Peter1970 Geplaatst 1 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2018 Zo het moment is hier. Vanavond start ik met diazepam na 20 jaar gebruik van lorazepam... ik ga hier mijn verhaal doen en ervaringen delen positieve en negatieve en hoop zo dat ik hier de extra steun support en ervaringsadviezen krijg. Voor mij is de overstap best een eng iets al stop ik ook al ruim 20 jaar lorazepam in mijn lijf zonder na te denken maar ik ben er klaar mee. Eng maar oh zo benieuwd hoe de wereld eruit ziet voor mij zonder benzos. Keep in touch I promise I will! peter ps in 20 jaar van 0,5mg lorazepam naar 7mg gegaan. Nu dus start van 0mg lorazepam naar 30mg diazepam per dag (omrekentabel Blablabla factor x5 dus). Onder begeleiding van verslavingsarts van ready for change te rotterdam. Ambulant want ik zal moeten kunnen blijven functioneren en werken als Zzp’er. Je schijnt sneller en makkelijker van een heroïne verslaving af te komen dan van benzos is me meegegeven... komt tijd komt raad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2018 Goeie morgen en welkom Peter. Je klinkt vastberaden, hartstikke goed. Ik hoop dat het je lukt. Hoe langzamer je het doet, hoe meer resultaat je krijgt. Kom je ook naar onze huiskamer om te delen? Je bent van harte welkom. Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 2 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2018 12 uur geleden zei Peter1970: Zo het moment is hier. Vanavond start ik met diazepam na 20 jaar gebruik van lorazepam... ik ga hier mijn verhaal doen en ervaringen delen positieve en negatieve en hoop zo dat ik hier de extra steun support en ervaringsadviezen krijg. Voor mij is de overstap best een eng iets al stop ik ook al ruim 20 jaar lorazepam in mijn lijf zonder na te denken maar ik ben er klaar mee. Eng maar oh zo benieuwd hoe de wereld eruit ziet voor mij zonder benzos. Keep in touch I promise I will! peter ps in 20 jaar van 0,5mg lorazepam naar 7mg gegaan. Nu dus start van 0mg lorazepam naar 30mg diazepam per dag (omrekentabel Blablabla factor x5 dus). Onder begeleiding van verslavingsarts van ready for change te rotterdam. Ambulant want ik zal moeten kunnen blijven functioneren en werken als Zzp’er. Je schijnt sneller en makkelijker van een heroïne verslaving af te komen dan van benzos is me meegegeven... komt tijd komt raad Dag @Peter1970, welkom hier! Je eerste afbouwstap heb je al gezet door van 7 mg Lora naar 30 mg Diazepam te gaan. De door je arts gehanteerde omrekentabel zou 35 mg Diazepam als equivalent geven, maar je begint meteen lager. Houd er rekening mee dat andere omrekentabellen 10 mg Diazepam geven als equivalent voor 1 mg Lorazepam. Natuurlijk vreemd dat daarover geen consensus is, maar mocht je heftige afbouwklachten ervaren bij de omzetting dan kan het daarmee te maken te hebben. Succes en als we je kunnen ondersteunen (heb zelf 4 mg Lorazepam afgebouwd tot 0) dan doen wij dat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter1970 Geplaatst 2 juni 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juni 2018 Huiskamer? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter1970 Geplaatst 2 juni 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juni 2018 Wel fijn ! Steun vanuit thuis heb ik dat is natuurlijk super maar met ervaringsdeskundigen is heel erg fijn. Goedemorgen. Ja zou dinsdag beginnen na gesprek verslavingsarts en medicijnen halen maar raakte toch in paniek. Heb begin dit jaar erg nare ervaring gehad omdat de lorazepam niet leverbaar was en ik door huisarts naar bromazepam was omgezet. Gevolg ook door financiële issues twee maanden thuis geZeten wat als zzp er niet zo fijn is. Goed geslapen wel vroeg wakker en meteen aan de medicijnen denken maar Oke dat zal erbij horen. En ik volg mijn eigen tempo en gevoel met afbouwen. Moet ook nog kunnen functioneren. Vooralsnog wat geeuwerig en wat zwaar gevoel in mijn lijf. Dank voor de support. Waardeer ik enorm! Cyclad58 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 2 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 2 juni 2018 Peter onder jouw bericht staat een rijtje met O. h.kamer en de datum. Daar zitten we veel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaida74 Geplaatst 8 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2018 (bewerkt) Welkom @Peter1970! Je hebt de eerste moeilijke stappen gezet en dat is het begin! Hoop dat je er zonder al te veel klachten vanaf komt. 8 juni 2018 bewerkt door Kaida74 Je had de huiskamer al gevonden, zag ik ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden