Spring naar bijdragen

Ik wil ook

Metijs

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!!

Expres heb ik niet eerst andere voorstellers gelezen:

Ik denk natuurlijk: ik ben anders dan die anderen...

(Ik heb een goeie baan, laat nergens verstek gaan, nooit dronken achter het stuur)

Maar ik drink wel veel. 6-10 glazen sterke drank per avond.

(En dat in een ritme van week-op/week-af)

Ik werk alleen 's nachts en dan ben ik een week vrij. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik niet drink als ik in de nachtdienst zit. Dit gaat probleemloos.

Maar in mijn vrije week gaat het mis. Dan kan ik geen maat houden. Ik heb de volgende dag geen verplichtingen en kan lekker uitslapen. Mijn vrouw drinkt een gezellig glaasje wijn mee en gaat op tijd naar bed. En ik ga door....

Dat wil ik niet meer.

Ik ben heel trots dat ik al 4 jaar gestopt ben met roken (na 1 pakje shag per dag)

Nou wil ik ook voldoende doorzettingsvermogen krijgen/hebben om te stoppen met drinken; want eentje voor de gezelligheid lukt mij kennelijk niet.

Nu 10 dagen droog.

Ben benieuwd. Wish me luck!

Metijs.

(En jullie ook allemaal: thumbs up!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Metijs, welkom.

Dit gaat jou zeker lukken, het moeilijkste heb je al gehad.

10 dagen al droog !!! knap hoor en geen afkickverschijnselen gehad ?

nou ik wens jou alle geluk van de wereld ! een goed begin is er al, toppie hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond Metijs,

Nou of dat die tijd nu zo kostbaar is weet ik niet Metijs, zeker niet als je daarmee toch je leven vergooid. 6-10 glazen drank is niet mis. En het worden er steeds meer, je hebt steeds meer nodig om hetzelfde effect te krijgen.

Je werkt s'nachts schrijf je en dan uiteraard naar bed. Maar hoeveel tijd heb je dan overdag nog? Want als dat voldoende zou zijn, kun je eens gaan denken over sporten, wandelen of vrijwilligerswerk.

Of natuurlijk een hele leuke hobby zoeken of heb je die al.

Maar knap dat je al 10 dagen droog staat, het ergste w.b. de lichamelijke klachten heb je al gehad.

Ik wens je heel erg veel succes en hoop dat je veel aan ons forum zal hebben.

We zitten bij ditjes en datjes de dagdraad. Das onze virtuele huiskamer.

Daar heb je wat meer contact dus wat makkelijker voor je om de mensen wat beter te leren kennen.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...