Klaske Geplaatst 22 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2018 Hallo allemaal, Zit al een hele tijd op dit forum, en een hele tijd ook aktief mee gedaan. Op een gegeven moment wou ik wat meer rust, want in mijn hoofd was, en ben ik nog steeds veel bezig met dat alcoholverhaal. Proberen wat meer los te laten en aan andere normalere dingen te denken dus. Ondertussen nog in de ziektewet vanwege overspannenheid, ik heb nu emdr, therapie, bezoek meetings, doe aan sport, mindfullnes, salsadansen, en probeer mijn zelfvertrouwen op te krikken. Dat laatste lukt me helaas niet echt, ik blijf een beetje doemdenken en in het negatieve hangen, ook al lukt het me om niet te drinken. Ook krijg ik dat deurtje naar de alcohol niet dicht (ik bedoel dus van 'ik mag niet meer' naar 'ik wil niet meer). Sinds juni 2017 droog, op een aantal uitglijders na. Het blijft me moeite kosten, en ik ben bang dat als dit zo blijft dat het toch mis gaat. Wat meespeelt is dat ik lees en op meetings hoor hoeveel anderen dronken, en dan krijg je de (voor velen waarschijnlijk hier) welbekende gedachte van: het viel wel mee met mij, dus ik kan het wel weer. Zolang ik nog in de ziektewet zit en in therapie ben, heb ik zowiezo besloten niet toe te geven aan die gedachten. Ik zie het nu eigenlijk als een soort strengheid voor mezelf. Doorzetten, en hopen op verbetering. Hebben meer mensen hier last van (herkenning kan me al helpen)? Is dit normaal het eerste jaar? Misschien mensen die ervaring hebben met een sponsor via AA? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 23 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2018 Hoi en welkom terug charisma Ik denk dat het sombere er een beetje bijhoort, daar hebben velen het over en voel ik zelf ook af en toe. Je schrijft over mindfulness, daar ben ik zelf veel mee bezig en ik ben er van overtuigd dat onze denkmachine al die negatieve ideeën produceert. Je moet daar wat afstand van nemen. Gedachten bemerken en zien hoe ze weer verdwijnen zonder op alles in te gaan als een blind paard. Dat is niet zo simpel. Met dagelijks mediteren lukt het me aoms wel, soms helemaal niet maar ik zie dat wel als de uitweg en blijf dat braaf doen elke ochtend om 6 uur. Ja en streng blijven voor jezelf, heb meer dan genoeg gezopen in mn leven zonder dat er nu nog heel veel bij moet. Niks revolutionairs voor je, sorry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 23 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2018 Weet je, het is ook normaal dat je je zo voelt, het is de siht die we vroeger verzopen. Het is alsof je al die jaren je huis niet opgeruimd hebt en nu je gestopt bent zie je wat een zooi is het hier. Ja dan kan je ofwel weer gaan drinken ofwel mouwen omhoog en poetsen. Je zit in de ziektewet vanwege overspannen. Daar mag je ook gewoon somber over zijn. Maar somber komt in buien. Dat kan ff duren maar daarna moet je weer in beweging fijne stofjes maken in je hoofd. Dopamine of ik weet niet meer welke het was. Sport, salsa, je bent er al mee bezig... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 23 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 januari 2018 Thanks voor je reactie. Dan zal ik maar gewoon doorgaan hoe ik nu bezig ben en proberen te denken dat het toch wel beter zal gaan ooit. Die 'mouwen omhoog en poetsen' doe ik nu al een hele tijd. Misschien poets ik wel te hard, en is dat het probleem . Ben ook het boek 'vrij' van Marnix Pauwels aan het lezen. Dat gaat ook over je gedachten, en de waarde die je daaraan hecht. Ik begrijp wat ie schrijft, de theorie is logisch maar praktijk is een ander verhaal. Terwijl daar wel een groot deel van de oplossing voor mij ligt. Wil zo graag, maar het lukt niet... Nou ja, eerst mn mindfullnesoefening maar weer... en er vanuit proberen te gaan dat het goed komt. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 23 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2018 Hoi Charisme, Bumperjim heeft het al mooi verwoord, en je weet het zelf allemaal ook wel...'Vrij' gaf mij ook weer de nodige inzichten..maar inderdaad, de praktijk, doen wat goed voor je is, is de volgende stap...actie. Té hard poetsen...ja...dat kan een valkuil zijn. 'Strijd'...daar word je moe van. Wat bij mij vooral binnen kwam bij de meetings, de verhalen van anderen was: Ik dronk misschien nog niet zo lang zo veel....maar mijn gedrag was exact hetzelfde! Dus dat deurtje naar: ach het viel wel mee, was ineens dicht. Dat heeft mij erg geholpen. Het is niet makkelijk, werk aan de winkel..op zoek naar een andere leefstijl..ook dat accepteren. Doorgaan in de wetenschap dat je op de goede weg zit. Misschien kun je daar wat mee. Mijn AA groep is een belangrijk moment in de week. Ik heb geen sponsor van de groep, maar wel een maatje waar ik dagelijks even mee app. Dat is voor mij enorm waardevol. Het zal zeker ooit beter gaan. Altijd beter dan met drank. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 23 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 januari 2018 Thanks @kruidenthee67. Na de paar uitglijders die ik heb gehad, wist ik de volgende dag weer meteen waarom ik wou stoppen. Die strijd van ik mag niet meer wil ik graag achter me laten. Als anderen het hier kunnen, moet mij dat ook lukken. Fijn dat je verteld wat jou geholpen heeft, ik ga de volgende meeting proberen mijn aandacht te richten op herkenningspunten, want die zijn er ook. Hoewel de zwaardere verhalen toch vaker verteld worden.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Klaske Geplaatst 27 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2018 Oke... ik heb een sponsor nu van de aa. Heb haar in totaal nog geen uur gesproken, en ze heeft nu al rake opmerkingen die me erg aan het denken zetten. Ik ga hier mee door, mocht het voor mij zo goed werken dan is dit wellicht ook wat voor anderen die blijven worstelen. Word vervolgd... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden