik slaap nu weer net zo beroerd als voor de tijd dat ik alcohol ging drinken, vanaf mijn kindertijd slaap ik heel slecht. Mijn arme ouders hebben daar een enorme kluif aan gehad. Komende week wil ik me door de huisarts laten verwijzen naar een "slaapkliniek", ik wil dat mijn slaap onderzocht wordt. Het is werkelijk hopeloos...

Daarbij komt dat ik een baan heb met zeer veel verantwoordelijkheden en ik sta elke ochtend voor 6 uur op vanwege mijn werk. Ook in het weekend en in de vakanties sta ik vroeg op om dat ritme er maar in te houden. Slaapmedicatie heb ik ook, maar dat gebruik ik pas wanneer ik drie nachten amper heb geslapen: minder dan drie uur per nacht. 

Ik heb al heel veel geprobeerd hoor, psychologen, psychiaters, slaapcursussen en allerlei tips en middeltjes die aangeraden worden. Men lijkt een beetje met de handen in het haar te zitten wat mij betreft. Slaapmedicatie werkt ook niet perfect bij mij: soms val ik er niet van in slaap, of slechts met heel veel moeite. Ik heb Michael Jackson voor ogen: die kon ook niet slapen en de middelen die hij gebruikte om maar in slaap te komen werden steeds sterker en gevaarlijker. Wat ik begrepen heb is hij gestorven aan een overdosis van een narcosemiddel, door zijn lijfarts toegediend. Michael als afschrikwekkend voorbeeld weerhoudt mij ervan in het illegale circuit sterke slaapmiddelen te gaan scoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Patries:

Alcohol gebruik ik al bijna drie weken niet meer Jim. Ik slaap nu weer net zo beroerd als voor de tijd dat ik alcohol ging drinken, vanaf mijn kindertijd slaap ik heel slecht. Mijn arme ouders hebben daar een enorme kluif aan gehad. Komende week wil ik me door de huisarts laten verwijzen naar een "slaapkliniek", ik wil dat mijn slaap onderzocht wordt. Het is werkelijk hopeloos...

Daarbij komt dat ik een baan heb met zeer veel verantwoordelijkheden en ik sta elke ochtend voor 6 uur op vanwege mijn werk. Ook in het weekend en in de vakanties sta ik vroeg op om dat ritme er maar in te houden. Slaapmedicatie heb ik ook, maar dat gebruik ik pas wanneer ik drie nachten amper heb geslapen: minder dan drie uur per nacht. 

Ik heb al heel veel geprobeerd hoor, psychologen, psychiaters, slaapcursussen en allerlei tips en middeltjes die aangeraden worden. Men lijkt een beetje met de handen in het haar te zitten wat mij betreft. Slaapmedicatie werkt ook niet perfect bij mij: soms val ik er niet van in slaap, of slechts met heel veel moeite. Ik heb Michael Jackson voor ogen: die kon ook niet slapen en de middelen die hij gebruikte om maar in slaap te komen werden steeds sterker en gevaarlijker. Wat ik begrepen heb is hij gestorven aan een overdosis van een narcosemiddel, door zijn lijfarts toegediend. Michael als afschrikwekkend voorbeeld weerhoudt mij ervan in het illegale circuit sterke slaapmiddelen te gaan scoren.

Goed bezig, ik ben trots op je!

Ik hoop dat het onderzoek iets oplevert, het zou toch fijn zijn eens duidelijkheid te krijgen over wat er aan de hand is. Wat ik heb begrepen uit je verhaal, heb je al veel geprobeerd, behalve jezelf uitputten. Het fietsen en werken was een voorbeeld, doe iets wat je leuk vindt, en ga er voor de volle 100% voor, het maakt echt een verschil. Daarbij is het gevoel als je iemand voorbij gaat die al jaren bezig is met datgene onbeschrijvelijk.

Ik lach me iedere keer weer kapot als ik wielrenners voorbij ga, beide handen van het stuur, peuk op de lippen, blikje energy in de hand, en nette kleding aan.

Michael had vele problemen, en kreeg niet de juiste zorg, heel spijtig, maar idd een goed voorbeeld van hoe het niet moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahhh, Jim, me uitputten doe ik ook: fitnessen, skaten, verre stukken fietsen...ik ben sowieso behoorlijk sportief. Maar als ik zo lang zo slecht slaap dan lukt het me niet hoor, dan ben ik kapot! En wat je zegt: dat vind ik dus ook leuk, mensen voorbijschieten op de ijsbaan, of zwaardere gewichten gebruiken dan de hulk die voor mij aan het squatten was....dat soort gekke dingen! :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...