Spring naar bijdragen

Ik weet het niet meer..


hector

Aanbevolen berichten

Hey allemaal

Nieuw op dit forum ben ik en eigenlijk nieuw met dit gehele hulp zoeken en praten over dit onderwerp. Mijn naam is Hector en volgens vrienden zou het me goed doen om hier mijn verhaal te vertellen. Sinds zo ongeveer 14e jaar tot vandaag en nog steeds (30 jaar)alcohol aan het drinken en afgelope 4 jaar is het zo erg geworden dat ik echt elke dag veel drink. En daarbij ook drugs, om het erger te maken heb ik ook het gokken meegepakt. De reden die ik steeds in me hoofd heb is wat ik 4 jaar geleden had meegemaakt (het was niet een prettige ervaring)maar dat is niet de reden. En ik zit nu zo laag, liegen tegen vrienden, liegen tegen familie zit zo erg in de schulden door leningen van vrienden onder andere. En Ik weet het niet.. ik dacht bij mezelf als ik dit vertel ergens dat het wat zou helpen. Ik wou dit gewoon kwijt en dit is maar 6%van waar ik mee zit. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hector,

Welkom hier! Goed dat je erkent dat je een probleem hebt. Dat is al heel wat. Nu moet je er nog mee aan de slag en dat is ook heel wat ;) Heb je een fijne huisarts? Maak het met hem bespreekbaar. Hij kan je vast helpen of doorverwijzen. Ik weet niet hoeveel je gebruikt, maar als het echt heel veel is kun je niet zo maar op eigen houtje cold turkey stoppen. 

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had nog niet gereageerd maar wil je alsnog graag een hart onder de riem steken. Het is me duidelijk dat er behoorlijk wat ellende achter je verhaal schuilt waar je niet alles van prijs wilt geven op dit forum. Dat hoeft ook helemaal niet. Maar ik denk dat het ook voor jezelf duidelijk is dat daar iets aan moet gebeuren en dat dat tamelijk kansloos is zolang je jezelf blijft verdoven. Nog afgezien van de waarschijnlijk steeds grotere problemen met je gezondheid, je financiën en de geloofwaardigheid bij je vrienden die je kunt verwachten als je zo door gaat.

Hoe je de achterliggende zaken uiteindelijk tegemoet treedt kun je beter uitvinden als je helder kunt denken. Dus zou stap 1 moeten zijn om voorlopig even helemaal te stoppen met die drank, drugs en gokgewoonte, en wel nu. Dat zal op het begin fors wennen zijn maar uiteindelijk veel lekkerder. Daar kun je vast naartoe leven. Niet dat alles dan ineens van een leien dakje loopt, natuurlijk. Nee, zo is het leven niet. Maar nogmaals, wil je iets kunnen aanpakken dan is dat een veel beter uitgangspunt.

Succes! En blijf hier komen. Dan krijg je vast nog veel meer nuttige tips en aanmoedigingen.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...