Spring naar bijdragen

met peren


walrus

Aanbevolen berichten

hier twee jaar terug bijna dagelijks geweest - om 'het' vol te houden. Had mezelf een droog jaar bedacht en tot op de dag volgehouden. Toen mocht er wel een wijntje in, toch? En nee - het werd echt niet zoals vroeger. Zagen anderen ook, in mijn omgeving. Maar nu weer bijna 2 jaar verder en mooi wel. Ik dacht dus dat ik heel sterk was. 

Dus hier zijn we weer. Schaam me eigenlijk kapot - hoewel ik ook wel weet dat dat niet helpt, niet hoeft - dat zou ik ook tegen een ander zeggen. Maar ik voel het wel zo. Dus. Daar gaan we weer. Deel twee. Eerst maar eens een maand proberen zonder. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom (terug) Walrus,

Toch knap, een jaar zonder! Hele prestatie. Nu dus opnieuw beginnen. Het voordeel is, je weet waar je aan begint! Je weet jouw valkuilen, jouw triggers. Nu dus echt nooit meer, of wil je het over een tijd nog een kans geven?

 

Succes in ieder geval!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou het best een kans willen geven - maar ik weet wel beter. Ik durf alleen niet meteen te zeggen dat ik 'nooit' meer drink. En ik durf ook geen jaar te beloven aan mezelf - en niet eens de kerst. En ja - ik ken de triggers maar al te goed. Leeg en moe en wel wat verdiend.... en hup de kurk eraf....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand kan in de toekomst kijken, je kan alleen vanuit het NU spreken. Dat heb ik ook ondertussen geleerd. Begin anders gewoon met het dagpact en kijk vanuit daar. Weet je ook waardoor je leeg en moe wordt? Werk, gezin, problemen?

Het inzicht is mooi en helpt, de oorzaak ervan weg kunnen nemen zou mooier zijn. Of je ooit weer normaal kunt drinken weet niemand. Maar het is mooi om te kunnen denken dat je later drinkt omdat het 'gewoon lekker is' en niet om te vergeten, omdat we het 'verdienen' of dat soort redenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dagpact is een goed idee - was ik vergeten.

Leeg en moe - ik doe heel intensief werk met mensen - ben vaak 's avonds gevloerd - geen puf om te doen wat heel verstandig zou zijn: eind lopen - ook vanwege probleem aan 1 been. Dus dan vaak toch maar 1 glas en vooruit nog een en verrek - is die fles nou al leeg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk lees ik dus: Je moet je leren af te schermen en problemen daar laten waar ze horen... bij de ander. Werk op het werk laten en niet in jouw hoofd. Of heb ik dat verkeerd? Dat lopen is wel lastig dan. Fietsen gaat wel? Of iets anders waardoor je afgeleid wordt? Zit je in de avond alleen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee - heb je wel goed. Ik vind dat ik ieders problemen moet helpen oplossen. Ben ik ook best goed in trouwens. En ja - fietsen gaat wel redelijk goed. Dat maar oppakken dan. En nee - niet altijd alleen - maar trek me wel vaak terug. 

Hoe werkt dagpact ook alweer? En dagdraad? Moet weer helemaal wennen :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Walrus.. is het er dan weer langzaam ingeslopen het drinken? Kreeg een kleine glimlach op mijn gezicht omdat je schrijft 'ik vind dat ik ieders problemen moet oplossen, ben ik best goed in'. Ik herken dit en zoals Sheila zegt weet ik ook hoe belangrijk het kan zijn om soms de problemen van anderen gewoon daar te laten, hoe moeilijk ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...