Spring naar bijdragen

Benzo alternatief als slaapmiddel


covenant

Aanbevolen berichten

Zoals ik al eerder meldde ben ik 1mg lorazepam af aan het bouwen. Ik zit nu op 0,25mg en heb het nu moeilijk.

Naast de ontwenningsverschijnselen heb ik ook terug last van slecht slapen (te wijten aan een piekerstoornis, hiervoor neem ik AD Sipralexa)

Nu krijg ik als raad van dokter/psy om een ander geneesmiddel te nemen voor beter te slapen en dit is wat ze me voorschrijven:

ofwel lage dosis van Quetiapine (Seroquel) 25mg dit is een anti-psychotica

ofwel Mirtazapine 15mg , een AD

ofwel lage dosis Trazodon 50mg ook een AD

Maar volgens mij is dat toch ook allemaal rotzooi. of heeft iemand hier positieve ervaringen mee ?

Dan nog een ander vraag ik heb dat artikel gelezen over de invloed van benzo op de GABA neurotransmitter. is het dan ook geen optie om een GABA voedingssupplement in te nemen om de ontwenning wat te milden of heeft dat geen zin ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Covenant 

Ja, dat is ook troep, maar ze kunnen je goed helpen bij het ontwennen.

Ik ken ze alle drie. Seroquel vond ik vreselijk, eerst 50 mg met verlengde afgifte gehad. Als bijwerking kon ik amper lopen. 25 mg vond ik ook niks.

Trazodon hielp bij mij geen zier.

Mirtazapine gaf mij goede ondersteuning. Je hoeft dan geen hele pil van 15 mg te gebruiken, maar een halfje. Je slaapt op 7,5 mg.

Meer mensen op dit forum hebben het een poosje geslikt tijdens afbouwen.

Nadeel van Mirtazapine is, dat je er wel van aankomt. Als je er na de ontwenning mee stopt, raak je de kilootjes zo weer kwijt.

Ik slik nog steeds 7,5 mg per nacht ( al een jaar of 3) en kwam 5 kilo aan. Dat valt nog mee, maar ik let wel wat op calorieën en beweeg veel.

Succes!

bewerkt door sneeuwhoen
foutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...