Sensitief Geplaatst 11 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2018 Hoi allemaal, Na een tijdje hier te hebben meegelezen heb ik vandaag besloten om lid te worden. Ik hoop dat ik van jullie ervaring kan leren. Ik ben een vrouw van 44 en drink vandaag precies één week niet. Ik dronk dagelijks zo’n 3 glazen rode wijn en in het weekend iets meer. Soms wel eens prosecco, dan lukte een hele fles ook wel. Dit patroon ken ik een jaar of 10. Daarvoor dronk ik ook wel, maar toen kon ik het bij 1 of 2 glazen houden. Ik merk dat mijn behoefte steeds groter en zorgelijk word. In de afgelopen 2 jaar is het mij al eens gelukt om een time out van 2 a 3 weken in te lassen. Daarna dronk ik wat minder, maar al snel kwam ik in mijn oude patroon. Ik ben bang voor het ontwikkelen van een groot alcohol probleem, dus vandaar nu deze stap! Zoals velen van jullie na het stoppen, ben ik ook erg moe. Ik drink nu water, koffie en thee. Soms een groene smoothie. Daarnaast slik ik magnesium, vitamine b100 en LTO3, dit deed ik overigens al. Het drinken deed ik voor het ontspannen, ik heb best een stressvol bestaan en alcohol zorgt voor een roes...niet voelen. Echter, elke dag stond ik met een kater en vermoeidheid op. Ik stond in de ochtend voor de spiegel en zag een verdrietige getekende vrouw. Mijn grootste schrik was de pasfoto die ik laatst voor mijn paspoort liet maken. Ik zag de alcoholist... rode neus, grauw gezicht en een opgezwollen hoofd. Dit is niet wie ik wil zijn! Dus lieve allemaal, ik kan jullie steun gebruiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 11 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2018 Wij hebben ook allemaal rode neuzen Welkom! En gefeliciteerd met je eerste week, succes met de tweede!! Sensitief reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 11 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2018 Welkom, herkenbaar verhaal. Goed dat je er iets aan wil doen. Sensitief reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden