Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 29-12-2017


Bestwel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal , Bolletje, ook ik heb veel krampen en soort golfjes in mijn kuiten,soort stroomgevoel,  nu weer steken onder rechterkant onder borst, je maakt je om alles zorgen, dan dit dan dat he? Ook darmen nog wisselend, maar  moeten er nu mee dealen he? Lieve groetjes Guusje,   fijn dat die zakjes helpen Bestwel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het slapen ging redelijk, ik ben 2 keer wakker geworden met spanning/zweten, maar toch weer in slaap gevallen. Volede vanochtend rustig en positief. Ik glij nu weer wat weg.

Ik heb deze zorgen/onrust en angsten ook .... voel me er knap elledig door, bij vlagen wanhopig. Alles wat je voelt blijkt te maken te hebben met afbouw en ontwenning ...erg ongemakkelijk en onrustig wordt je ervan ... Gaat allemal over .... volhouden ... elke dag is er 1 ...

Het angst en stress system is behoorlijk van slag ... dat moet herstellen ..... rustig afbouwen ......

(Is mij verteld door een ervaringsdeskundige)

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaai GUUS (23-12):  "Wat mij opvalt is dat ik in de ochtend uren mij niet lekker voel, vaak in de loop van de dag gaat het beter, is dat bekend?"

Heel herkenbaar Guusje .... Komt misschien wel van het minder verdoofde slapen/dromen waardoor je allerlei indruken/prikkels verwerkt .... ten miste dat mak ik ervan ... toe ik nog volle bak gebruikte sliep ik de hele nacht door ... tijdens het afbouwen vaak niet .... 1-2 keer per nacht wakker soms een hele korte nacht ... maar dat gaat allemaal weer over ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, Bolletje, dat doe  ik ook ,  maar het helpt mij dat ik de klachten kan  delen,   het herkenbare helpt mij, ik nu 3 mnd gestopt  en dan nog niet je zelf voelen,  maar ik hou mij vast aan de goeie momenten  en aan Jullie, komt goed met ons, lieve gr, Guusje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit heb ik nog ergens gelezen en geeft mij wat hoop en houvast, evenals het uitkijken naar het zonige voorjaar ;-)

HET VERLOOP VAN EEN ONTWENNINGSPERIODE
Het is kenmerkend voor benzodiazepinenontwenning dat symptomen verergeren en verminderen, ze verschillen in ernst en aard van dag tot dag, van week tot week en soms zelfs in het verloop van de dag.
Sommige symptomen komen en gaan, andere blijven.
Er is geen reden om ontmoedigd te worden door deze golven  van terugkerende symptomen.
De golven worden na verloop van tijd minder pijnlijk en minder frequent.
Vensters van normaliteit, wanneer u zich werkelijk enkele uren of dagen goed voelt, komen na enkele weken. Langzaamaan zijn er meer vensters en duren ze langer en ebt elk ingrijpend ongemak weg.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal waar Bestwel, maar toch duikt elke keer weer die twijfel op, is het niet iets anders, maar dan lees ik weer die verhalen en dan denk ik het klopt allemaal, maar ik heb maar 5 weken  oxzazepam gelikt, mocht 3 X zonodig 10 mg, maar ik nam elke dag maar dan 7,5 Dan 5, mg dan 10 mg steeds stelde ik de tijden uit,bang voor verslaving, dus achteraf had ik tussen de pillen door al erge bijwerkingen , na 5 weken cold turkey gestopt, 1 week na stoppen begon echt de ellende zovele maken erger waarvoor ik het had gekregen,  voor stress en een gejaagd gevoel,dat waren mijn klachten toen, omdat ik 3,5 jaar geleden een burn out hebt gehad, fff dus heeft mij alleen ellende gebracht,  hoop dat  we met elkaar  sterk zijn , we vechten ervoor ! Guusje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het is heftig spul ... grijpt veel meer in dan we denken heb ik het idee. Iemand die er na Jaren helemaal vanaf is vertelde mj dat de laatste 1mg diazepam moeilijker is dan b.v. van 12 naar 10mg per dag ... het is voor iedereen anders, maar het geeft wel aan dat het flink ingrijpt.

Voordat ik begon met afkicken "schrok" ik van het minste of geringste, enorme fysieke reactive ... nu ik op 1mg is dat vele malen beter, maar ik merk nog steeds dat ik indrukken/prikkels/stress en ook schrikken, ook leuke dingen, als intensief sporten etc, harder binnen komen en dat ik een dag of meerdere dagen later daar onrustig van kan zijn. De relatie kan ik dan niet altijd meer leggen, maar soms realiseer ik het me. Nu ook deze kerstdagen. Veel bezoek gedaan, veel mensen gesroken, veel met de auto gereden .... ik merk nu de reaktie daarop .... nu dus even een paar dagen bank hangen om de boel tot stilstand te laten komen ...

Herkenbaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou voor mezelf een soort dagboekje bij. Hoe ik heb geslapen, hoe ik me voel, wat ik heb gedaan, etc. Heb er minder behoefte aan erin te schrijven op dagen dat ik me goed voel, maar kan wel teruglezen hoe het op de mindere dagen was ....

Hier haal ik ook steun vandaan bij het horen hoe het anderen vergaat .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja he bestwel,  echt belangrijk die  steun van elkaar,  soms weet je niet meer hoe je lijf voelde, zo,n onbestemd raar gevoel, heel langzaam gaat dit uit je zenuwgestel!!,  die ligt helemaal overhoop, dus genezing duurt lang,  in je dagboekje kun je  de vooruitgang  zien hoeveel tijd er tussen je goed voelen en minder goed  voelen zit wel goed dat opschrijven, Jij hebt nog 1mg tegaan,  wanneer denk je dat het klaar is?  Knap ook weer hoor, je bent er bijna.  Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik durf op dit moment niet verder af te bouwen. Heb net heel veel stress gehad en er zit ook weer flinke stress aan te komen. Ik moet nog een planning maken, hoe van 1 naar 0 te gaan Ik heb 2mg tabletten, die breek ik nu door midden en zit daarmee op 1mg per dag.

Ik durf nog niet .... te onzeker .... Ik maak me druk om van alles en nog wat ..... dat heeft ook met de onbalans in mijn angst en stresssysteem te maken. ... heb nog onvoldoende kracht ...

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed dat jezelf merkt dat de tijd nog niet rijp is om te stoppen, inderdaad liever wat langer dan in een stress periode verder af te bouwen!  Ik zelf coldturkey gestopt, hoe dom, ik dacht voel mij al 5 weken ziek van die oxzazepam, dus ik stopte,  maar wat ik al schreef, toen begon de ellende, h.arts niet gesproken over afbouwen, maar had dit ook zelf moeten weten, stom! Maar achteraf is niets moeilijk als je alles van tevoren weet,  maar ik hoop dat je de tijd neemt om rustig de laatste loodjes aftebouwen, gek ik word wakker met een stress gevoel, heb ik net mijn ogen open, je zou denken ik heb nergens nog aan gedacht? Ach zal steeds zachtjes aan beter gaan, maar wat een troep zijn die benzo,s, we komen er wel,!, Guusje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bestwel:

 

Het is heftig spul ... grijpt veel meer in dan we denken heb ik het idee. Iemand die er na Jaren helemaal vanaf is vertelde mj dat de laatste 1mg diazepam moeilijker is dan b.v. van 12 naar 10mg per dag ... het is voor iedereen anders, maar het geeft wel aan dat het flink ingrijpt.

Voordat ik begon met afkicken "schrok" ik van het minste of geringste, enorme fysieke reactive ... nu ik op 1mg is dat vele malen beter, maar ik merk nog steeds dat ik indrukken/prikkels/stress en ook schrikken, ook leuke dingen, als intensief sporten etc, harder binnen komen en dat ik een dag of meerdere dagen later daar onrustig van kan zijn. De relatie kan ik dan niet altijd meer leggen, maar soms realiseer ik het me. Nu ook deze kerstdagen. Veel bezoek gedaan, veel mensen gesroken, veel met de auto gereden .... ik merk nu de reaktie daarop .... nu dus even een paar dagen bank hangen om de boel tot stilstand te laten komen ...

Herkenbaar?

Ongelooflijk herkenbaar.

Ik ben nu 6 weken Lorazepamvrij en het ging 4 weken eigenlijk heel goed, maar de afgelopen week niet. De Kerstdagen helpen dan niet. Veel bezoekjes afgelegd, maar woensdag en donderdag was het echt niet fijn. Darmproblemen (wel of niet door ontwenning?) en wat slapjes en ziekjes (kan ook zomaar een griepje zijn, wat is het verschil?)
De twijfel en wat angsten kwamen even dubbel hard terug. 

Vandaag gewerkt en dat ging eigenlijk wel, dan merk ik toch dat er zeker stappen gemaakt zijn. 
De reactie op drukke en gezellige dagen komt nog steeds en ik kan er bijna de klok op gelijk zetten dat het maandag en dinsdag ook weer lastig wordt, zo vlak na Oud en Nieuw, waarbij ik compleet uit mijn ritme raak. En ritme is juist voor ons heel belangrijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...