Spring naar bijdragen

Ook ik stel me even voor

Drexo

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Echt "voorstellen" is dit niet, aangezien ik compleet anoniem wil blijven. Maargoed, daar is het internet voor en ik hoop toch enigszins op een bepaalde manier steun te krijgen hier. Uiteraard weet iedereen wel waarom ik hier ben: de drank die steeds meer en meer controle begint te krijgen over mijn leven.

Ik ben nu 24 jaar, sta ik de bloei van het leven en heb uitzicht op een zekere toekomst. Een zekere toekomst, financieel dan. Ouders hebben een succesvol bedrijf, waar ik nu al actief in ben en later zal gaan overnemen. Mijn ouders hebben in dat opzicht ook een hoge verwachting van mij, wat ik, in hun ogen, zeker waar zal maken.

Echter kamp ik met een drankprobleem, wat zichzelf steeds meer manifesteert. Het gevaar ligt 'm ook in het feit dat ik nooit met de auto weg hoef bijvoorbeeld. Ik stap uit bed en loop richting het bedrijf. Daar zit ik op het kantoor en doe ik wat van me verwacht wordt. Voordat ik richting het werk ga, neem ik nog een paar slokken wodka. Vervolgens poets ik m'n tanden, zorg ik dat ik er representatief bij loop en goed voor de dag kom. Het werk zelf lijdt er niet onder. Ik weet wat van me verwacht wordt en alles loopt voorspoedig. Als ik weer het "gevoel" krijg, loop ik even snel naar huis en neem ik weer wat slokken. Op die manier kom ik de werkdag wel door.

Wat ik met dit bericht wil bereiken weet ik nog niet echt. Een stap om van de alcohol af te komen, is de wil. Ik zou mezelf voor de gek houden al zou ik zeggen dat ik de wil heb om te stoppen. Ik leid een voorspoedig leven en op dit moment hindert de alcohol m'n leven nog niet. Uiteraard ben ik realistisch tegenover mezelf en weet ik dat dit moet stoppen, voordat het extreme vormen begint aan te nemen.

Ik ga nergens een excuus zoeken, aangezen het natuurlijk meerendeels bij mezelf ligt, maar in mijn familie speelt alcohol een grote rol. De broers van mijn moeders kant waren zwaar aan de drank en hebben dit, helaas, met 't leven moeten bekopen, op eigen initiatief overigens. Mijn vader neigde vroeger naar het alcoholisme, maar heeft dit gelukkig overwonnen en drinkt geen druppel meer!

Dat houd ik in gedachten en geeft me enigszins het gevoel dat ik het heb geërfd, maar dat neemt niet weg dat ik op dit moment kamp met de problemen, ongeacht waar de oorzaak ligt. Zelf voel ik mezelf niet een "probleem drinker". Ik zoek geen uitweg om problemen weg te drinken, aangezien ik die amper heb. Heb financieel een goed vooruitzicht en relationeel gaat het sinds een paar jaar ook voorspoedig (die overigens weet van mijn probleem en me bijstaat). Ik drink eigenlijk puur om het feit dat ik het leven nuchter niet veel aan vind. Simplistisch geredeneerd, doch de waarheid hoe ik het voel.

Dit is puur even om mijn verhaal in het kort kwijt te kunnen! Misschien zijn er mensen die zichzelf hierin herkennen, of zichzelf in dezelfde situatie vinden. Geef je mening en je visie op dit verhaal.. Alles is welkom!

Bedankt,

- Drexo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
isa

welkom drexo...

Allereerst welkom en hartstikke goed van jezelf

dat je inziet dat je een probleem hebt met alcohol

en dat je hier graag iets aan zou willen doen.

Helemaal suoer omdat het financieel en relationeel goed met je gaat...

dat is natuurlijk nog weleens anders.

Drinken overdag is natuurlijk niet goed en zeker niet

als je moet werken... maar dat hoef ik je niet

te vertellen dat weet je denk ik zelf ook wel.

Ik wens je heel veel sterkte

en als je er voor de volle 100% voor gaat

dan gaat het je zeker lukken...

en de steun van je partner heb je al... dus dat

is een hele mooie basis.

liefs isa

Dankjewel, Isa.

Het gevaar bij mij zit 'm voornamelijk in het feit dat ik de wil niet heb om te stoppen. Ik erken mijn probleem voor de volle 100%, maar voel geen wil om te stoppen. Alles loopt te voorspoedig en aangezien ik de dagelijkse bezigheden kan combineren met alcohol, voel ik voor mezelf geen rem. Het is een dilemma wat zichzelf zal blijven afspelen. Desnoods verkoop ik later het bedrijf en het ouderlijk huis, om zelf een stap terug te doen en in een roes te leven. Het feit dat ik al zo ver denk, baart mij zorgen. Ik zal vooral de mensen om mijn heen pijn doen, naast het feit dat ik m'n eigen lichaam kapot drink. Wat ga ik hier aan doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
isa

drexo..

het is een beetje tweestrijdig wat je zegt...

jewilt niet stoppen, maar je wil jezelf ook niet de vernieling in helpen...

lees even het verhaal van beer wat die heeft geschreven bij 88801

vandaag om 22:13

Heel veel succes en als je echt wilt dan doe je er ook wat aan!

Bedankt voor je reactie.

Ik erken ook dat het tegenstrijdig is. Voornamelijk om het feit dat ik niks te knokken heb in dit leven. Als ik vandaag nog stop met werken, kan ik mijn leven rustig uitzitten. Leuk en aardig, maar in dit geval ook een erge lastpost. Toch heb ik ergens een drang om het "normale" leven op te zoeken. Hopelijk lukt dit ook, al is mijn visie op dit moment totaal tegendraads.

In welke zin kan professionele hulp iets voor mij betekenen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Drexo
welkom op dit forum!
Je bent hier met een doel en het is
goed om dit doel duidelijk te krijgen.
Bubbel zijn is niet erg, het dwingt je
om erover na te denken, want helemaal tevreden
ben je niet, anders was je niet hier.
Je kunt je aanmelden voor de anonieme ADB behandeling en er een professionele
therapeut bij krijgen die met jou je doelstelling
uitzoekt. Verder kunnen wij als ervaringsdeskundigen je
steunen, konfronteren misschien ook, en er gewoon zijn
Meelezen op de dagdraad kan al hulpzaam zijn, want
iedereen heeft een eigen ingang in het aangaan van
het proces met de drank. Ik vind je wat afstandelijk klinken, net alsof
je ergens al een kant in jezelf opgegeven hebt. Je mist iets en misschien is dat hetgene wat je kompenseert met de drank. Je bent nog jong en ervaart het niet als een probleem zeg je.
Je relatie is goed, maar hoe is dat na ...tig jaar? Een partner ondersteunt zo lang
als het gaat, maar of die daar tevreden mee blijft, het lijkt me stug.
Alcohol is bij mij ook via de fam. doorgegeven, maar ik ben verantwoordelijk voor
het feit of ik die rode draad intact houd of doorknip, want ik ben me bewust
dat het niet de manier is waarop ik mijn leven verder leiden met de mate van alcohol
die ik dronk. Het is een leerzaam proces en ik ben er nog lang niet.
Vanavond een test doorstaan, feest met een dure fles port, en die fles is nog dicht
en wordt morgen wegegeven, want ik wil m loslaten, letterlijk.
Ik ga nog even op de dagdraad kijken,
hoop dat je daar meeleest en misschien schrijft zodra je daar aan toe bent.
Ik wens je veel suces en hoop dat je hier vindt
wat je misschien zoekt.
groetjes jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He drexo:

Ik herken je verhaal...
ben zelf ook een dochter van bemiddelde ouders en financiele problemen ken ik niet.
maar ook geen prikkels geen uitdagingen..

misschien ben je wel op zoek naar jezelf, wie zou je zijn als je ouders dit bedrijf niet hadden?
is het wel jouw ding/jouw keuze?
word je heel erg blij ban het werk?
of zou je bij wijze van spreken liever bij artsen zonder grenzen zitten, of chirurg of vuilnisman, whatever..

misschien ben je heel goed bedoeld een richting opgeduwd.

als je drinkt omdat je het leven nuchter niet leuk vind (herkenbaar) moet je echt die cirkel doorbreken door een tijdje niets te drinken. dan pas komt je ware ik en je ware passie naar boven.
en als je je somber voelt.. de drank houdt dat juist in stand, je dopamine huishouding is kapot.
herstelt heel snel hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

of zet naast je werkzaamheden nog een bedrijfje op, iets waar jij voor gaat..
je hebt de tijd en financieel hoeft er niet direct inkomst uit te komen.
waar wordt jij blij van?
zoek je passie.. dat is het advies wat ik je geef.

en geloof me, ik herken precies wat je zegt.
ik heb ook een uitgestippeld pad gevolgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Dexro,

tjonge om een lang verhaal kort te maken:)

Ik vind het knap van je dat jij je problemen zo goed
erkent,
en nee het is niet niks om er vanaf te willen komen,
helaas kan ik er over meepraten ,
mij is het ruim 8 mnd geleden gelukt om in één
keer te stoppen ,
ook jij kunt dat en met een lieve viendin die je erin steunt
komt dat denk ik best wel goed met jou
al is het geen gemakkelijke weg,
ook dat moet gezegd worden , maar denk dat jij je zo sterk,
zult maken en zie je vader maar als evenbeeld,
die is ook gestopd,
neem m,n pet voor je af, voor dit verhaal

wens je dan ook heel veel sterkte en succes

Meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Dextro

Goed dat je hier komt om je verhaal te delen.
je wilt graag een reactie op jouw verhaal, dat kan ik je geven.
Je zegt eerst in je verhaal dat je kampt met een drankprobleem, even verderop
in je verhaal zeg je dat je jezelf geen probleemdrinker voelt??????
In mijn ogen spreek je jezelf hier toch behoorlijk tegen.
In jouw familie spelen al langer flinke drankproblemen, zeker als
daar mensen aan overlijden, dat is heel duidelijk en vooral ook
een enorme waarschuwing voor jou. Je vader is gestopt. Wat goed zeg!!!!
Neem er een voorbeeld aan zou ik zeggen. Je ziet het nog niet als een probleem
nu, je drinkt om de verveling saaiigheid en verveling in je leven te verdrijven?
zeg je verderop in je verhaal. Je gaat zelfs onder je werk naar huis om te drinken
Wat ik mij nou afvraag is, ziet niemand jou dat doen? zegt niemand in jouw
directe omgeving iets over jouw drankge(mis)bruik? Jouw vader zou het toch
zeker moeten herkennen ??!! Waarschuwt hij jou niet of verstop jij het en doe
je dat drinken allemaal stiekem, want je drinkt toch aardig wat.

Weet je, ik denk dat je voor jezelf alarm moet slaan want je bent nog heel
jong en je kunt het keren als je het nu aanpakt. Ga niet wachten totdat het helemaal
uit de hand loopt en je zéker weet dat je een drankprobleem hebt.
Zoek hulp! Blijf hier schrijven, kom naar de draad, misschien AdB internetbehandeling,
kan ook anoniem, AA, zoek iets wat bij je past, maar doe er aub iets aan.
Je denkt er te makkelijk over! Drank is een monster!!! Dat moet je toch weten, kijk
nog eens goed om je heen! Wil jij ook zo eindigen dan? Want je zegt
wel dat alles je zo voor de wind gaat, maar daar denk ik anders over, voor mij
zit je diep in de shit want je hebt wel degelijk een probleem, een heel groot
probleem. Ontkennen is struisvogelpolitiek.

Nou jongen, ga ervoor, was misschien een beetje streng tegen je, maar heb
zelf een zoon van 18 en die zoekt zijn heil in de wiet, ook vreselijk, en ziet
ook niet waar hij mee bezig is. Hoop zo dat je er nu serieus naar gaat kijken
en je beseft dat je een serieus probleem hebt!

Liefsssssss en sterkte, maar vooral succes!
Cocootje:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dextro,

Je vroeg om meningen / visies van anderen dus bij deze ;

Misschien dat je eens aan je vrouw/relatie kunt vertellen dat je drinkt omdat je NUCHTER niet zoveel aan de relatie vind (of deze relatie moet niet bij het leven horen ; dat kan ook). Kijk dan maar eens of het nog leuk blijft.

Je bent nog een jonge jongen ; er is altijd keurig voor je gezorgd en je hangt nog steeds aan de borst van je familie die je voeden en verzorgen. En zelfs als je nu zou stoppen met werken dan lig je nog steeds comfortabel in de wieg toch ? En deze situatie heb je echt niet te danken aan je eigen inzet maar het feit dat je geboren bent in het "rijke" nestje. Net zoals ik overigens alleen doe ik het nu wel zonder mijn vader en dan werkt het hebben van een eigen bedrijf toch net iets anders. En dan is het toch behoorlijk handig om niet te hoeven drinken of coke gebruiken.
Want in jouw geval heeft alcohol al voorrang op werk en dat is geen goed teken.
Dat is geen keuze maar moeten drinken.

Je geeft aan geen uitdagingen te hebben in dit leven. Hahahaha ik moet hier wel om lachen eigenlijk.
Misschiejn heb je wel zo een goed leven dat je niet weet wat je er mee aan moet.
Well life is full of surprises !!

Mocht je alcoholist zijn maak dan je borst maar nat want er ligt een aardige uitdaging in het verschiet.
Maak je daarover maar geen zorgen.

Wie heeft je eigenlijk verteld dat je hulp moest gaan zoeken ?
Jijzelf blijkbaar niet je tekst lezende ; die persoon die je heeft aangeraden hulp te zoeken heeft dingen blijkbaar beter in het vizier dan jijzelf. Luister naar hem of haar.

Succes en sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo drexo,

vanavond las ik je bericht. Het bericht schokte mij.
Ik hoop voor je dat de stap die je zet door je te melden op dit forum,
een stap is in de goede richting.
Veel drank leidt tot niets, dan wel tot veel rottigheid. Ook lichamelijk, dat heb je zelf in de familie wel ervaren.
Dat je de stap zet betekent wel iets. Toch lees ik feitelijk dat je je drankgebruik (nog) niet echt als een probleem ervaart.
Ik wens je toe dat je het eerder als een probleem gaat ervaren dan je nu denkt dat het thans geen probleem is, of dat het in wat voor zin dan ook een groot probleem wordt.

salvador

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...