Lars Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Hoe dan? In jou tuin of in een bak? Eten doet hij dan niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 In de tuin. Dat heeft hij altijd al gedaan. Ik denk dat schildpadden ook vaak in een bak gaan en een paar maand naar de kelder of zo verhuizen. Waar t stil en donker is. Nee eten doen ze niet meer dan. Ze regelen hun lichaamstemperatuur zo dat ze nauwelijks energie verbruiken. Enig gevaar zijn de ratten of ander ongedierte. De meeste schildpadden sterven dan ook tijdens hun winterslaap Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Daarom ben ik altijd heel content als hij terug wakker is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Bijzonder de natuur. Ja de lichaam temperatuur moet ook aan gepast want als het vriest heeft die het koud. Je weet wel waar die ligt in de tuin? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 23 september 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Heerlijk zonnetje buiten, wordt een mooi dag.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Morgen nog mooier als Utrecht hem aan de kont krijgt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Ja zenne...de laatste drie jaar moet ik de plek wat voorwoelen omdat hij geen aanstalten maakt om t zelf te doen. Hij wordt al wat ouder denk ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Gewoon in doeken inwikkelen werkt niet? En dan gewoon op een donkere plek? Ik vind in de tuin nogal een risico. Ik ken iemand met slangen en die blijven gewoon in hun terrarium, ze gaan meestal in een soort van grotje liggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Dat dacht ik ook en bak met zand en hem daar in begraven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Ik dacht daar inderdaad t laatste jaar ook aan sheila omdat hij zelf wat lui was. De dierenarts zei dat ik hem eventueel wel in een bak kan doen overwinteren maar ik heb dat nog nooit gedaan. Hij moet dan onder een laag eikenbladeren, rustig en niet te warm zitten. Anderzijds slaapt al 50jaar in de tuin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Hij is dus ouder dan jou Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Dus de arts zag er geen graten in. Hij gaat ook gewoon onder als ik t een beetje loswoel. Hij zei me niet te vlug ongerust te zijn. T zijn taaie beesten. Letterlijk waarschijnlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Ja hij woonde hier al Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Goeie morgen mensen. Fleurie laat meneer schildpad zelf z'n gang gaan en grijp niet in. Het is een ouwe wijze schildpad en weet al heel veel jaren wat ie moet doen. Sommige mensen doen ze in de koelkast. Tja je zal je maar vergissen met het eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Goedemorgen frummers. Koffie.... en zo. En een zonnetje, heerlijk weer.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 1 minuut geleden zei bolletje: Sommige mensen doen ze in de koelkast. Tja je zal je maar vergissen met het eten. Nou.in de koelkast ga ik hem ni steken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Ik vind het mooi Fleurtje om de verhalen van meneer schildpad te horen weer wat geleerd vandaag. Bolletje wat goed van je dat je gisteren hebt aangeven bij de psychiater. Dat je verder mag op de dagbesteding doen wat je leuk vind dat heb ik nu ook. Ik wil doen wat ik leuk vind Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Oh ja goedemorgen vonneke en bolletje natuurlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 En toen was er koffie wie schenkt in? Zwart graag en een boterham zou ik ook wel lusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 (bewerkt) Ja fijn hé Lars? We moeten nog even uitzoeken of ik daar kan blijven maar vrijwilligerswerk kan ik daar altijd doen, dus ik weet eindelijk waar ik aan toe ben. Heerlijk. En wat ook fijn is is dat we 2x per jaar een dagje uit gaan. Alsjeblieft Lars. Een bordje, kopje, boter, boterham en een mes. Bedien uzelf. 23 september 2017 bewerkt door bolletje Lars reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Waarom mag je eigenlijk niet meer naar de dagbesteding? Is t enkel.voor mensen die pas iets voor hebben gehad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Goedemorgen luitjes. Lars, koffie zelf inschenken dus, en voor je eigen boterham zorgen, hihi. Ja, Fleur, heerlijke verhalen over meneer Schildpad. En ik denk dat de manier waarop jij het doet, beetje hulp van te voren, gewoon goed is, dan kan meneer Schildpad de regie over zichzelf blijven houden.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Mijn gsm blijft hangen. Ik sluit ff af Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Nee Fleurie, als een therapie stopt stopt ook de vergoeding en wordt de dagbehandeling niet meer vergoed. Maar daar is altijd een mouw aan te passen. Maar mijn psych. wil me daar niet hebben of weet niet dat je daar gewoon kunt blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 23 september 2017 Rapport Share Geplaatst 23 september 2017 Fijne dag Fleurtje. Ik vind dagbesteding fijner dan de therapie. Daar was het meer van je moet wat doen en wat boeit ons niet. Hier is het meer van doe wat je leuk vind en ga dat uitzoeken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden