Spring naar bijdragen

TOP Training in de strijd tegen alcohol


Mereltje

Aanbevolen berichten

Hay allen,

 

ik las hierover op een andere website; alcoholdebaas.nl: er is een online training die wordt aangeboden door de universiteit van Amsterdam. Gratis en voor niks. Google TOP training en meld je aan dan krijg je informatie over hoe en wat. Ik heb me al aangemeld. Nu nog afwachten tot het voor mij begint (of ik bel gewoon ff). t Is iig vanuit het idee ontstaan dat keuzes veelal gemaakt worden door het onderbewuste ipv wat veel mensen denken door het bewustzijn. Tijdens de training probeer je de onderbewuste processen te beinvloeden.

 

t Lijkt mij de moeite waard!

 

Succes allen enne, laat je weten hoe het gaat? Dat zal ik ook doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daarnet deel 1 gedaan. Pff, veel herhaling! Maar dat hoort bij t trainen van het onderbewuste... Ik hoop dat dit wel de effectieve versie van de training is en niet de andere versie die UVA gebruikt om te bepalen wat wel werkt en wat niet etc... Zal wel met placebo effect te maken hebben ofzo. ;)

 

gezellig dit praten tegen mezelf. Nog weinig reacties op dit draadje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Merel, ik heb deze training vijf jaar geleden gedaan, was toen nog in ontwikkeling geloof ik. Oh, nu ook nog, lees ik. 

Inderdaad veel herhalingen, maar dat is juist de bedoeling van dit programma, een herprogrammering in je hoofd!

Na een jaar van meedoen, bleek dat ik niet de effectieve versie had, maar die van de controlegroep. Dat was tijdens de training echter al overduidelijk voor mij.

 

Merel, op dit soort draadjes krijg je niet snel en niet veel reacties, niet iedereen leest dit. Dat kan ook niet, alle draadjes lezen die hier zijn is niet te doen. 

De ditjes-, datjes- en dagdraad wordt wel door velen gelezen.  Verder schrijf je dat je op een andere website was, die van alcoholdebaas.nl. Dit IS alcoholdebaas. nl,

misschien bedoelde je een andere? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, hypnose werkt anders, dat is suggestief. Werkt overigens ook erg goed. 

Top werkt volgens de cognitieve gedragstheorieën. Een soort van omdenken, andere relaties leren leggen tussen drank

en gezondheid en gezelligheid enz . Pavlov-achtige risicovolle reacties veranderen in gezondere reacties. In 't kort. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Merel, ik heb deze training vijf jaar geleden gedaan, was toen nog in ontwikkeling geloof ik. Oh, nu ook nog, lees ik. 

Inderdaad veel herhalingen, maar dat is juist de bedoeling van dit programma, een herprogrammering in je hoofd!

Na een jaar van meedoen, bleek dat ik niet de effectieve versie had, maar die van de controlegroep. Dat was tijdens de training echter al overduidelijk voor mij.

 

Merel, op dit soort draadjes krijg je niet snel en niet veel reacties, niet iedereen leest dit. Dat kan ook niet, alle draadjes lezen die hier zijn is niet te doen. 

De ditjes-, datjes- en dagdraad wordt wel door velen gelezen.  Verder schrijf je dat je op een andere website was, die van alcoholdebaas.nl. Dit IS alcoholdebaas. nl,

misschien bedoelde je een andere? 

oei, pas na n jaar?? Das mooi balen. Ik heb nu ook al t idee dat dit de niet werkende versie is... Ik ga morgen maar f  bellen... Ehm ja dan zal t op minderdrinken.nl hebben gestaan :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oei, pas na n jaar?? Das mooi balen. Ik heb nu ook al t idee dat dit de niet werkende versie is... Ik ga morgen maar f  bellen... Ehm ja dan zal t op minderdrinken.nl hebben gestaan :P

Mereltje, je hebt pas deel 1 gedaan schrijf je. Dan kun je echt nog niet zeggen dat je de niet werkende versie hebt. De kracht van de training zit juist in de herhaling en er zit zeker wel een opbouw in. Hou het de eerste sessie nog even vol. Volgens mij is dat maar een week of drie dat je dagelijks de training moet doen. Pas na een paar weken weet je of het effect heeft voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Mereltje, gewoon doorgaan ermee, net wat Mupke zegt, er zit een opbouw in en werkt met herhalingen. 

Ik heb het zelf helemaal afgemaakt, omdat ik het gewoon een kans wilde geven en niet zeker wist welke van de twee versies ik had. 

bewerkt door nancy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo, vandaag alweer de tweede sessie van de TOP training gedaan (iets eerder dan is aanbevolen, maar dat is omdat ik waarschijnlijk vanavond en morgen ga zeilen!!)

 

Ik heb vandaag wel vertrouwen dat deze versie de juiste is! Yess :)

Is ook waar, je moet een keer of drie per week een training doen toch> Ik ben het alweer een beetje vergeten.

Succes en hou ons op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...