Spring naar bijdragen

0.0 %bier


Bradda

Aanbevolen berichten

Ik weet dat meer mensen dit soort dingen als alcoholvrij bier of wijn drinken. Voor mij werkt het absoluut niet. Ik vind dat je op die manier een ritueel in stand houdt. ( bierglas of wijnglas, ziet er zelfde uit als " echt" etc etc) ik ben meer gebaat bij verandering van rituelen, gewoontes. Maar dat zal voor ieder weer anders werken. Bovendien vind ik de stap naar " echt" er gevaarlijk klein mee worden. Mijn ervaring ook. Dus nee, ik doe dat dus niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg het alleen weg als er flink wat citroensap of zo doorheen zit. Maar dan heeft het ook weinig meer met bier te maken. 

Ik vind sowieso alcoholvrij bier drinken om een soort gevoel te hebben van ik drink bier, dat is alsof je met een winkelwagentje heel hard door de supermarkt scheurt omdat je geen rijbewijs hebt en toch een snelheidkick nodig hebt. 

Ik geef toe ik heb het ook wel eens gedaan (zowel dat 0.0 bier als dat winkelwagentje) maar in beide gevallen hou je een gevoel van ja ach........... :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn behandelaar stuurde poosje terug een stukje tekst over het drinken van alcoholvrij bier:

Citaat
Overstappen op alcoholvrij bier
 
Je kunt je afvragen of het verstandig is om van bier op alcoholvrij bier over te stappen. Over het algemeen kun je zeggen dat het belangrijk is om je gewoontes te veranderen. Als je alleen maar je gewone bier vervangt door alcoholvrij bier, dan doorbreek je geen patroon wat je mogelijk al jaren doet.
 
De ervaring leert dat deze verandering in je gewoontegedrag zo minimaal is, dat het terugschakelen naar gewoon bier maar een klein stapje is. Omdat je je gewoonte niet echt doorbroken hebt, blijft ook de trek bestaan naar 'echt' bier. Veel effectiever is het om juist op de momenten waarop, en in de situaties waarin je gewend bent overmatig te drinken, echt iets anders, iets nieuws te gaan doen.
 
In sommige situaties kan alcoholvrij bier wel een hulpmiddel zijn om minder te drinken. Bijvoorbeeld op een feestje. Maar ook dan geldt: probeer de vaste drinkgewoonte te doorbreken, want dat levert je op de lange duur veel meer op.

Als je af en toe alcoholvrij bier drinkt, wees je dan bewust van wat het met je doet: roept het meer trek op? Stem naar aanleiding daarvan af wat je de volgende keer gaat doen.
Het werkt het beste om een heel nieuwe, andere gewoonte voor het drinken in de plaats te zetten, en goed te overwegen of en wanneer je alcoholvrij bier wilt drinken. Niet klakkeloos bier te vervangen door alcoholvrij bier.
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een aantal jaren terug ben ik ook een tijdje gestopt met drinken en overgestapt naar alcoholvrij bier. Het stomme was dat ik soms de ene na het andere alcoholvrije biertje wegdronk, bijna alsof er wel alcohol in zat. Terwijl als ik aan de cola of de sinas had gezeten, ik slechts twee of drie glazen op een avond had gedronken. Ik doe het dus niet meer. Het voelde heel stompzinnig om alcoholvrij bier 'weg te hakken'. Bovendien houd je op die manier de illusie in stand dat je iets mist. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...