Spring naar bijdragen

cold turkey


schilpad

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen zondag voor het eerst in 10 jaar vergeten om een oxazepam en/of temazepam te nemen. Ik heb die nacht toch redelijk geslapen. De volgende dag merkte ik iets prettigs wat ik al een hele tijd gemist had. Ik besloot toen te stoppen. Ik wou gewoon niet meer. Behalve dat ik nog steeds iets prettigs voel, noem het blijdschap, optrekken van mist, voel ik me ook heel apart. Ik ben erg moe en heb veel spierpijn en ben behoorlijk emotioneel. Ik weet dat in 1x stoppen niet aan te raden is, maar het is nu eenmaal gebeurd. 

Zijn er nog meer onder jullie die in 1x gestopt zijn? in nam geen hoge dosis, 1x oxazepam per nacht en regelmatig nog een temazepam erbij. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

 

hartelijke groet en iedereen veel sterkte!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cold turkey gaan is geen aanrader. Maar als je er voor gaat en niet meer terug wilt dan is dat een keus.  Er zijn meerdere mensen op dit forum die in één keer gestopt zijn.

Hoopvol en Bolletje zijn regelmatig hier en zijn beiden ct gegaan. Iedereen die zo lang benzo's heeft gebruikt zal in zijn leven, na mogelijk een periode van ontwenning, een verbetering gaan ervaren. Cognitieve functies en emoties worden weer beter. Ik hoop dat je ontwenning niet te heftig zal zijn en dat je gewoon benzo vrij door het leven kan gaan. Als je niet veel last hebt van het stoppen kan ik aanraden om nooit meer aan een benzo te gaan. De tweede keer stoppen is voor veel mensen namelijk wel een hel.

Ben benieuwd hoe het je zal vergaan.

Als je niet veel reacties krijgt dan nodig ik je uit voor een actieve topic van dit forum: terugval of niet? Meestal schrijft iedereen daar wel naar elkaar.

Succes schildpad:musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 30-11-2017 om 18:30 zei schilpad:

dank je wel Kannietmeer, je naam spreekt overigens zeer tot de verbeelding :-) . Ik heb me inmiddels wat ingelezen. Valt niet mee...niet te licht over denken , maar het motiveert me des te meer!

Klopt "denk er niet te licht over" , ook  mijn ervaring! Het was weliswaar geen eigen keuze (spoedopname voor iets anders)  en gebruikte benzo's  al  15-20 jaar  in  een langzaam oplopende  dosering  tot  60 mg dd totaal. Niet i.v.m.  slaapproblemen of angsten  maar als anti-epilepticum en destijds  door een neuroloog voorgeschreven.

 Intussen   bijna 4  jaar  plotseling gestopt en  na een delier  geen  neiging  tot weer gebruiken gehad.  Wel weer   redelijk veel epileptische  aanvallen van lichte ( absences) tot nu ook  tweezijdige insulten. Zullen dit nog  de nawerkingen kunnen zijn van plots  stoppen?

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Oude discussie, maar:

Ja, cold turkey afgekickt. Wel van jarenlang misbruik en enorme dosis. En dat is ook eigenlijk altijd de voorspeller in hoe erg de ontwenningsverschijnselen zijn. Uiteraard kun je wel psychische klachten krijgen, maar fysieke klachten lijken me bij deze dosis bijna uitgesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee wat aardig dat je na zo'n lange tijd nog reageert, bedankt daarvoor. Mijn arts zei ooit" joh gewoon kappen, dat ene pilletje...Ik denk ook dat het vooral tussen de oren zit. Maar ik heb in de loop van mijn leven ook gemerkt dat ik gevoelig ben voor medicatie. Waar de één 3 pillen nodig heeft kan de andere met een halve toe. Ik ben er nog niet...nog steeds dat ene pilletje. Maar ! ik rook niet meer en dat is ook al heel wat!

hartelijke groet!

( wat kruipt, dat gaat vooruit!)

bewerkt door schilpad
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei schilpad:

hee wat aardig dat je na zo'n lange tijd nog reageert, bedankt daarvoor. Mijn arts zei ooit" joh gewoon kappen, dat ene pilletje...Ik denk ook dat het vooral tussen de oren zit. Maar ik heb in de loop van mijn leven ook gemerkt dat ik gevoelig ben voor medicatie. Waar de één 3 pillen nodig heeft kan de andere met een halve toe. Ik ben er nog niet...nog steeds dat ene pilletje. Maar ! ik rook niet meer en dat is ook al heel wat!

hartelijke groet!

( wat kruipt, dat gaat vooruit!)

haha nou één lichtpuntje: je bent dan niet zo verslavingsgevoelig :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...