Spring naar bijdragen

Voorstellen

Anjabru

Aanbevolen berichten

Goedemorgen ,

ik wilde mij graag even voorstellen op deze mooie zondagmorgen.

ik ben een vrouw van 54 , moeder van 3 dochters en 2 zoons. Ook ben ik oma van een kleinzoon en kleindochter.

ik heb nogal wat meegemaakt en heb daar ptss aan overgehouden .

vroeger at ik mijn problemen weg en na een maagverkleining ( met groot succes) kon ik dat niet meer. Na loop van tijd is het probleem eten veranderd in probleem drinken. En dat gaat niet ineens maar sluipt erin.

na jarenlang om de hete brij te hebben heengedraaid ( en dat is best een lang verhaal waar ik best af en toe eens op terug zal komen maar dan wordt het een boekwerk), ben ik bij verslavingszorg terecht gekomen. Wát resulteerde in een jaar en 7 maanden sober. En toen verloor ik weer de strijd en ben ik vanaf 1 januari dit jaar weer zoals dat heet flink aan de drank. Stiekem .... Maar ben wel weer vaker naar de hulpverlening gegaan. Met wat horten en stoten ben ik opnieuw aan de detox begonnen met nu het middel refusal ( waar ik echt bang voor was om te gaan slikken). Gisteren de eerste ingenomen . Ik ben wel gemotiveerd , het is een begin van nog een weg die ik heb te gaan.

vandaar dat ik op dit forum terecht kwam omdat ik meer wilde weten over de ervaringen met refusal, maar wat ik hier las is zoveel meer dan alleen een antwoord op mijn vragen over refusal. En ben ik vandaag lid geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn dat je er bent. Welkom! Het gaat om zoveel meer dan stoppen met drinken hè? Dat is maar het begin....En jij hebt veel meegemaakt schrijf je. Dus gun jezelf alle hulp die je kunt gebruiken. Zonder dit forum was ik nergens denk ik. Ik krijg zoveel inzichten in mijn handelen en steun. Gebruik het. Het is er ook voor jou! Op de dagdraad kun je meedoen aan het dagpact als je dat fijn vindt. Het is een soort virtuele huiskamer waar van alles en nog wat wordt gedeeld. Als je het moeilijk hebt en je meldt je daar is de kans op een snelle reactie het grootst.

Goed voor jezelf zorgen is moeilijk, maar het is het heel erg waard. 

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...