kruidenthee67 Geplaatst 21 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2018 Hoi Merel, Het is zeker niet mijn bedoeling om je te demotiveren. Jammer als je dat zo ervaart en het is niet helpend voor jou. Ik realiseer me ook dat na mijn welkom heten ik verder niet gereageerd hebt op postings van jou. Dus wellicht wat kort door de bocht. Je gaat een traject aan, waarin jezelf ook assertief opstelt. Moedig. Je ervaart daarin weerstand en hobbels, niet fijn. Dat je daar zucht van kreeg snap ik. Dat je vervolgens twee blikken bier dronk kan ik ook begrijpen. Zo heb ik ook gehandeld in het verleden. Dat je het benoemt is eerlijk. Ik heb het willen benoemen omdat juist dat drinken na frustratie, teleurstelling of welke emotie ook herkenbaar is, en zo niet helpend voor jezelf. Tenminste dat is mijn persoonlijke ervaring. Dat wil en kan ik niet bagatelliseren...ook niet groot maken. Maar het hoort wel bij het adb proces Mereltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mereltje Geplaatst 21 juni 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juni 2018 51 minuten geleden zei kruidenthee67: Hoi Merel, Het is zeker niet mijn bedoeling om je te demotiveren. Jammer als je dat zo ervaart en het is niet helpend voor jou. Ik realiseer me ook dat na mijn welkom heten ik verder niet gereageerd hebt op postings van jou. Dus wellicht wat kort door de bocht. Je gaat een traject aan, waarin jezelf ook assertief opstelt. Moedig. Je ervaart daarin weerstand en hobbels, niet fijn. Dat je daar zucht van kreeg snap ik. Dat je vervolgens twee blikken bier dronk kan ik ook begrijpen. Zo heb ik ook gehandeld in het verleden. Dat je het benoemt is eerlijk. Ik heb het willen benoemen omdat juist dat drinken na frustratie, teleurstelling of welke emotie ook herkenbaar is, en zo niet helpend voor jezelf. Tenminste dat is mijn persoonlijke ervaring. Dat wil en kan ik niet bagatelliseren...ook niet groot maken. Maar het hoort wel bij het adb proces Dank je Kruidenthee! Ik heb net ff met mn zus gebeld (n uur lang maar gelijk aangezien ze psycholoog is nogal wiedes lekker de diepte in). Het doet me goed dat je dit nog ff schrijft. ☺ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Garuda Geplaatst 21 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2018 Hoi Mereltje, welkom hier en veel kracht toegewenst voor je reis naar een alcoholvrij leven! Mereltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 23 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2018 Hoe gaat het nu met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 23 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2018 Hoi Mereltje, Sorry dat ik hierop nog niet heb gereageerd. Had het wel gelezen maar zit zelf niet goed in mijn vel waardoor ik het verhaal 6 x moest lezen en toen nog geen echt advies had. En toen dacht ik: morgen reageer ik. Nu heb ik nog steeds geen advies, sorry. Zelf al een jaar bij psycholoog gelopen, gesprekken, emdr, etc, maar het stagneerde. Daarna ook heel erg lopen twijfelen tussen 2 instellingen. Het klopt dat je bij maar 1 instelling tegelijk kan, dus je moet een keuze maken. Ik zou voor de keuze gaan waarbij je het snelst geholpen kan worden, en dit even de kans geven. Mocht het daarna nog niet voor je werken, kun je altijd nog besluiten om over te stappen. Blijft lastig dit, ik begrijp je dilemma. Maar als je een beslissing neemt, kun je het eigenlijk al niet verkeerd doen. Mereltje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mereltje Geplaatst 23 juni 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 juni 2018 Dank je voor de tip Klaske! Dan heb ik de juiste keus gemaakt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden