Nico88 Geplaatst 8 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2017 (bewerkt) Hey allemaal, Mijn naam is Nico, 29 jaar en het werd eens tijd dat ik wat hulp zocht voor mijn alcoholgebruik. Ik drink nu dagelijks bier, zo'n ongeveer 13 jaar. Waar het gemiddeld altijd zo'n 2a3 liter per avond was, is het op dit moment (gelukkig) 1a1.5. Sweekends zijn het nog grotere hoeveelheden en is het dus nog steeds problematisch. Ik heb meerdere trajecten gevolgd bij het VNN, helaas zonder goed resultaat. Er zijn periodes geweest dat ik minder dronk, maar echt veranderen wilde ik niet. Volgende week nieuw traject bij het VNN, en ik wil me toch goed voorbereiden om beter resultaat te behalen. Na vele tegenslagen en alles behalve de drank de schuld te geven, weet ik wel dat het de drank is dat bij mij toch enorm veel kapot maakt. Relaties, werk, gezondheid, motivatie om iets te doen, ga maar door. Daarom ben ik op dit forum. Tijd voor verandering.. Het is al best laat, dus hou ik het maar even kort voor nu. Ik ga best actief zijn op dit forum en even wat meerdere artikelen lezen die me zouden kunnen helpen. Hopelijk dat ik wat wijzer van word. Nu maar eerst slapen 8 augustus 2017 bewerkt door Nico88 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Momentum Geplaatst 8 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2017 Hey Nico Welkom aan boord. Veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tinto Geplaatst 8 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2017 Welkom Nico, enne, het is nooit te laat, fijn dat je er bent Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 8 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2017 Welkom Nico, Je schrijft: 'echt veranderen wilde ik niet....' En daar zit ie...als je het echt wilt, is er een weg... Heel veel succes op jouw pad! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 8 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2017 Succes en welkom. Als je een echt besluit neemt om te stoppen is dat een hele grote stap en een noodzakelijke om te kunnen slagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico88 Geplaatst 8 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2017 (bewerkt) Hey allemaal, bedankt voor de verwelkoming! Het klopt wat je zegt kruidenthee, ik wilde blijven drinken. Het gaat niet makkelijk worden, bier drinken doe ik al bijna 50% van mijn leven nu. Hierdoor ben ik mijn leven ook zo gaan leiden dat al mijn vrienden ook bierdrinkers zijn. Niet alleen stoppen met bier drinken gaat moeilijk worden, maar er gaan denk ik ook contacten verloren, daar baal ik nog meer van. Maar zoals mijn verslavingsdeskundige zei.. bij mij is het alles of niks. Er is geen gulden middenweg voor mij, dat kan ik niet. Dit vind ik enórm jammer, maar het zij zo. Vanavond wordt de eerste avond dat ik geen bier ga drinken, dat zal me nog wel lukken. Bij mij wordt het echt moeilijk rond de 3e dag, dan voel ik echte protesten vanuit mijn lichaam. Bonkend hoofd, droge ogen soort van, licht gevoel in hoofd een beetje. De echte drang is bij mij altijd tussen 20:00 en 23:00. Ik zou niet zeggen dat ik echt lichamelijk afhankelijk ben (op de kleine symptomen na), maar ik ben dan wel enorm geïrriteerd en kan me niet vermaken, duidelijke symptoom van een verslaving. Dus, hier gaan we! 8 augustus 2017 bewerkt door Nico88 grammatica/typos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Muffin1956 Geplaatst 8 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2017 2 minuten geleden zei Nico88: Hey allemaal, bedankt voor de verwelkoming! Het klopt wat je zegt kruidenthee, ik wilde blijven drinken. Het gaat niet makkelijk worden, bier drinken doe ik al bijna 50% van mijn leven nu. Hierdoor heb ik mijn leven ook zo gaan leiden dat al mijn vrienden ook bierdrinkers zijn. Niet alleen stoppen met bier drinken gaat moeilijk worden, maar er gaan denk ik ook contacten verloren, daar baal ik nog meer van. Maar zoals mijn verslavingsdeskundige zei.. bij mij is het alles of niks. Er is geen gulden middenweg voor mij, dat kan ik niet. Dit vind ik enórm jammer, maar het zij zo. Vanavond wordt de eerste avond dat ik geen bier ga drinken, dat zal me nog wel lukken. Bij mij wordt het echt moeilijk rond de 3e dag, dan voel ik echte protesten vanuit mijn lichaam. Bonkend hoofd, droge ogen soort van, licht gevoel ik hoofd een beetje. De echte drang is bij mij altijd tussen 20:00 en 23:00. Ik zou niet zeggen dat ik echt lichamelijk afhankelijk ben (op de kleine symptomen na), maar ik ben dan wel enorm geïrriteerd en kan me niet vermaken, duidelijke symptoom van een verslaving. Dus, hier gaan we! Succes gewenst !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 8 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2017 Nico, heb je een plan voor die moeilijke momenten? En verder vooral succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico88 Geplaatst 8 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2017 Hey! Daar heb ik nog niet echt overna gedacht. Het begint nu wel te jeuken zeg maar. Dus moet snel met een plan komen. Ik ben wel vaker tijdelijk gestopt, laatste keer was ergens in Januari, 2 weken lang ongeveer. Meestal zoek ik afleiding door een film/serie te zien. We gaan het zien. Heb, misschien onverstandig, wel 2 biertjes gekocht. Als ik het in huis heb, kan ik raar genoeg makkelijker stoppen. Ik kán één drinken als het moet, en juist met dit idee in gedachten is de trek minder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 9 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2017 Oe...dat klinkt mij gevaarlijk in de oren.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2017 @Nico88 En in hoeverre gaat dit je helpen door verleiding in huis te halen? Werkt het niet zo, dat als het in huis is.... je het toch gaat drinken, omdat je er de hele tijd aan gaat denken? En is het niet zo dat als de eerste gaat, de tweede wel volgt, want die staat er toch nog? En gaat het dan niet verder..... toch maar weer kopen of bestellen? Wie houdt jou dan tegen? Wie is jouw noodlijn? Je moet het zelf weten hoor en ik weet niet hoe jij het voelt, blijkbaar anders als je het zo schrijft... maar toch. In ieder geval succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 9 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2017 Hoi Nico, Als je echt van plan bent niet te drinken, is het goed om een plan te maken voor de momenten die moeilijk zijn. Je weet al dat dat zo rond de derde dag is, van 20.00 tot 23.00. Dus is het zaak dat je op dat moment iets anders gaat doen dan je normaal gewend bent om te doen, het patroon wat bij drinken hoort te doorbreken. Je schrijft dat je jezelf niet goed kunt vermaken, geïrriteerd raakt etc. Dat je dat weet is al een belangrijk inzicht...het hoort dus bij het stoppen met drinken. Je zou kunnen gaan sporten? Iemand opzoeken? Heb je iets van een hobby die je kunt doen op dat moment...bedenk het maar...in ieder geval iets wat je niet koppelt aan drank. Of hier veel op het forum komen op lastige momenten...een stop maatje contacten? Groep bezoeken? Over die biertjes in huis...daar kun je mooie theorieën op loslaten..maar het is voor mij heel simpel...de kat op het spek binden. 'Alles of niets' zei je verslavingsdeskundige...dusse...als je wilt stoppen lijkt me dan 'niets' voor de hand liggend? De trek lijkt voor nu minder, met de gerustsellende blikjes in huis...logisch vervolg is dan dat als de trek té groot voor je wordt de oplossing in huis is? En begint het weer van voor af aan. Heb je nog contact met de verslavingsdeskundige? Stoppen, je moet het zelluf doen, maar het hoeft niet alleen Nico. Ik wens je sterkte en succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Muffin1956 Geplaatst 9 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2017 Je kan het bekijken als volgt: ik mag drinken maar ik wil niet drinken, is andere benadering. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico88 Geplaatst 9 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2017 Bedankt voor de reacties! Gister ging goed. Ik ben inderdaad wat afleiding gaan zoeken door middel van een film kijken, kruidenthee. Bier in huis hebben is niet zo verstandig, maar ik heb altijd minder trek als ik heb in handbereik heb. Puur om het feit dat als het écht moet, dat ik het kan pakken. Ik heb wel eens niet kunnen slapen omdat ik zin had in een biertje, maar dit niet mogelijk was op dat moment. Als ik had kunnen drinken, was ik veel rustiger in mijn hoofd geweest. Het klinkt tegenstrijdig, maar raar genoeg werkt dit voor mij. Vanavond dag 2. De drang om te drinken begint vaak een uurtje na het avondeten, dus eet ik vaak pas rond half 8 / 8 uur. Dan is de drang er pas later. Zoals Bor zegt, er is hier verderop een café waar ik altijd tot 01:00 uur bier kan kopen, en wat ik ook al meerdere keren heb gedaan. Alleen is het zo dat áls ik daar bier koop uit nood, dat ik het dan gegarandeerd op drink. Daarnaast vragen ze ook nog eens de hoofdprijs ervoor, al houdt dat me niet tegen op zulke momenten. "Ik mag drinken, maar ik wil niet drinken" klinkt als een goeie aanpak. Dit zal ik onthouden ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Muffin1956 Geplaatst 9 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2017 heb vanavond ook even kwaad momentje, anders wel goede dag gehad; misschien is dat ook wel de reden, ik dronk altijd voor zowel leuke als niet leuke ervaringen; elke reden goe genoeg. Maar vandaag drink ik niet .... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico88 Geplaatst 10 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2017 2 dagen geen alcohol gehad, maar uiteraard nog wel een kater elke ochtend. Voor zover ik weet duurt dit ongeveer een weekje. Vandaag is dag 3, maar ik heb morgenochtend een belangrijke afspraak om 08:00, waar ik mij zéker niet voor mag verslapen. Vanavond bier drinken is geen optie. Het risico om me te verslapen is dan te groot. We gaan het zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico88 Geplaatst 11 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2017 Mijn lichaam is er duidelijk niet tevreden mee. Moeite in slaap te komen, moeite in slaap de blijven. Griepachtige symptomen (druk achter de ogen, gevoelige huid). Last van hoesten. Ik denk dat het 50/50 ontwenningsverschijnselen zijn. Maar ik ken dit gedoe, moet aan het einde van de dag over zijn. Al zal ik alsnog heel moe zijn; ik ging 01:00 op bed, viel pas 03:00 in slaap. Werd om 07:30 wakker. Daartussenin ook enorm veel hoesten, draaien, dus niet echt kunnen slapen. Maar goed, hoort erbij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 11 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2017 Ik slaap ook altijd al moeilijk in, maar ben daar wel aan gewend. Mij helpt het om me daar totaal aan over te geven en op tijd naar bed te gaan. Dan ga ik gewoon rustig liggen en doe een bodyscan of kleine meditatie ofzo en meestal glijd ik dan weg. Ga jij ook allemaal leren bij mindfulness cursus denk ik. maar de burnout kan er ook heel goed debet aan zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico88 Geplaatst 11 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2017 (bewerkt) Ik heb nog geen enkele medicatie gekregen, maar aangezien ik niet erg veel alcohol dagelijks nam (gemiddeld 1,5L bier (5%) per avond) zou het wel zonder moeten lukken. Ik heb wel eens disulfiram aangeboden gekregen vroeger, maar afgewezen. De eerste nacht ging heel goed, alleen deze nacht dus wat minder. Voor het hoesten heb ik, uit voorzorg, hoesttabletten gehaald bij de supermarkt. Het is een droge hoest waar niks los komt, en deze zorgen er dus voor dat het wel los komt. Normaal slaap ik altijd binnen 5 minuten, maar dat komt natuurlijk ook mede door het alcohol. Mindfulness cursus heb ik nog niks over gehoord, ik heb pas over 1 week de afspraak bij het VNN (Verslavingszorg Noord-Nederland). Maar aangezien ik daar vorig jaar ook een traject onsuccesvol had afgerond, wilde ik mij van mijn goeie kant laten zien. Niet dat ik het voor iemand anders doe dan mezelf, maar mijn verslavingsdeskundige deed in die 2 jaar zoveel voor mij en doet op dit moment weer zoveel voor mij, dat ik anders een soort van schuldgevoel krijg. Even doorbijten nog dus 11 augustus 2017 bewerkt door Nico88 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 11 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2017 Sorry, jij gaat die mindfulnesscursus ook niet doen, al zou ik het iedereen aanraden. misschien heb je wel gewoon een griepje of een verkoudheid? Kan ook hè? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico88 Geplaatst 11 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2017 Klopt! Heb ook maar een paracetamol genomen vanmorgen. Ik blijf gewoon gewoon doen alsof er niks aan de hand is, dan trekt het vanzelf wel weer weg. Ben gelukkig 1 van die mensen die maar 1x per 3 jaar echt een griep heeft. Ik denk dat dat het ook is, gewoon wat verkouden. Maar omdat het tegelijk met dit valt, is die link sneller gelegd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2017 Mijn ontwenningsverschijnselen waren altijd afschuwelijk.. hele lichaam deed pijn, keelpijn, hoesten, trillen.. en niet slapen. Zwaar, maar misschien heb je inderdaad gewoon griep. Dus in de bank, veel water en rusten; Sterkte, het is maar tijdelijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico88 Geplaatst 12 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2017 Exact mijn symptomen, lieve. Alleen denk ik in wat mindere mate zoals je het verteld. Ik ging gister rond half 12 op bed, had wel 1 biertje gehad(0,5L). Er spelen wat meer dingen in mijn leven op dit moment en ik zat er even doorheen, gelukkig maar bij 1 gehouden (was te moe voor een 2e). Mooi wat slaap kunnen inhalen (zo'n dik 12 uur geslapen, heerlijk). Voel me weer de oude, kan er weer tegenaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico88 Geplaatst 15 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2017 Gaat wel goed! Ik word nog wel dagelijks wakker met een kater. Zondag 1 0,33L blikje gehad. Hier ook bewust voor gekozen. Ik was bij mn pa (die heb ik ook verteld van het minderen), en toch maar een klein blikje meegenomen. Op dat moment was de drang heel sterk (rond 20:00). De terugweg kon ik alleen maar denken om dat blikje achterover te gooien en op te drinken. Rond 23:00 toch maar opgedronken en gelijk ontzettende drang naar meer. Gelukkig had ik niet meer in huis. Gisteren weer niks gehad, vanavond ook niet, tenminste dat ligt in de planning. Ik voel me wel veel actiever na de brakke ochtend. Van mijn volgende salaris koop ik een electrische sigaret. Die nare gewoonte ook maar even aanpakken. En dan blijft alleennagelbijten nog over Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden