Spring naar bijdragen

Onderweg met de internet behandeling maar een terugslag gehad

Blizzy

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben een 38 jarige vrouw uit Gelderland en vond het moeilijk om toe te geven dat ik een probleem had (al wist ik het natuurlijk wel = en ik wist het maar al te goed). Ik dacht eerst dat ik met de internetbehandeling wel heel ver zou komen en dat ik het allemaal alleen moest doen met de paar mensen in mijn directe omgeving die mij ondersteunden, en was bang om naar het forum te gaan = om over mezelf te schrijven (Hoe dom). Maar ik heb afgelopen week een behoorlijke terugslag gehad en dat heeft mij toch aan het nadenken gezet. Ik heb mensen die me ondersteunen (zij hebben alleen niet ditzelfde probleem), dus hoop dat ik via deze weg wat tips krijg of misschien later mensen tips kan geven, want deze terugslag was best pittig. Dit is een grote stap voor mij, maar dat was het minderen met alcohol en het accepteren en toegeven richting de mensen die me bijstaan ook. Dus hoop dat dit mijn volgende goede stap is:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Blizzy, en welkom op dit forum.Je hebt er goed aan gedaan je schroom te overwinnen en je toch hier aan te melden, denk ik. En met de internet behandeling ben je ook al aan de gang, dus dat zijn zo al twee reuzenstappen. Dat het allemaal niet meteen van een leien dakje gaat is niks bijzonders hoor, dat weten we hier maar al te goed. 

Wat ik me afvroeg is of je momenteel probeert te minderen of helemaal te stoppen, al is  het maar voor een tijdje. Kun je daar iets meer over vertellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rob,

Ik probeer te minderen maar heb ook wel regelmatig gedachat aan tijdelijk helemaal stoppen. Wat ik best eng vind. Ik leer steeds meer over mijn drink gewoontes en ik weet dat dingen veranderen. Maar er zijn nog steeds zoveel  bange momenten of twijfel momenten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte welkom hier Blizzy ^^ 

Je hebt zeker een goede stap gemaakt. Als het minderen telkens uitloopt op teveel drinken, zou ik inderdaad kiezen om te stoppen. Maar bekijk het dag per dag :rose: hoe is het vandaag met je? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...