Spring naar bijdragen

Hello


Gypsy

Aanbevolen berichten

19 uur geleden zei Kohtje:

Gypsy, ik kan je niet dwingen om iets over jezelf te vertellen, dat wil ik ook helemaal niet. Dat je tevreden bent over je eigen vorderingen is voor jou het belangrijkste.
Ik vind het alleen moeilijk om me enigszins in te leven in andermans ervaringen als de persoon zelf zo abstract is. Vandaar dat ik graag van de mensen waar
ik op reageer een minimaal beeld kan vormen, al is het alleen maar man of vrouw. Niet dat dat, zoals ik al eerder zei, iets verandert aan de feiten,
maar gewoon voor het idee dat ik met een mens in 'gesprek' ben i.p.v. met een computer. Maar goed, als je niets wilt zeggen is dat je goed recht.

Ik neem toch echt aan dat je niet denkt met een computer te praten, maar toch echt met een mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Waldemar:

Best goed, soms moeilijk, af en toe heel moeilijk niet een fles te halen, maar tot zover nog 'droog'. Ik zie bij jouw profiel een tekening van een meisje in regen en wind met een tas onder haar arm. Wie heeft deze getekend? Mooi.

Dat weet ik eigenlijk niet, die kwam ik tegen en die vond ik wel mooi. Goed van je dat het droog kan  houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Gypsy:

Uiteraard eerst drinken, alhoewel ik het niet doe als ik moet werken. Er is hoop.;)

Als je met de mensen op je werk overweg kan zonder alcohol, dan is er inderdaad hoop. Dan heb je misschien niet persé alcohol nodig om met mensen om te kunnen gaan en dan zou je kunnen proberen datzelfde te doen (dwz niet drinken) als het niet om werk gaat. Weet niet of ik me duidelijk uitdruk.

Maar dat is voor jou misschien een flinke stap. Afgezien van het feit dat alcohol op zich verslavend is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voordeel van mijn werk is dat die mensen geestelijk gehandicapt zijn, ze leven in hun eigen wereld en letten niet echt op mij. Echt omgaan met mensen doe ik daar dus niet. We hebben amper oogcontact. Maar goed ik zie het als een begin.  En ja het is verslavend dus dat is ook een punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je tegenwoordig verwacht iedereen maar van een ander dat die persoon sociaal is, zijn hele leven wil delen via Facebook en vinden we ook dat we altijd mogen zeggen wat we denken, zelfs al doen we die ander daar misschien veel pijn mee. Laten we hopen dat we naar een periode gaan waar solidariteit weer belangrijker zal worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zeker voor mensen met autisme (zoals jij) en hoog sensitiviteit (zoals ik)  is dit niet makkelijk. Dit maakt ook dat mensen soms gewoon willen ontsnappen en de indruk hebben dat ze sterker in hun schoenen staan na een slok (of paar). Punt is natuurlijk dat je daarmee jezelf niet helpt en eigenlijk als de drank is uitgewerkt je je eigenlijk alleen maar onzekerder voelt en de drang hebt om verder te drinken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3/30/2018 om 05:55 zei bumperjim:

Maar Gypsy je zegt dat je makkelijker met mensen omgaat als je gedronken hebt, wat houdt dat in? Samen met mensen gaan drinken of eerst thuis drinken en daarna pas naar buiten en met mensen in contact?

 

Op 3/30/2018 om 16:20 zei Gypsy:

Uiteraard eerst drinken, alhoewel ik het niet doe als ik moet werken. Er is hoop.;)

Liquid Courage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...