Trijsje Geplaatst 1 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2013 Hoi allemaal, Een voorstel moment van mij. Ik ben een dame van eind 30 (maar zit geloof ik nog in mijn begin twintiger jaren gevangen). Vorige week donderdag heb ik me op het forum aangemeld. Heb begrepen dat het handig is mezelf en mijn situatie te omschrijven. Hierbij een korte samenvatting.. Al heel wat jaartjes ben ik goed in het drinken van alcoholische drankjes. Op mijn 17e begon ik net als een ander in het uitgaansleven met drinken. Mijn vader woonde toen in het buitenland en daar ik nog niet op mezelf wilde gaan wonen woonde ik een gast gezin. Daar was t na school standaard borrel tijd. En bij het eten kreeg iedereen minimaal een glas wijn. Zelf de geheel onthouder moest een keer aan de wijn, het hoorde er bij. Ik heb hier drie jaartjes gewoond en enorm veel lol gehad. Ik kreeg een vriendje, deze jongen ontmoet tijdens het uitgaan. Hij was een happy-hour drinker. Hij had op en af een baantje. Daar ik veel vrije tijd had naast school (ik heb in 6 jaar van mijn 17e tot 23e ongeveer meerdere opleidingen en baantjes gehad) ging ik gezellig met hem mee. Om 12 uur begon het met bier, tot een uurtje of vijf. Daar gingen aardig wat liters doorheen. Na drie jaar had ik genoeg van het vriendje en dit onzinnige leven en ben deels gestopt met drinken en roken. Toch op bepaalde momenten feestjes oa liet ik me helemaal gaan. Toen begon het banch drinken. Doorgaan tot alles dicht was..of gewoon een dag of twee door drinken. Er was/ is altijd wel een drink maatje te vinden. Vaak zaten er weken soms maanden tussen dat ik dronk. Deze periode heeft een jaartje of zes geduurd. Ik leerde toen een meneer kennen die muziek maakte. Een man met een gitaar heeft toch een aantrekking kracht. Hij hield ook nog van knutselen aan oude klasieke wagens (ik ook) toen was ik gelijk verkocht. Door zijn muziek leventje kwamen we veel op feestjes. Ik kon toen de wijntjes het lekkere eten etc niet laten staan. Vanaf deze tijd drink ik wekelijks laten we zeggen minimaal drie avonden ander halve fles wijn..Of zelfde hoeveelheid biertjes of wodka. Soms zit er een week tussen dat ik niks drink..maar een alcohol liefhebber kan voor alles een feestje verzinnen Ik wordt zeer vervelend als ik heb gedronken..en heb bijna altijd van het laatste uurtje een black-out. Helaas heb ik zelden tot nooit een kater. Van natura ben ik een rustig en beetje verlegen persoontje..de alcohol hielp mij om contact te leggen. En vaker ook om juist te rust te komen. Ik ben een beetje eigenwijs..en vindt weinig mensen in gezelschappen interessant of boeiend. Met een wijntje op zie ik niet alles zo zwart wit. Nu ben ik na zoveel jaar wel een beetje klaar met mijn drink gedrag. Hoe lekker ik het ook vind. Mijn omgeving (oa vriend, werk) hebben er problemen mee. Ik zelf ook hoor Dus nu maar de koe bij de horens pakken en mezelf droog leggen… Ik heb eerder hulp gezocht..rond mijn 23e heb ik een toen tal gesprekjes gehad met een alcohol therapeut..zijn conclusie was..je bent jong en je experimenteert. Gezellig ..dus daar had ik weinig aan. Zes jaar geleden heb ik een leefstijl training gedaan. Dagboekjes bijhouden..doelen stellen..leren omgaan met hunkering..situaties herkennen..jeminee was primitief dacht ik toen. Heb het wel afgemaakt maar weinig aan gehad. Voor mijn studie heb ik namelijk zelf ook verslavingstherapieen onderzocht en ontwikkeld. Nu heb ik mij aangemeld voor de Top-training bij de UVA..ben benieuwd of een ieder hier daar ook aan mee doet. Via hun site ben ik bij dit forum beland. Via de lokale verslavingszorg krijg ik ook wat extra online hulp. Maar het blijft zelfdiscipline. Oladijee dit was mijn verhaal beknopt. Greetings Trijsje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 1 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2013 Hallo Trijsje, Welkom hier. Ik was je inderdaad al tegen gekomen. Er zijn mensen hier die de TOP-training doen en er was een apart draadje van, ik weet alleen niet meer waar. Was het op de dagdraad, of bij Thema's? Als er niet regelmatig op geschreven wordt, zakt het naar beneden. Iemand hier zegt altijd dat haar remblokjes versleten zijn. Dan is één teveel en 10 te weinig. Een eerste stap is natuurlijk dat je erkent dat je een probleem hebt. Dat je vriend en je werk aangeven dat ze er een probleem mee hebben, is een teken aan de wand! Mijn huwelijk is langs het randje gegaan voordat ik eindelijk de knop kon omzetten. Ik heb het redelijk lang succesvol gedaan als minderaar, maar na een bepaalde tijd gleed ik toch altijd weer af. Mijn grootste trigger is chronische pijn en daar kan ik niets aan veranderen. Ik heb daarom veel gehad aan de internetbehandeling van Tactive, ook om alternatief gedrag te ontwikkelen. Gezien jouw verhaal begrijp ik dat dat voor jou niet goed werkt. Toch zijn dingen als een alcoholschrift bijhouden, waarom je hebt gedronken en wat je voelde, ook voor jou nuttig denk ik. Als ik mezelf naga, had ik toch de neiging om mijn gebruik e.d. de volgende dag te bagatelliseren. Ook ik had zelden een kater, was hooguit een beetje duf, jammer genoeg! Naarmate je meer drinkt wordt je tolerantie groter. Nu ik een jaar niet meer drink, at ik laatst twee rumbonen achter elkaar en ik kon het merken! Ik dacht eigenlijk dat er een soort essence in zou zitten, toen ik erover nadacht. Is banch-drinken hetzelfde als binge-drinken? Er zijn wel meer mensen die daarmee te maken hebben. Voor mij geldt dat niet, dus daar kan ik verder niets over zeggen. Ik wens je veel succes en hou vooral vol, want een slechte gewoonte heb je niet zomaar afgeleerd. Mocht je struikelen, sta dan zo gauw mogelijk weer op! Je hebt pas verloren als je blijft liggen. Op de dagdraad, ditjes en datjes is onze virtuele huiskamer waar we over van alles praten, maar ook steun en advies geven als mensen er om vragen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 1 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2013 Trijsje, ik heb het draadje over de TOP-training naar boven gehaald. Het staat bij Thema 's. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2013 Trijsje welkom op ons forum. Er zijn veel redenen voor je om te stoppen en je zit nog aan de goede kant van de 40 dus je kunt nog heel veel gezonde en leuke jaren voor de boeg hebben. Doorpakken nu dus, dat doorzakken dat ken je nu zel. Soms groei je uit bepaalde gewoonten. Als daar betere dingen voor in de plaats komen en je merkt dat je je ook beter gaat voelen, dan je oogsten. succes Trijs meis:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trijsje Geplaatst 2 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juli 2013 Bedankt Lytse en Jane4 voor jullie lieve reacties. Lytse ik ga zo kijken bij thema's! Ik neem het niet drinken dag voor dag..vooral nu in het begin.. van de week is mijn vriend even weg..dan is het voor mij ook verleidelijk om toch een wijntje te kopen..hoop dat ik mezelf kan vermaken en het niet te doen! groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 2 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2013 Dat wordt dan meteen al een proef voor je Trijsje. Zet je die dagen op het dagpact! Mij helpt het tenminste, want alleen al de gedachte dat ik 's avonds moet vertellen dat ik het niet gehaald heb, weerhoud me ervan om te gaan drinken. Zoek bezigheden, niets in huis halen, en zorg voor een volle maag met gezond eten en drinken: allemaal dingen die helpen om niet te drinken. Je kunt ook op moeilijke momenten op het forum blijven hangen, als de tijd maar op een goede manier om komt. Sterkte en veel succes. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 2 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2013 Hoi Trijsje, Welkom hier. Ik hoop dat je hier veel steun haalt. Bezwijk niet de eerste de beste keer dat de gelegenheid zich voordoet. Het wordt steeds moeilijker is mijn ervaring. Gewoon doorzetten nu. Je weet waar je het voor doet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Metijs Geplaatst 5 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2013 Ha Trijsje, Ook al had ik je al gezien op de Dagdraad. Van harte welkom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden