Spring naar bijdragen

Xanax( alprazolam)afbouw


Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb heel lang xanax of alprazolam gebruikt ben sinds aantal weken. Aan het afbouwen in overleg

Ben van 6 x 0.5 al zover gekomen dat ik nu op 1x 0.25 zit deze fase zit ik nog midden in 

Valt zwaar tegen 

Nog meer mensen met deze ervaringen  ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei TonyZ:

Hallo

Ik heb heel lang xanax of alprazolam gebruikt ben sinds aantal weken. Aan het afbouwen in overleg

Ben van 6 x 0.5 al zover gekomen dat ik nu op 1x 0.25 zit deze fase zit ik nog midden in 

Valt zwaar tegen 

Nog meer mensen met deze ervaringen  ??

Dag @TonyZ,

Allereerst welkom! 
Ik heb geen ervaring met Xanax, wel met afbouwen (Lorazepam)

Je hebt al bijna je totale dosering Xanax in enkele weken afgebouwd? Dat is supersnel, ik zou zeggen te snel. 
Heb je hulp bij het afbouwen? Volg je een bepaald afbouwschema? 
Xanax is een potente benzo en is tamelijk kortwerkend, ik kan me voorstellen dat je behoorlijke afbouwverschijnselen hebt. Dat is normaal, zeker bij een (te) snelle afbouw. 

Ik kan me voorstellen dat je wilt doorpakken en de laatste 0,25 mg ook snel wil afbouwen, maar het lijkt me verstandig eerst wat te stabiliseren en dan pas aan de laatste afbouwbrokken te beginnen.

Succes en sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Cyclad58:

Dag @TonyZ,

Allereerst welkom! 
Ik heb geen ervaring met Xanax, wel met afbouwen (Lorazepam)

Je hebt al bijna je totale dosering Xanax in enkele weken afgebouwd? Dat is supersnel, ik zou zeggen te snel. 
Heb je hulp bij het afbouwen? Volg je een bepaald afbouwschema? 
Xanax is een potente benzo en is tamelijk kortwerkend, ik kan me voorstellen dat je behoorlijke afbouwverschijnselen hebt. Dat is normaal, zeker bij een (te) snelle afbouw. 

Ik kan me voorstellen dat je wilt doorpakken en de laatste 0,25 mg ook snel wil afbouwen, maar het lijkt me verstandig eerst wat te stabiliseren en dan pas aan de laatste afbouwbrokken te beginnen.

Succes en sterkte! 

Dankjewel voor de headsup

Ik doe dit wel in overleg met spychiater

Die heb ik al af moeten remmen die wilde nog sneller ,waar ik dacht ho ff tis geen wedstrijd. Bijwerkingen hoofdpijn kom slecht in slaap. Misselijk best vaak en dan ook het onrust gevoel en de druk op de borst met een hart die hard bonkt pff.

Ben nu aantal dagen verder en ik wil eerst stabiel worden en zeker zijn voor de volgende stap. 

Het is bij mij de vraag of ik nou geestelijk afhankelijk ben of alleen  lichamelijk .

Nog steeda onduidelijk omdat nu al die bijwerkingen van ontwenning spelen..

We gaan het meemaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei TonyZ:

@Cyclad58

Geestelijk is vreemd ja omdat ik ze nam om rustig te worden en angsten

Maar psych zegt ook dat het juist angsten kan opwekken dus vandaar stoppen. En dan de vraag of ik geestelijk sterk genoeg ben om de rust te vinden

Beste Tony,

het is rottig spul. De angst die je ervaart bij de afbouw is chemisch en daardoor voor velen erger dan hoe je lichaam zelf angst zou afgeven. Angst en paniek is in therapie goed te behandelen en mee leren omgaan is beter dan benzo's. Heb je de Ashton Manual al gelezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kannietmeer:

Beste Tony,

het is rottig spul. De angst die je ervaart bij de afbouw is chemisch en daardoor voor velen erger dan hoe je lichaam zelf angst zou afgeven. Angst en paniek is in therapie goed te behandelen en mee leren omgaan is beter dan benzo's. Heb je de Ashton Manual al gelezen?

@Kannietmeer

Paar dagen  verder  onrust gevoel is er nog. Druk op de borst ook en moe.

Maar volgens mij word het minder.

Het zal nog wel even duren voordat dat weg is maar het is te doen zo.

Wel gemerkt dat ik de koffie wel even kan laten staan pff

Ashton manual nee ken ik nie zal zo is zoeken

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei TonyZ:

@Kannietmeer

Paar dagen  verder  onrust gevoel is er nog. Druk op de borst ook en moe.

Maar volgens mij word het minder.

Het zal nog wel even duren voordat dat weg is maar het is te doen zo.

Wel gemerkt dat ik de koffie wel even kan laten staan pff

Ashton manual nee ken ik nie zal zo is zoeken

 

De Asthon Manual is oud , maar leert je een hele hoop over benzo's en de weg naar herstel. De methode kan beter en het tempo ligt voor velen te hoog, en hebben we door de tijd heen van andere benzo afbouwers geleerd om beter te doen dan Ashton mee komt. Maar zeker lezen. Het is je eerste bijbel om te begrijpen waar je mogelijk tegen aanloopt. Onthoud wel: jouw weg is uniek en nooit hetzelfde als van een ander. En je lichaam zal herstellen. Geef het de tijd, en je zal herstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

De Asthon Manual is oud , maar leert je een hele hoop over benzo's en de weg naar herstel. De methode kan beter en het tempo ligt voor velen te hoog, en hebben we door de tijd heen van andere benzo afbouwers geleerd om beter te doen dan Ashton mee komt. Maar zeker lezen. Het is je eerste bijbel om te begrijpen waar je mogelijk tegen aanloopt. Onthoud wel: jouw weg is uniek en nooit hetzelfde als van een ander. En je lichaam zal herstellen. Geef het de tijd, en je zal herstellen.

Thanks ik ga het lezen

Moet zeggen dat het best ok gaat op momenten na dan. Meer de onrust gevoelens dat zal wel komen door het lichaam die zegt hallo waar blijft me benzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de onrust komt inderdaad omdat je lichaam is aangepast aan de situatie met de benzo. ( in zekere zin zou ik het liever schade noemen). Deze onrust komt omdat de overdracht van rustgevende signalen niet meer kan plaatsvinden (of verminderd) zonder de benzo, of je lichaam gaat meer van die zooi vragen omdat het effect dus niet blijvend is.

Fijn om te horen dat het over het algemeen nu wel gaat. Als je rustig afbouwt is dat hopelijk te behouden. Ga vooral niet te snel. Een halve gram per 2 weken is te doen, mogelijk een hele. Maar let goed op je eigen signalen en lees vooral bladzijde 1 van de Manual ( Het voorwoord van Professor Ashton) goed en zorg dat de dokter die je begeleid dit ook begrijpt en onderschrijft als het even kan. In het kort: Jouw motivatie, jouw tempo, jouw lichaam, jouw proces. Een dokter kan niet van buiten zien hoe het voelt, en ze hebben vaak geen idee en doen daardoor maar wat. Laat je niet opjagen en geen angst aanjagen, maar probeer ook zeker te voorkomen dat ze je er in een paar weken vanaf draaien.

Nou ja, ik hoop dat het je goed gaat en dat je een goed proces zal hebben. Je weet ons hier te vinden. We zijn met zijn allen regelmatig in de huiskamer van de dag ( let op de datum).  Onder Ditjes Datjes en Dagraad te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Kannietmeer:

de onrust komt inderdaad omdat je lichaam is aangepast aan de situatie met de benzo. ( in zekere zin zou ik het liever schade noemen). Deze onrust komt omdat de overdracht van rustgevende signalen niet meer kan plaatsvinden (of verminderd) zonder de benzo, of je lichaam gaat meer van die zooi vragen omdat het effect dus niet blijvend is.

Fijn om te horen dat het over het algemeen nu wel gaat. Als je rustig afbouwt is dat hopelijk te behouden. Ga vooral niet te snel. Een halve gram per 2 weken is te doen, mogelijk een hele. Maar let goed op je eigen signalen en lees vooral bladzijde 1 van de Manual ( Het voorwoord van Professor Ashton) goed en zorg dat de dokter die je begeleid dit ook begrijpt en onderschrijft als het even kan. In het kort: Jouw motivatie, jouw tempo, jouw lichaam, jouw proces. Een dokter kan niet van buiten zien hoe het voelt, en ze hebben vaak geen idee en doen daardoor maar wat. Laat je niet opjagen en geen angst aanjagen, maar probeer ook zeker te voorkomen dat ze je er in een paar weken vanaf draaien.

Nou ja, ik hoop dat het je goed gaat en dat je een goed proces zal hebben. Je weet ons hier te vinden. We zijn met zijn allen regelmatig in de huiskamer van de dag ( let op de datum).  Onder Ditjes Datjes en Dagraad te vinden.

Vandaag * dag. Voel me opgefokt   nie normaal . Klamme handjes maar lekker verstoppen vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Kannietmeer:

Hoe is het nu met je @TonyZ?

Hoii

Ja ik mag niet klagen denk ik . Het gaat best redelijk wat onrust en een bonkend hart maar ik kan hier wel mee dealen.

Ik neem me rust en ik doe minder dan normaal. Haha was al niet veel maar ok het is even niet anders.

Volgens mij word het wel minder maar dat gaat langzaam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kannietmeer:

Fijn om te horen dat je het trekt. Dat is al heel wat. En rustig aan doen is bijzonder verstandig en geeft je lichaam meer kans om zichzelf te herstellen. @TonyZ

Vandaag gewoon rustig op gitaar les gezeten wowow das voor mij heel wat. Ik kwam namelijk nergens meer door de angsten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

22 uur geleden zei TonyZ:

Ben alleen bang als de UWV weer om de hoek komt.

Ze hebben me toen deels goed gekeurd maar zover ben ik nog lang niet

Het is vreselijk irritant dat je bijna gedwongen bent om te liegen tegen ze. Waves en windows begrijpen ze niet. Ze denken in liniaire genezing en dat is voor ons heel anders. Ik wens je veel sterkte. Ik ben ook deels goedgekeurd, maar doordat ik nooit genoeg kan verdienen met mijn beperkingen mag ik toch in de ziektewet blijven. Het is een raar systeem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

 

Het is vreselijk irritant dat je bijna gedwongen bent om te liegen tegen ze. Waves en windows begrijpen ze niet. Ze denken in liniaire genezing en dat is voor ons heel anders. Ik wens je veel sterkte. Ik ben ook deels goedgekeurd, maar doordat ik nooit genoeg kan verdienen met mijn beperkingen mag ik toch in de ziektewet blijven. Het is een raar systeem

Ik ben toen bij een keurings arts geweest die heeft me goedgekeurd voor 30 uur werken.  Op dat moment was ik amper 15 uur wakker. Nu 5jaar verder zaak loopt nog arbeidscoach kon me niks bieden en zei zo kan je niet werken. Ook in overleg met psych en een arts.

Ziek gemeld en ook die zeggen nee zo kan je niet werken.

Dus 1 arts zegt ja je kan en de andere zegge  nee. Maar je tijd loopt vrolijk door

Tot je uit de kaarten bak valt en in de bijstand  valt en dan heb  je niks omdat de vrouw verdient.

Kromme gang van zaken 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Hallo ik bouw momenteel af van alprozolam 0.25,  neem in de ochtend de helft van 0,25 en in de avond een volledige 0,25. Van zodra ik een dag geen neem loopt het mis. Krampen moe pijn in mijn spieren vreselijk. Die duizeligheid daar kom ik gek van. Iemand ervaring met afbouwen alle raad is welkom!! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Hallo, slik al heel erg lang, meer dan 5 jaar, Alprazolam, zit, omdat ik weer paniekaanvallen en depressie heb nu op 3 x 0,5 per dag, samen met mirtazepine 45.

Zou graag willen afbouwen met Alprazolam, maar ik ben een keer zo vreselijk ziek geweest, een week omdat ik niet meer had en het te vroeg was om nieuwe aan te vragen, ja, zo erg is de verslaving, dat ik niet durf af te bouwen omdat ik zo bang ben dat ik weer zo ziek wordt. Lag bij mijn vriendin op de bank, zo ziek en angstig was ik, durfde niet eens alleen thuis te blijven. Nu ik dit opschrijft schaam ik me hiervoor, maar ik ben opgelucht tegelijk. Hopelijk zijn hier mensen die het wel begrijpen en weten wat de symptomen zijn die horen bij het afkicken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Beste Bea,

ik ken het gevoel verschrikkelijk 

toen ik mijn psychose kreeg was ik er blij. Probeer nu te minderen ik heb 0,25 Mg pilletjes het was ochtend 4 stuks middag 2 stuks avond 4 stuks

ik zit nu op  2,  2. En 3

vind het erg moeilijk heb zoveel angst voor weer een psychose

 

grt. Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Tip voor de mensen die benzo's willen afbouwen. Ga over op Diazepam (valium) het zal mentaal zwaar aanvoelen omdat het kwa Alprazolam en Clonazepam etc. net wat anders op je Geest inwerkt. Maar het heeft een veel langere halfwaarde tijd. Namelijk 100 uur dus je zult veel minder lichamelijke afkick verschijnselen ervaren en ook beter af te bouwen. Zodra je van de diazepam af bent zul je het nog een lange tijd moeilijk hebben maar mocht je moeite ervaren met het afbouwen van benzo's is dit een heel handig advies waar waarschijnlijk elke huisarts die ze werk goed doet het mee eens is. Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...