Spring naar bijdragen

Dinsdag 28 november 2017


Lars

Aanbevolen berichten

Leuk Sowhat, dat je een Amsterdamse tuin hebt. Dacht eigenlijk dat je ergens op het platteland woonde. Je had toch
iets met paarden? Of haal ik nou mensen door elkaar? Aan de andere kant, Amsterdam heeft natuurlijk ook een
buitenkant, niet alleen maar stedelijk gebied. Dat houdt ergens op...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even hier spuien hoor. Zoveel nieuws, zoveel moed-verzamel-dingetjes.....

Niet om jullie jaloers te maken maar.... mijn grootste (enige?) probleem hier Is niet te warm te worden, te verbranden, of uit te drogen. En dat ís nog serieus zo ook. 

Hardlopen Is heerlijk, de vulkaan beklimmen was doodeng, storm in de tent lawaaierig, in dit stuk oceaan Is forse stroming, nare stenen op de bodem en zitten veel haaien, verdwalen kan hier niet ..... kortom ik geniet en doe allerlei kleine dingen die ik doodeng vind in mijn eigen langzame tempo en op mijn eigen voorzichtige manier en leer zo ook veel.  

En loop hard. 

Vandaag doe ik echter weinig. Beetje ziekig (blaasontsteking, vermoedelijk gisteren wat uitgedroogd) Doel voor vandaag Is echt zwemmen in de oceaan. Ben al (in 5 pogingen) tot knie-diep gekomen. Iedere keer een stukje verder over spekgladde lavasteen met diepe gaten, iedere keer opnieuw d kracht van d golven en d stroming voelen en inschatten. . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe niets doms. Dat Is t m juist. Zie overal de gevaren. En de natuur (bergen, water, vuur etc) zijn zo ongelooflijk machtig. 

Maar dan wel doen wat wél kan en zo je wereld uitbreiden. Niet om dat ik iets zou moeten presteren of overwinnen, maar omdat dat wat "erachterligt" voor mij zo fijn of goed Is.  

Had gisteren de vulkaan op kennelijk de verkeerde doorgang genomen. T zou steil en los grint zijn. Het eerste stukje. Dus ging ik door. Glijdend over los lavagrint en iedere keer een klein puntje houvast zoekend. Maar op 100 Meter hoogte Was t nog steeds los grint en levensgevaarlijk. Als je daar ging glijden gleed je door. Helemaal naar beneden over dat scherpe grint.  Ik ben teruggegaan. En geloof me, naar beneden Is lastiger dan omhoog. Een voorbeeldje. Geen succesverhaal. Toch een succesverhaal. 

Vandaag weinig dus. Zout en water vooral. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lars:

@rapilos jij hebt toch ook parkieten? 

Ha Lars,

Beetje late reactie, maar zie het nu pas
Ja, heb ook twee parkietjes, blauwe, 2 mannetjes (broertjes)

Heb ze al vanaf dat ze 6 weken waren, nu 7 jaar
Harstikke gezellige beestjes
Bij mij zijn ze ook dol op tros gierst, maar geef ze niet meer dan een halve stengel, op zaterdag
Heb wel eens gehoord, dat teveel niet goed zou zijn (te vet of zoiets)
Verder, af en toe een stukje sla,appel, andijvie,wortel, daar zijn ze ook dol op
Elke dag schoon water
En om de dag krijgen ze 2 maatschepjes parkietenvoer plus een halve theelepel eivoer, in elk bakje
Ze gedijen er goed op, zijn altijd vrolijk en levendig
Zet ze ook heel vaak op het balkon, als het niet kouder is dan 10 graden
Vinden ze ook heerlijk
|Tot zover mijn parkietenverhaal :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie wat stoer zeg , meen zelf dat ik ook best wel stoer ben maar zo back to nature  , niks voor mij . Ze noemde me op mijn werk altijd de diva , om een beeld te geven haha. Maar respect voor jou, doe je voorzichtig?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...