Spring naar bijdragen

Bijeenkomsten


Garuda

Aanbevolen berichten

Wie van jullie zijn wel ns op zo'n bijeenkomst geweest? Welke? Wat was je indruk? 

AA lijkt wereldwijd toch wel de grootste dekking te hebben.  In mijn geval denk ik dat z'n groep ook best veel positiviteit kan brengen.  Waar ik wat minder positief in sta is de link met religie (ben atheïst). 

Wat zijn jullie ervaringen? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds een tijd ga ik naar bijeenkomsten. Het helpt mij om verhalen van lotgenoten te horen. Omdat ik vrijgezel ben ga ik ook voor de sociale contacten, want in de kroeg sociale contacten opdoen is geen optie meer voor mij.

Wat betreft religie, ik ben niet religieus. Ieder zijn ding, en je bent zeker niet de enige. Zolang je elkaar in de waarde laat is er geen probleem lijkt mij. 

Zonder meetings kan ik in ieder geval niet zonder drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga ook nu naar een vaste groep, in principe tweemaal per week. Deze groep voelt veilig en vertrouwd. Voor mij als alleengaande (mijn man overleed 7 jaar geleden) ook erg belangrijk lotgenoten te treffen.( hoewel ik lotgenoten eigenlijk geen fijn woord vind, maar ik weet even geen beter woord).

Ik vind het ook erg fijn dat één van de avonden op zaterdag is. De weekenden zijn hier vaak stil en ook vaak "moeilijker". ik ben wel een tijd wat zoekend geweest tot ik een groep vond waar ik mij goed bij voel. buiten AA is er ook CA en NA, met in wezen de zelfde principes, het twaalfstappenplan. wel is er verschil in "uitwerking" en ook qua doelgroep of "publiek". Gewoon op zoek gaan en ontdekken bij welke groep je je het meest thuis voelt. in de kliniek werd "meeting shoppen" ook aangeraden. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga nog niet zo heel lang naar een AA groep.

De eerste keer was best spannend.

Ik bezoek een wat kleine groep die zo n tien jaar bestaat.

De herkenning, alles kunnen delen, niks is raar ervaar ik als erg fijn.

De twaalf stappen voelen voor mij logisch. 

De hogere macht is voor mij niet een link naar religie, maar dat is persoonlijk.

 

Een groep, of een paar groepen bezoeken lijkt me het beste.

Dan voel je of het wat voor je is.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is géén link met religie. Iedereen, religieus of niet, is welkom bij  AA. AA is aan géén godsdienst gebonden.
AA biedt een niet-religieus doch spiritueel programma voor herstel.
Menigeen verward spiritueel met religieus, maar echt, je mag/kunt/moet de Hogere Macht naar eigen believen invullen. Als 't maar helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...