Spring naar bijdragen

2de poging


Truus24

Aanbevolen berichten

Daar ben ik weer. Ik was de site kwijtgeraakt en kon hem niet meer terugvinden. En na een tijdje was ik het vergeten. Helemaal teruggevallen in het alcoholmisbruik

Met drank kan ik nog steeds niet omgaan. Ik ben nu net 50 geworden en op mijn feestje had ik echt te veel op.  De volgende dag mijn goede vriend gevraagd om alles wat alcohol bevat op te komen halen want anders ging het door de gootsteen. Ik ben er nu even helemaal klaar mee. Ook ben ik in contact met Novadic Kentron om echt af te gaan kicken van de alcohol.  En ik vind op internet ondertussen veel meer informatie over een verhoogde kans op alcoholisme na een bariatrische ingreep zoals een maagband, maagverkleining of gastric bypass. Dat had ik graag voor 2013 willen weten, dan had ik geen GBP gekozen.

Ik slik nu ook naltrexon dat zou de zucht naar alcohol moeten verminderen. Maar ik merk er niet heel veel van. Ik ga over een paar dagen kijken of 3 maal per week naar een dagbehandeling gaan iets is voor mij. Want hier moet iets gebeuren. Ik voel dat het steeds verder en verder mis gaat. De wens om ooit weer een gezelligheidsdrinker te worden die na 3 wijntjes stopt, te worden heb ik opgegeven. Verder merk ik dat het spookje alcohol een dure bezigheid is, financieel gaat het momenteel ook niet echt goed. 

bewerkt door Truus24
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom terug en goed dat je besloten hebt het nu echt aan te pakken. In mijn ervaring werd het al gauw een prettig gevoel om niet meer te hoeven drinken maar je leest hier van verschillende mensen ook verschillende ervaringen. Met wat hulp kun je er zeker uit komen, daar ben ik van overtuigd. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch nog even een nuancering van mijn kant.

Ik word bijna 50 en ga mijn feestje nuchter vieren. Eindelijk, na 

vele pogingen lijkt ik nu op een moment gekomen te zijn dat 'het lukt'.

 

Je zoekt hulp, op verschillende manier, dat lijkt me goed. Maar ik lees ook tussen

de regels door dat je het nog een beetje buiten jezelf legt. 'Als dit, dan dat'. 

Voor mij was de allerbelangrijkste stap de verantwoording écht bij mezelf leggen.

Maar wel de hulp aanvaarden die er is.

Zelluf doen, maar zeker niet alleen.

 

Toen ik dat 'voelde', kwam er rust in het proces. 

Kalmte, moed en wijsheid gewenst.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...