Julius Geplaatst 29 september 2009 Rapport Share Geplaatst 29 september 2009 Beste allemaal,Ik ben een student van 24, werk in de zorg, en doe een creatieve sociale studie.... nou ja student... concreet studeren zit er al een tijd niet meer in.Al een jaar pruts ik een beetje. Ook heb ik ADHD (wat het leren ook niet makkelijk maakt) en kom ik uit een kil nest.Begin dit jaar heb ik mijn relatie beëindigd omdat ik vrij wilde zijn. Achteraf bleek ik vier jaar geclaimd te zijn en mijn vrienden bijna nooit meer te zien. Verder word de broekriem hier wat strakker aangetrokken.Verder ben ik naar een dorp verhuisd (je hebt hier echt een auto nodig) om wat meer rust in m'n kop te krijgen en voor de anonimiteit.Waar ik op zoek naar ben is advies hoe te stoppen.Ik drink nu zo'n 7 halve liters per dag standaard, wat nog kan oplopen. Ik weeg nog geen 55kg.Verder heb ik overdag wel eens last van trillen en las dat als je stopte dit ook gebeurde als je veel dronk... zelfs insulten of halve psychoses.Is het verstandig als ik nu vanavond in 1 keer stop? Ik heb nl. de ervaring dat ik het wel 'nodig' heb om te kunnen functioneren.Groet.p.s. Naast wegloopgedrag merk ik dat ik obsessieve en compulsieve neigingen krijg en last heb van depressiviteit, gevoelens van onmacht, verwardheid en vergeetachtigheid. En als ik nadenk over hoe het nu gaat moet ik me inhouden niet te gaan hyperen.p.p.s.: In april zelfs bijna m'n rijbewijs kwijt als de correctie er niet geweest was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 29 september 2009 Rapport Share Geplaatst 29 september 2009 Hoi Julius, Welkom hier en fijn dat je je even voorstelt.Van ADHD of compulsieve stoornissen weet ik niet zoveel. Lijkt me dat je daar beter een psieg voor kan consulteren, maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan.Ik dronk al jaren twee liter wijn per dag en ben er in 1 klap mee gestopt. Een paar dagen heb ik wel ontwenningsverschijnselen gehad, maar niet erg. Als je daar bang voor bent, kun je naar de huisarts gaan en vertellen hoe het zit. Dan krijg je, als je dat wil, middelen om de ergste verschijnselen te sussen.Kan je wel vertellen dat het leven zonder drank een stuk helderder is!Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Julius Geplaatst 29 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 september 2009 ja... voel me nu brak de hele dag. lusteloos ook. Dank je voor je tip.mensen gaan het ook zien hè.. das ook vervelend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 29 september 2009 Rapport Share Geplaatst 29 september 2009 Julius Welkom,Het is heel wat waar je mee zit,maar vindt het heel goeddat je het nu zelf inziet dat je een alco probleem hebt en niet zo'n kleintje ookEn het is heel herkenbaar dat trillen als je teveel drinkt maar ook als je erme minderd of stoptdaar zul je dan ook echt doormoeten ,maar je kan aan de huisarts vragen ofhij je er een medicijn voor wil geven ????? dat trillen en ook voor je depresieviteit,vergeetachtigheid komt ook voor dus ook heel herkenbaar.Mijn vraag is dan ook heb je er hulp bij????? Ikzelf heb hulp gezocht en gehad van de AdB internetbehandeling en heeft me goed geholpen om inzicht te krijgen van m,n drankgebruik.Wellicht misschien ook iet s voor jou??????Ik dronk 4 liter wijn en 1 fles sterke drank op één dag en nacht maar ben er wel in één keer mee gestopd.Dat heeft mij geen nadelige gevolgen opgebracht behalve de herkenbare situaties zoals trillen zweten enzDus ik zou zeggen zoek hulp erbij ,et is heel moeilijk om het alleen te volbrengen is mijn ervaring.Wens je dan ook heel veel succesGroetjes Meiske Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Julius Geplaatst 29 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 september 2009 Bedankt mensen!Net afspraak gemaakt, morgenochtend, kon natuurlijk weer niet gelijk.De klachten als hyperen enzo had ik nooit, was heel stabiel, heel sterk door mijn karakter, maar had wel aanleg en zit ook in de familie.Als ik bijvoorbeeld merkte dat ik een schoonmaakneiging voelde aankomen of ander dwangmatig handelen ging ik er gewoon niet op in, dat werkte goed.Heb het idee dat ik in 1 x moet stoppen maar dat durf ik niet aan denk ik, niet zonder huisartsadvies.Hulp heb ik niet. Zal eens kijken naar dat onlinegebeuren.Welke dagdraad trouwens? En oja, wat is hier de gemiddelde leeftijd? Heb het idee dat er vooral 40-ers rondlopen.Gr. (en dank) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 september 2009 Rapport Share Geplaatst 29 september 2009 Hallo Julius,Welkom hier.Je schrijft dat je het nodig hebt (drank?) om te kunnen funktioneren en dat je in een dorp bent gaan wonnen i.v.m. de anonimiteit. Ik neem aan dat ook dat met de drank te maken heeft. Klopt het dan dat je je aan het afzonderen bent? Het vervelende is wel dat je wereldje dan steeds kleiner wordt.Als je een goede vriend(in) hebt is het fijn om daar hulp aan te vragen.Want of je nu via ADB, AA, of huisarts gaat stoppen of minderen, het kan lastig zijn om het helemaal alleen te doen. De huisarts kan je wat voorschrijven en een vriend/kennis je moreel steunen.Minderen is voor mij moeilijker dan stoppen. Stoppen is even zwaar, maar dan ben je gemotiveerd, dus is het best te doen.Bpvendien krijg je dan sneller de posityieve dingen ervoor terug: fitter, je concentratie en slaap verbeteren, je eet weer met smaak en waarschijnlijk lukt je studie dan ook weer.Voor minderen kun je het beste de online behandeling doen, die maken samen met jou een plan wat verantwoord is en bij jou past. Stoppen kan ook via hen, heb ik ook gedaan en is me prima bevallen.De drank om te kunnen funktioneren is een oneigenlijke reden, want je hebt steeds meer nodi en daarna keert het zich zo tegen je dat je toch niet kunt funktioneren, je stelt het dus gewoon uit. Met stoppen, kun je je een dag of wat onttrekken aan alles of juist afleiding zoeken (is leuker) en daarna ga je heel snel bergopwaarts. Je snapt het al, ik ben een voorstander van stoppen, wat bij jou past is aan jou natuurlijk, altijd je eigen gevoel volgen tenzij je echt al in de gevarenzone zit, dat weet je zelf wel. Maar je bent hier, dus je wilt er wat aan doen,succes en ik zie je wel terug op de dagdraadgroeten Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Louise Geplaatst 29 september 2009 Rapport Share Geplaatst 29 september 2009 Hoi Julius,Alhoewel ik een stukkie ouder ben dan jij doe ik hetzelfde, me isoleren. Goed dat je aan de bel trekt en hulp zoekt. Volgende week dinsdag begin ik met een groep "gelijkgestemden" aan een behandeling bij Verslavingszorg. A.s. vrijdag heb ik een gesprek met hun verslavingsarts en daarvoor moet ik bloed laten prikken, het ziekenhuis is daar vlakbij dus kan in een moeite door.Die verslavingsarts is misschien standaard bij hen maar in mijn geval vooral omdat ik flink aan de slaapmedicatie zit. Dus ik ben 2x verslaafd.Ik ben blij dat ze een eigen arts hebben omdat ik ook zo angstig ben voor de afkickverschijnselen. Als je alleen woont is wat rustgevende medicatie oid wel handig. Sterkte met jouw stoppen of minderen!Groetjes, dombie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Julius Geplaatst 29 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 september 2009 Ha dombie, 'k kwam je al tegen Ik wil in eerste instantie echt stoppen en schoon worden... wellicht over een tijdje bij een verjaardag of in het weekend 2-3 max. Of dat verstandig is weet ik niet. omdat ik me niet kan voorstellen dat ik het niet meer lekker zou vinden. Maar 'k heb me niet bewust geïsoleerd. Ik haalde veel uit contacten op werk en school en via internet. Sinds de verhuizing heb ik een 0 urencontract en ik ben nog niet naar school geweest. Verder heb ik een beetje afzondering wel nodig, alleen is't nu net even te rustig. Net als een Edelweis, hoog in de bergen.Edit: Hulp wil ik niet. Ik heb alles altijd alleen gerooid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Julius Geplaatst 30 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 september 2009 Dag 1 ist am ende met en 4 mokken koffie, 3/4L. sinaasappelsap en 2L. ice tea... Alleen een korte hallucinatie gehad en natuurlijk het gebruikelijke trillen zweten en een onbestemd gevoel. Biertje in de koelkast en flessen wijn ongeopend. Benieuwd voor de nacht, angst. Zo toch maar eens slapen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden