Spring naar bijdragen

diazepam metabolisme


Kannietmeer

Aanbevolen berichten

Ik las op benzobuddies dat iemand na een test  erachter kwam dat zijn lichaam de diazepam helemaal niet goed verwerkte. Hierdoor gaat het afbouwen voor hem niet goed met Diazepam. Ik vroeg me af hoe je dat kan weten of laten testen? Ik ben op dag 21 van 4,5 naar 4 mg diazepam en voelde me eerst ietsje pietsje beter, behalve dat mijn energie absoluut minimaal blijft, 90% op de bank lig.  Hoop dat iemand het antwoord heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Hoi  liz  , het gaat redelijk met mij . vaak toch erg onrustig , snelle hartslag  moet dan een mepropolol nemen  en daar word ik niet lekker  van , meer onrust  word  er  knetter  van , ik wil  weer eens  normaal  en goed gevoel hebben over  mijn lichaam ,  sinds  ik gestopt  ben met Diezapam  ,  voel ik mij nog niet echt lekker  ,ik heb het jarennnnnnnnn geslikt  soms  2  en dan weer 1  per dag , toen ineens  zelf gestopt  . maar ik slik wel  lorametazepam  2  soms  3 miligram .en daar word ik rustig  van   vreemd  he ,  vaak  toch dat onrustige  gevoel , maar ik neem  echt  geen Diezapam  meer in ben er  echt mee gestopt , maar ik denk als ik met  lorametazepam zal stoppen ik  mij d ehele dag en avond nacht onrustig  zal voelen . Wat kan je er aan doen , ik ben  75 jaar  en best een rugzak  ,maar heb  toch nu een rustig  leven , vaak denk ik wel eens  wat  mij allemaal is overkomen . en dan klap  ik even dicht , en dan  denk ik kom op , meid  ga er  voor ik wil wel maar lukt  gewoon niet , ,dus tja   ik moet  proberen wat minder  lorametazepam  te slikken voor de nacht , lieve liz   bedankt   voor je aandacht , Liefs  Wilma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-9-2017 om 14:08 zei Bor:

Is daar nog steeds geen reactie op gekomen of is dat via prive berichten gegaan?

Hi Bor, nooit meer iets van gehoord. Lekker he die hulpverlening. k zie dit forum meer als basis om met elkaar te kunnen communiceren en elkaar te helpen. Hulpverlening is er echt niet.  Helaas...  Heb jouw bericht ook gemist doordat door de verplaatsing ik het niet meer zag blijkbaar.

Lieve Wilma @Sarah,

als ik me beter zou voelen en weer energie zou hebben dan zou ik zelfs bij je langs kunnen komen. Ik kom uit Voorburg. Dan zouden we een beetje kunnen delen. Maar dat gaat nu echt niet. Ben al twee dagen in bed. Voel me zak en overgevoelig voor alles en kan niks hebben, heb geen honger, huil veel en ben angstig om niks en alles.

Het klinkt gek, maar misschien dat als ik 75 jaar was ik er niet meer aan zou beginnen om te stoppen. Aan de andere kant, mijn oma is 94 geworden dus mogelijk heb je nog 20 jaar voor de boeg en die mogen best prachtig en vol leven zijn, dus dan is stoppen met die rotzooi echt wel belangrijk en goed. De lorametazepam is ook een benzo en grijpt op zijn eigen manier, maar zelfde manier aan op de receptoren in je lichaam en maken dezelfde kapot als de diazepam doet helaas. Logisch dat het je dus helpt, maar blijft eigenlijk een benzo en dus zal je je ook deels ziek blijven voelen... mogelijk in ieder geval. Of heb je het gevoel dat je vooruit gaat?

Als je mij een bericht stuurt, schrijf dan altijd 1 x @Kannietmeer Zoals je ziet komt er dan een dingetje waar je op kan klikken en dan wordt ie blauw en dan zie ik het bericht altijd en zodra ik online kom.

Je kan me ook een persoonlijk bericht sturen door naar mijn naam te gaan en erop te klikken en dan een bericht naar mij te sturen als je dat wilt. Ik kan nu toch niet werken en kon vandaag niet eens uit bed,dus ik wel tijd om je weer een berichtje terug te sturen ;-).

Dag lieverd, hou je taai!

Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve liz ,ik blijf niet in mijn bed liggen zover heb ik het niet gehad , goed zij dank ,Maar  wat erg voor jou , dat jij er zo aan toe  bent , ik woon in den-haag  centrum. dicht bij jou . een zoon van mij woon in de jan van de heydestraat  rijswijk , Wel heb ik  een tijd geleden  soms een hypeventilatie gekregen  of een rot gevoel of je niet goed kan ademen . dat gaat ook beter met mij ,ik slik  wel 3 miligram lorazepam .voor de  nacht , en in de middag soms  een kwart  van een halve  lorametazepam, word er rustig van ,helaas  een zusje van mij is zwaar  depressief  ook  nog van vroeger , net als ik veel meegemaakt , zij belt regelmatig  op en  praat met mij als  het  haar lukt  zij is erg emotioneel en  ik breng haar  als het lukt  haar  aan het lachen , ,ik vind het zo erg voor haar terwijl  ik zelf  ook met die pillen  zit , en daarbij  darm maag problemen . Maandag   naar maag darm lever dokter in het Ziekenhuis . ,sinds  ik Mepropolol slikte  kreeg  ik daar last van  en duizelig  niet  normaal meer ,mijn  nek spieren  zijn soms behoorlijk  verstijft , en mijn man  masseer   mijn nek dan helpt daarna wel weer even , en het  trekt  naar mijn keel of die  vast komt te zitten, en dat allemaal  door een pil ,  als het mij lukt die mepropolol niet  te slikken gaat het  wel beter , niet zo erg die duizelingen . en stijve nek ,Maar  ik heb  niet  zo erg wat jij heb , probeer eens lieve  Liz je bed uit  te komen , anders kom je in een  vervelende spieraal terecht , en ruim wat op in je huis ,, afleiding  doe ik  ook  en helpt  best wel wat , je kan het  proberen , , want ik denk als je de hele dag op je  bed  niet goed  voor je is ,  probeer  het eens Lieve liz , Wie   weet lukt het je , steeds  beetje  bij beetjes ,, kop op Lieverd , Een dikke  knuffel   en sterkte , Liefs Wilma x:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Sarah:

een zusje van mij is zwaar  depressief 

Krijgt ze hulp? Therapie? Antidepressiva?  Niet laten doormodderen hoor. Ik heb niet veel vertrouwen in het systeem, maar niks doen is ook geen optie denk ik.

 

4 uur geleden zei Sarah:

afleiding  doe ik  ook  en helpt  best wel wat

Dat klopt, dat is hoe ik de afgelopen maanden door het leven ben gegaan. Maar voornamelijk is dat wel thuis op de bank bij mijn ouders.  ( mijn huis woont mijn ex in die perse in het huis wilde blijven bij de scheiding. Ik wilde perse weg dus heb nu geen woning) Ik kleurde regelmatig, zat op de laptop, keek een serie als mijn zenuwstelsel de spanning aankon. Lezen lukt helaas niet meer sinds ik de afbouw ben begonnen en tv dus vaak ook niet.  Ik weet dat ik hier doorheen moet, zonder dat we er iets tegen kunnen doen en dat het lichaam dan weer hersteld. Daar probeer ik op te hopen en moet ik op hopen, anders is het niet te doen. Veel mensen hebben tijdens de ontwenning de gedachte dood te willen. Gewoon omdat het zo heftig is.

 

4 uur geleden zei Sarah:

ik slik  wel 3 miligram lorazepam

Hier schrok ik wel van lieverd. Dat is ook nog een benzo. Hoe kijk je daar zelf tegen aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Liz , ik schrok  best van je verhaal heftig  hoor  nee zo erg heb ik het niet gehad  gelukkig nog niet ,, Maar  ik slikte eerst   4 miligram  lorametazepam  zelf terug gegaan  naar  3 miligram  een overwinning  voor  mij  zeg ik tegen mij zelf ,   wel  soms  toch dat onrustige  gevoel voel dan niet lekker  en zeg dat ook tegen  mijn man die hou mij best wel in de gaten  als ik onrustig word  en masseer hij mijn nek  die man heeft een geduld , Gelukkig nooit  een probleem gehad  Samen  kunnen alles  bespreken  zonder dat ik een knal op mijn hoofd  krijg , hij weet van mijn  verleden  hoe ik behandeld ben , niet leuk.  daarom deze man is werkelijk een engel ,hij laat  ook geen  mensen mij nog  pijn doen ,,ik kon nooit  nee zeggen  ,door hem doe ik dat nu wel ,was eerst erg moeilijk ,nu gaat  het mij  steeds  beter af  en voelt geweldig ahahhah  erg he geen nee  durven zeggen. Maar jij kan geen  geluid  verdragen  ,toen je dochter aan het zingen was  naar voor je Liz , je zal het zelf ook vreselijke gevonden hebben, ik kan mij wel nog  herineren ik denk  40 jaar geleden  kreeg  ik valium  van een dokter ,ik had een nare tijd  doorgemaakt . en slikte  het denk ik 2 jaar  2  a 3 per dag  10 miligram . op een dag  zei ik wil dat niet meer  , gelijk gestopt  OMG   heb dat geweten  ik wist   niet dat schilderijnen heen en weer  slingerde  aan de muur  ,ik zwete mij  te pletter  toen zeiden ze ja had nooit gelijk moet stoppen  deed het wel ,het heeft  ruim  4 maanden  geduurd dat ik ervan af . heerlijk  was dat . Dus jaren later heel veel jaren  kreeg ik diezapam  voor de stres  en had last van Hyperventilatie  ,  slikte  2  per  dag later  1  wilde niet meer   en tot nu toe  gestopt ik heb 5 doosjes  liggen  die wil ik bij de apotheek brengen ,Maar   ik slik nog  wel 3 miligram  lorametazepam , en voel mij daar   nog even goed bij . maar ik  bouw  dat ook af ,,  Maandag naar de   maag en darm dokter , en 24 januari  moet ik geopereerd worden aan mijn pols  door  een val op straat  ,jaren loop ik met  die ellende  zij hebben al 3 keer  een ganglion  weggehaald , ook niet  leuk ,nu worden er botjes   gefreest  aan mijn pols  en de pees  vrijgemaakt  en weer een ganglion  weggehaald   ik  ga onder  algehele narcose  Mijn man vind  het Maar niets , Maar lieve Liz , hoe is dat bij jou begonnen die stress aanvallen   en slikken van die pillen , , ik ik hoop zo  dat het steeds  beter met je zal  gaan ,  echt waar  vecht  ervoor , je kunt het   Sterkte  lieverd ,

Wilma  een  dikke knuffel , :rose::lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...