Spring naar bijdragen

Maandag, 8 januari 2018


jowan

Aanbevolen berichten

Ok, nog een anecdote dan:
Vanmorgen met een regulier groepje gewandeld. Halverwege komt er iemand die iedereen nog alle goeds voor 2018 wil wensen en haalt een fles drank en een pak plastic bekertjes tevoorschijn om erop te proosten. Alhoewel enkelen weten dat ik een drankprobleem heb werd het me toch weer gevraagd. "Eentje kan toch geen kwaad? Kijk maar, net water!"
Vriendelijk glimlachend:"Als ik er één neem, maak ik de hele fles leeg. Ik ben alcoholist en kan niet tegen drank en eigenlijk kan ik het ook hee erg goed zonder. Mijn leven is er een stuk beter op geworden! Dank je wel, dus."
Sommige gezichten kregen een bedenkelijke frons. Niet naar mij, maar naar het glaasje wat ze in hun hand hadden. Anderen meteen: "Dit moeten we vaker doen!".
Ik denk dat ik eruit kan halen wie  wie is......  Wie er zich al een beetje van bewust is en wie daar nog ver van is.
Later tijdens de rest van de wandeling waren er twee vrouwen die van me wilden weten hoe dat nu precies met mij zat. Ik heb hun graag inzicht in mijn probleem en zeker ook in mijn oplossing gegeven. Ze leken onder de indruk. 
De boodschap uitdragen naar de verslaafde die nog lijdt.....
Het komt steeds vaker voor en het gaat me steeds beter af, en, ik vind het steeds fijner om te doen.

De komende tijd hou ik er wel rekening mee om niet teveel in te breken op de locale vastenaovend-traditie. Dat is weer in alle hevigheid losgebarsten en houdt tot half februari aan. Een toptijd voor de drankenomzet. En daarmee van de bijkomende problemen.

Ik meld me droog voor de dagpact, over een uur naar bed, nog even wat lezen.  Welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beetje lui  geworden t.a.v. het forum, maar droge melding van de maandag nog zal weer proberen in de haken op de pact van de dinsdag, en deed al een hele tijd wel een keer  per week "pootjebaden" maar dat ging toch wel mis en nu al 25 dagen droog zonder enige vorm van craving , oftewel zonder moeite  !

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...