Spring naar bijdragen

Huiskamer 19 januari

Senna33

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei GUUS:

Nou om het compleet temaken vechters, na paar goeie dagen, vannacht 5 uur geslapen,afgelopen dagen 6,a 7 uur, dan denk je gelijk dat het zo zal blijven ,heel onrustig met stress gevoel wakker, waarom? Ik weet het niet, of eigenlijk wel het zijn mijn  benen die trillen, slap gevoel zere kuitspieren en spieren zie je gewoon bewegen, en dan komt de tricker om de hoek kijken, omdat het zolang duurt allemaal dan ga ik twijfelen zal ik niet iets anders hebben? Magnesium sinds een week aan het slikken, want de chronische stress waar ik oxzazepam voor kreeg dat is daarna natuurlijk 20x zo  heftig geworden , gaat het eerst naar spieren en darmen , fff wat vergeet je toch gauw de betere dagen he? Maar met elkaar  moeten we het doen!  We zitten nu even in het schuitje maar met elkaar  mee varen gaat het lukken!  Lieve gr Guusje

Je positieve flow komt weer terug @GUUS!  De dag is bijna voorbij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Cyclad58:

Laat ik er dan maar even iets positiefs ingooien.

Allereerst @Senna33: beterschap!

Vannacht redelijk geslapen, vandaag lekker gewerkt tot half 3. Net thuis. Deze week 30 uur gedraaid, 3 uur meer dan de maanden hiervoor. Vanaf volgende week langzaam uitbouwen tot 36 uur ergens in maart. 

Deze week ging prima. Vanavond sushi eten met wat (oud-)collega's. Dat wordt een drukke, maar gezellige avond. 

Ik lees toch wel bij iedereen die op en neer gaande gevoelens. Zo gaat het , zo gaat het ineens minder. Grote gemene deler: benzo-ontwenning. We ontkomen er allemaal niet aan.
Zolang de goede momenten wat freguenter worden gaan we wel vooruit, laten we ons daar maar aan vasthouden. 

Jij bent op de goede weg @Cyclad58 zo fijn, je verdient het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jeshen:

Wat fijn dat je een fijne dag hebt gehad. Lekker slapen zo! En wat lief ook dat je ons blijft steunen. 

Mijn dochter ging weg om half zeven. Daarna was ik alleen thuis omdat mijn vriend in Brussel is. Ik was zo vreselijk kapot en moe dat ik in paniek raakte zonder hem. Als hij er was geweest was dit nooit gebeurd. Maar zo zie je maar dat ik ook nog veel steun en veiligheid nodig heb. En ik voel me dan echt tot last van anderen en durf niemand te bellen dat ik me zo akelig voel en wilde mijn vriend niet appen dat ie me echt moest bellen voordat hij ging slapen. Behalve mijn benzovriendin in Amerika. Die durf ik met alles te bellen al schaam ik me nu dat ik dan blèrend aan de telefoon hang. Zij moedigde me aan om mijn vriend wel te vragen om een paar minuten van zijn tijd, voordat hij naar bed gaat.Gewoon omdat ik het echt nodig heb. Ik baal van mijn onzekerheid en voel me een echte zwakkeling. Ik lijk wel sterk, en weet dat ik het in zekere zin ook ben, maar toch ben ik ook maar een klein onzeker vogeltje dat opnieuw moet leren vliegen. Uberhaubt misschien nog moet leren vliegen.

Zucht.... Waarom voel ik me zo gebroken? Ik hoop echt dat ik mijn vertrouwen in alles weer terug krijg.

Ik slaap dus vannacht alleen in huis en het is de eerste keer dat ik alleen ergens slaap denk ik.  ( ??? misschien wel ooit??) Ik koos ervoor niet naar mijn ouders te gaan, maar hier te blijven omdat ik gewoon vind dat ik het moet kunnen, en ik kan dit ook. Maar had mijn eigen reactie niet verwacht.

Ik vraag me nu ook stomme dingen af: "zit ik toch niet goed in elkaar? Zijn dit de benzo's of is de het trauma van een jaar ziek, of is dit omdat mijn leven zo veranderd is na mijn scheiding of ben ik toch een beetje screwed up? "

Overmorgen ziet alles er weer anders uit. Nu haat ik mijn zwakte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Kannietmeer:

Dikke knuffel voor jou. Je bent in ieder geval even open geweest over hoe een opmerking je raakte. Dat is alleen maar goed vind ik.

Mito was gisteren de hele dag boos (voelde me gewoon ellendig) Mijn reactie was wel wat "over de top". Wist gewoon niet meer waar ik met m'n gevoelens heen moest.

Het was zo'n dag waarop ik van blij naar diep triest ging (en dat de hele dag door) gelukkig heb ik die dagen niet zo vaak meer. Maar weer doorgaan dacht ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Kannietmeer:

Mijn dochter ging weg om half zeven. Daarna was ik alleen thuis omdat mijn vriend in Brussel is. Ik was zo vreselijk kapot en moe dat ik in paniek raakte zonder hem. Als hij er was geweest was dit nooit gebeurd. Maar zo zie je maar dat ik ook nog veel steun en veiligheid nodig heb. En ik voel me dan echt tot last van anderen en durf niemand te bellen dat ik me zo akelig voel en wilde mijn vriend niet appen dat ie me echt moest bellen voordat hij ging slapen. Behalve mijn benzovriendin in Amerika. Die durf ik met alles te bellen al schaam ik me nu dat ik dan blèrend aan de telefoon hang. Zij moedigde me aan om mijn vriend wel te vragen om een paar minuten van zijn tijd, voordat hij naar bed gaat.Gewoon omdat ik het echt nodig heb. Ik baal van mijn onzekerheid en voel me een echte zwakkeling. Ik lijk wel sterk, en weet dat ik het in zekere zin ook ben, maar toch ben ik ook maar een klein onzeker vogeltje dat opnieuw moet leren vliegen. Uberhaubt misschien nog moet leren vliegen.

Zucht.... Waarom voel ik me zo gebroken? Ik hoop echt dat ik mijn vertrouwen in alles weer terug krijg.

Ik slaap dus vannacht alleen in huis en het is de eerste keer dat ik alleen ergens slaap denk ik.  ( ??? misschien wel ooit??) Ik koos ervoor niet naar mijn ouders te gaan, maar hier te blijven omdat ik gewoon vind dat ik het moet kunnen, en ik kan dit ook. Maar had mijn eigen reactie niet verwacht.

Ik vraag me nu ook stomme dingen af: "zit ik toch niet goed in elkaar? Zijn dit de benzo's of is de het trauma van een jaar ziek, of is dit omdat mijn leven zo veranderd is na mijn scheiding of ben ik toch een beetje screwed up? "

Overmorgen ziet alles er weer anders uit. Nu haat ik mijn zwakte.

Het zijn de benzo's, Liz @Kannietmeer.

De ontwenning, gevoegd bij het feit dat je het niet gewend bent om alleen te zijn de laatste tijd (en reken maar dat dat impact heeft) maakt dat je reageert zoals je reageert. Als je vriend weer terug is zullen die paniekgevoelens ook weer verdwijnen. 
Dat vertrouwen komt weer. Straks., als je vriend terug is besef je dat je het toch maar gedaan en doorstaan hebt. Dat je dan tussentijds een hulplijntje inschakelt is logisch en voor mij zeer herkenbaar. 

Heb je vannacht wel goed kunnen slapen? Hold on! 

Knuffel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve allemaal, wat voeren we toch allemaal dezelfde strijd, de ene heeft goede dagen, de andere weer mindere, maar wat hebben we toch veel aan elkaar! Altijd die nooit aflatende  steun!,  weet je, gek genoeg geeft dit  een band! Herkenning hebben we ook zo nodig, en begrip voor elkaar!     Zelf ook een mindere dag,  gisteren naar H.arts geweest voor de spiertrekkingen die maar blijven voortduren zelf al magnesium gekocht, Maandag bloedprikken op allerlei vitamines, vannacht om 2 uur wakker met stress gevoel vloog het mij aan, zou ik iets neurlogische  hebben, maar las op internet dat het veel voorkomt zeker ook met veel stress en het met zenuwstel temaken heeft, kan over heel het lichaam voorkomen spiertrekkingen, sport stroomgolfjes , ,maar dacht duurt zolang, schrijf het maar even af naar jullie, lieve allemaal ik hoop zo voor allemaal de betere dagen, knuffel Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei GUUS:

Hallo lieve allemaal, wat voeren we toch allemaal dezelfde strijd, de ene heeft goede dagen, de andere weer mindere, maar wat hebben we toch veel aan elkaar! Altijd die nooit aflatende  steun!,  weet je, gek genoeg geeft dit  een band! Herkenning hebben we ook zo nodig, en begrip voor elkaar!     Zelf ook een mindere dag,  gisteren naar H.arts geweest voor de spiertrekkingen die maar blijven voortduren zelf al magnesium gekocht, Maandag bloedprikken op allerlei vitamines, vannacht om 2 uur wakker met stress gevoel vloog het mij aan, zou ik iets neurlogische  hebben, maar las op internet dat het veel voorkomt zeker ook met veel stress en het met zenuwstel temaken heeft, kan over heel het lichaam voorkomen spiertrekkingen, sport stroomgolfjes , ,maar dacht duurt zolang, schrijf het maar even af naar jullie, lieve allemaal ik hoop zo voor allemaal de betere dagen, knuffel Guusje

Lieve Guusje, @GUUS

Wat zei de dokter? Voor mij horen die spiertrekkingen onmiskenbaar bij de benzo-ontwenning. Ik Heb dat ook, al wordt het de laatste weken minder. Ik weet wat het is en accepteer het als een zeer onschuldige bijwerking. Er is echt niets neurologisch met je aan de hand,. Ik hoor dit van meer benzo-afbouwers!

Het wordt zeker beter, het neemt heel langzaam af als de receptoren in je lichaam herstellen. Vertrouw maar een beetje op de ervaringen van Cyclad! ;)

Knuffel voor jou! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk dat bedoel ik nou!  Die steun aan elkaar, dankje, Cyclad, ja vroeg wat of ik uitvalverschijnselen had of dikke tong,en of de  binnenkant van mijn handen ook trilden want dan zou het iets neurologische  kunnen zijn?  toen  was de stress ,savonds   compleet bij mij, ik zei nouhhh het is begonnen eigenlijk toen ik de oxzazepam gebruikte  na stoppen nog erger, maar zei hij niet veel op,  ik heb hem er al eens mee geconfronteerd, maar las op internet dat het stress gebonden vaak is, komt van het zenuwstelsel af,  nu dus Maandag prikken,schildklier en de vitamine,s, lieve gr Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@GUUS laat je niet gek maken. Dit is echt de benzo - ontwenning. En het doet niets met je. Het is irritant, maar zoals Ad ook zegt volledig schadeloos. Het is soms even irritant, maar het is echt niets om je zorgen over te maken. Ik heb ze overal wel gehad en nog steeds. De meer stress de meer onwillekeurige spiertrekkingen. Hoe het fysiek precies werkt weet ik niet, maar wel dat het bij iedereen over gaat en in mijn geval doet het ook geen pijn en beperkt me niet. Als ik beweeg heb ik het niet echt, alleen als ik in rust stand ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Cyclad58:

Het zijn de benzo's, Liz @Kannietmeer.

De ontwenning, gevoegd bij het feit dat je het niet gewend bent om alleen te zijn de laatste tijd (en reken maar dat dat impact heeft) maakt dat je reageert zoals je reageert. Als je vriend weer terug is zullen die paniekgevoelens ook weer verdwijnen. 
Dat vertrouwen komt weer. Straks., als je vriend terug is besef je dat je het toch maar gedaan en doorstaan hebt. Dat je dan tussentijds een hulplijntje inschakelt is logisch en voor mij zeer herkenbaar. 

Heb je vannacht wel goed kunnen slapen? Hold on! 

Knuffel! 

@Jeshen en @Cyclad58

Ik was mijn AD vergeten..... even na  24.00 uur ( na mijn opstart van de nieuwe huiskamer) snapte ik ineens wat er  aan de hand was. 12 uur na het vergeten van mijn medicatie klapte ik uit elkaar van ellende. Stijf van de zenuwen, angst en trillend lijf en moest bijna overgeven. Bak naast mijn bed gezet om 2 uur. Ik wilde mijn vriend zo graag spreken, maar het ging blijkbaar niet voor hem. Uiteindelijk niet overgegeven maar wel echt weer een traumatische tik opgelopen. Ik moet een alarm aanzetten, at all times, ander is de kans dat ik het vergeet te groot en mijn lichamelijk afhankelijkheid is dus enorm. De halwaardetijd van de venlafaxine is te kort. Een vergeten dosis moet je direct duur betalen.

Heb wel goed geslapen. Echt volle nacht geslapen, wel wakker met angst, maar dat is meer en meer gaan liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

K..N.M je doet het ondertussen toch  allemaal  maar, zonder vriend en zonder ouders!  Alleen slapen!!   Straks als het weer wat beter gaat denk je , heb ik toch maar gedaan, dan kun je trots zijn op je zelf!  Je bent zo,n knokker,!  Niemzznd vazn ons gaat verliezen van de benz o,s! Laten we niet gebeuren!  En wat heb je bij de Sara goed ingeslagen!  Nog wel eten voor deze week?.. Ha ha . Fijn dat het leuk is geweest!  En beda nkt voor je reactie liefs guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

K..N.M je doet het ondertussen toch  allemaal  maar, zonder vriend en zonder ouders!  Alleen slapen!!   Straks als het weer wat beter gaat denk je , heb ik toch maar gedaan, dan kun je trots zijn op je zelf!  Je bent zo,n knokker,!  Niemzznd vazn ons gaat verliezen van de benz o,s! Laten we niet gebeuren!  En wat heb je bij de Zara goed ingeslagen!  Nog wel eten voor deze week?.. Ha ha . Fijn dat het leuk is geweest!  En beda nkt voor je reactie liefs guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...