supermami Geplaatst 25 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2017 Hoi allemaal, Geen idee wie dit allemaal gaat lezen maar goed, hier ben ik dan. Supermami (zoals mijn man mij noemt ;)). 39 en ik meld me hier aan omdat ik me niet fijn voel bij mijn alcoholgebruik. Ik ben verslavingsgevoelig en heb dit gemerkt bij coke, koffie, alcohol en suiker. Ik ben altijd "blijven functioneren" maar er zit toch een soort verslaving in me wat ik bij de meeste mensen om me heen niet zie. Dat maalt me verdrietig want waarom heb ik zoveel moeite met grenzen en anderen niet of veel minder (de meerderheid uit in mijn omgeving)? ik ken mezelf en weet dat, met wat steun en begrip, herkenning en motivatie, ik ver kan komen. Motivatie heb ik wel. Herkenning niet. Steun mwoh, kan meer, en begrip ook. Vandaar dat ik hier ben. ik weet dat het uit mezelf moet komen en dat komt het ook, maar herkenning is voor mij een enorme "boost" om me niet zo alleen en "afwijkend" te voelen. hoop op reacties groetjes Supermami Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 26 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2017 Hallo Supermami, welkom hier. Ik denk dat je hier inderdaad wel de erkenning en herkenning zult vinden die je zoekt, al moet je je realiseren dat elke persoon uniek is en een eigen verleden met zich meedraagt. Overigens denk ik dat er best wel veel mensen moeite hebben met het stellen van grenzen, al zie je het niet van iedereen aan de buitenkant. Zo uniek of afwijkend is dat niet. Je voelt je niet fijn bij je alcoholgebruik, schrijf je. Hoe is je ervaring met minderen of een tijdje helemaal ermee stoppen? Lukt dat wel eens? En als dat niet zo is, weet je dan ook op welke momenten het mislukt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
supermami Geplaatst 26 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2017 (bewerkt) Hoi Bob en Etty, ja, een tijdje minderen lukt vaak wel. Het is geen continue probleem. Het komt en gaat zeg maar. doordeweeks drink ik dan niks en in het weekend wel. Wel 4 glazen of zo per dag dan. Is nog best veel maar al heel wat minder dan nu, omdat ik nu elke dag drink (onder het mom van ik heb vakantie). Als ik maandag weer ga werken wil ik weer doordeweeks niks nemen. En vanavond heb ik een etentje, en ik mag daar van mezelf twee glazen. Etty, ik herken je cyclus en je strenge gedachten voor jezelf. Heel vermoeiend . Lage eigenwaarde herken ik ook, maar daar ben ik al een stuk verder in gekomen over de jaren gelukkig :). Ik heb nog een laagje witte wijn in de koelkast, dat mag dit weekend op. Maar dus geen wijn kopen vandaag of morgen! en dan maandag weer structuur. De eerste dagen is het meestal het moeilijkst. Het is gewoon puur gewoonte, en mijn lijf of hoofd "vraagt" er dan om en ik ben ook nogal impulsief. Dat werkt ook niet mee, dus voor ik weet, heb ik weer een glas in mijn handen. Het gaat ook om het beheersen van die impulsen. Lastig. Maar we gaan ervoor. Ik ga ook even met mijn man praten, hij kan me ook helpen. Alhoewel ik me er wel voor schaam. Dus dit tot nu toe steeds uitgesteld. Etty wat knap dat je al zo lang niet drinkt! 26 augustus 2017 bewerkt door supermami Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 26 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 26 augustus 2017 Welkom! En wat goed dat je hier bent! Super mami.....oooo weet je waar ik direct aan denk: Wát een druk. Voor jou, op jou, ook door je man. Maar dit is pure zelfreflectie van een moeder die altijd alles perfect wil(de) doen. Met de gevolgen van dien, o.a. op alcohol vlak. supermami reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
supermami Geplaatst 27 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2017 Hey Sita, Ik bedacht me later ook, die naam, supermami, wat verwacht ik eigenlijk van mezelf? Te veel wrsch :(. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Muffin1956 Geplaatst 27 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 27 augustus 2017 Hi supermami, ik weet wat je doormaakt en ik vind het al heel knap dat je in slaagt om doordeweeks niets ter drinken en dan bij een etentje je gebruik te beperken tot 1 of 2 glazen? Dat zou ij nooit lukken. Kijk ook even op de dagdraad, daar delen de mensen lief en leed, misschien vind je ook daar wel dingen waar je je kan aan optrekken. liefs, muffin Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden