Spring naar bijdragen

Ben nieuw op het forum

Bikkel

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik kijk al een paar weken mee op het forum en heb nu voor het eerst ook eens wat gemeld.

Dus ook wel zo netjes om wat meer info over mezelf te geven.

Allereerst wil ik iedereen hier een compliment geven dat er zo respectvol met elkaar omgegaan wordt op het forum. Ik vind veel berichten erg steunend en zinvol!

Ik ben een vrouw van 41 en moeder van twee jonge kinderen en gelukkig getrouwd. Alles prima, alleen te grote liefhebber van drank (wijn). Vooral als ik 's avond, tevreden, maar moe van alles op de bank plof en nog een uurtje of twee ontspanning en een roes zoek. Voordat ik de eerste keer hulp zocht bij ADB dronk ik 3 tot 5 flessen wijn per week en daarboven op nog het extra werk bij feestjes en uitgaan. Niet angstaanjagend, maar meer dan ik wilde. Pas nu begrijp ik dat het toch wel ongezond veel is.

Heb al een keer bijna een jaar niet gedronken, na de zoveelste te erge kater en vorig jaar aangemeld bij ADB om te minderen. Dit ging bijna een jaar goed tot ik toch weer meer en meer trek kreeg en de alcoholvrije avonden behoorlijk afzien vond. Na weer een behoorlijke uitspatting, waarbij ik een deel van de avond zelfs niet meer herinner, heb ik me opnieuw aangemeld bij ADB. Nu om echt te stoppen. Dat is nu 6 weken geleden.

Sindsdien 2 glazen wijn gedronken en mijn weekrantsoen laten opkrikken naar 4 glazen ipv 0.

Helemaal stoppen blijf ik 'onwenselijk' vinden, ook al weet ik dat dan het probleem pas echt uitgedoofd kan worden, maar 4 per week zet natuurlijk ook geen zoden aan de dijk en dan drink ik eigenlijk maar liever helemaal niet, vind het anders zo'n afknapper..

Nou, lang verhaal zeg.. Tot ziens/schrijfs op het forum. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Bikkel,

Welkom hier.

Ik vind stoppen toch gemakkelijker dan minderen. Altijd die strijd in je kop van; zal ik wel zal ik niet en hoeveel dan en wanneer. Ik had daar zo genoeg van. Ik doe het nu met behulp van Refusal. Dat bevalt me prima al weet ik heel goed dat ik eens weer zonder zal moeten. Maar voorlopig is het goed zo.

Ik wens je veel succes!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Bikkel,

Ook van mij welkom hier. Bij mij ging het op dezelfde manier: een tijd lukt het om echt geminderd te zijn en dan gaat het steeds meer moeite kosten en ga je weer in de fout.

Je vindt helemaal stoppen "onwenselijk". Waarom?

Mijn man vond dat voor mij ook eerst onwenselijk, want het was zo lastig als we ergens naar toe gingen en wat als we uit eten gingen en hij drinkt nog wel.

Ik ben uiteindelijk toch helemaal gestopt en dat kost me minder energie en discipline dan het minderaar zijn. Er moest wel echt een knop om, vooral omdat er dus altijd drank en aangebroken flessen in huis zijn, maar tot op heden is het me gelukt.

Doe wat voor jou het beste is, maar vooral houd vol. Mocht je struikelen, dan kijken hoe het komt, knietjes afvegen en met hernieuwde moed weer doorgaan.

Succes!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Bikkel ook namens mij. Zelf val ik regelmatig weer terug, vooral als ik mij niet gehoord voel bij mijn man en hij mij niet weet te begrijpen. Ik betrap mijzelf erop dat ik soms een fles wijn op een dag leegdrink en dan weer de moed op breng om twee dagen te stoppen, maar dan wil ik toch weer wat drinken en ga weer de verkeerde weg op en drink dan weer een halve fles wijn leeg. Ik merk bij mijzelf dat als ik niet begrepen word dat ik dan niets meer wil voelen en wil gaan drinken. Ik hoop de kracht te vinden op het forum om mijzelf in de hand weten te houden. Laten wij elkaar hoop geven om er doorheen te komen.

Ik wens ook jou kracht en moed om er doorheen te kunnen komen en ik duim voor jou en alle anderen dat het mag gaan lukken. De andere forumleden zijn al verder gekomen dan dat ikzelf ben en ik hoop van hen te kunnen leren.

We gaan ervoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...