Spring naar bijdragen

Zopiclon afbouwen


Aanbevolen berichten

@Kaida74 Lieve Kaida, Wat een ellende zeg! Zopiclon is een slaapmiddel dat op gelijke wijze werkt als een benzo en dezelfde afhankelijkheid genereert en ook dezelfde afkickverschijnselen geeft. Langzaam afbouwen en je lichaam laten herstellen is je enige redding die ik op dit moment ken. Andere methodes zijn er niet. Helaas. We gaan door de hel, de artsen weten van niets en noemen je een verslaafde, ipv te begrijpen dat probleem gecreëerd is door de pillen zelf, niet door onze drang naar meer verdoving of iets dergelijks. (Natuurlijk zijn er mensen die het misbruiken, dat wil ik niet ontkennen, maar de meesten hier krijgen toch gewoon een recept van de dokter, zonder waarschuwing en zonder begeleiding).

Er door heen dus... hoe? Zopiclon heeft volgens de Ashton Manual een  halfwaardetijd van 5-6 uur dus is bijzonder slecht als basis om af te bouwen.  Je  zal het mogelijk moeten omzetten naar Diazepam en dan voorzichtig, heel langzaam, afbouwen. Het liefst in Micro afbouw, want dan heb je de minste klachten. Het kan een lange weg zijn, maar het is de moeite waard.

Als je steun van de leden van het forum kunt gebruiken, dan kan je meedoen in onze gesprekken van iedere dag, in de Huiskamer van de dag, onder Ditjes en datjes en Dagraad.

Heel veel sterkte en vraag zo veel je wilt. We zijn er om je te helpen, want wij weten als geen ander waar je doorheen gaat. De benzohel is met niets te vergelijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Kannietmeer:

 

Er door heen dus... hoe? Zopiclon heeft volgens de Ashton Manual een  halfwaardetijd van 5-6 uur dus is bijzonder slecht als basis om af te bouwen.  Je  zal het mogelijk moeten omzetten naar Diazepam en dan voorzichtig, heel langzaam, afbouwen. Het liefst in Micro afbouw, want dan heb je de minste klachten. Het kan een lange weg zijn, maar het is de moeite waard.

Als je steun van de leden van het forum kunt gebruiken, dan kan je meedoen in onze gesprekken van iedere dag, in de Huiskamer van de dag, onder Ditjes en datjes en Dagraad.

Heel veel sterkte en vraag zo veel je wilt. We zijn er om je te helpen, want wij weten als geen ander waar je doorheen gaat. De benzohel is met niets te vergelijken

Dank je wel voor je reactie @Kannietmeer ! Ik ga dit zo met de huisarts besrpeken. Ik kom later op de dag terug om mijn verhaal verder toe te lichten. Ben echt blij dat ik dit forum heb gevonden!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
  • 1 year later...

Volgens mij gewoon een antwoord plaatsen, wat je nu hebt gedaan. Ik krijg al 18 jaar zopliclon voorgeschreven voor slapeloosheid, vanaf mijn geboorte al slaapproblemen.in mijn puberteit alles gebruikt om maar te slapen.  Toen in de hulpverlening gekomen.Slik er 2 a 3 per dag, ben de laatste 2 jaar zo moe en heb veel last van spijsverteringsproblemen. Doe nu het fodmap dieet, maar weet dat de zopliclon bij beide klachten een behoorlijke duit in het zakje doen. Heeft iemand tips voor snel afbouwen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...