Spring naar bijdragen

Stoppen Lorazepam 1mg


Silla

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik gebruik sinds 3 maanden Lorazepam tegen slapeloosheid. 3 maanden geleden was ik overdag ook erg onrustig, chronische hyperventilatie maar dat gaat gelukkig een stuk beter. Was heel erg vermoeid, nu nog steeds. Ik wil wel graag stoppen met de Lorazepam maar zie hier ook heel erg tegenop. Mijn huisarts zei deze week een avond een halve en volgende week 2 avonden een halve, de andere avonden een hele nemen. Zijn hier meer mensen met ervaring afbouwen Lorazepam tegen slapeloosheid. Met Lorazepam slaap ik uiterlijk tot 5 uur in de ochtend. Heb weleens een avond niets genomen maar wordt dan vaak wakker en lig erg te zweten, had ik voor het begin met Lorazepam ook last van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Silla, eerst en vooral... ik ben geen expert, ik kan enkel maar mijn ervaring en bedenkingen meedelen. Ik was tot voor heel kort, een Rivotril gebruikster ( bijna 5jaar gebruikt). Ik nam dit ook omdat ik heel slecht sliep. Wat is nu mijn ervaring? Dat het de eerste periode goed hielp, en ik was overdag ook veel rustiger. Maar wat ik weet, is dat na een tijd die medicatie ook niet veel meer helpt. Enkel als je meer en meer begint te gebruiken. Ik ben er nu 29 dagen mee gestopt... en het is vreselijk (is eigenlijk nog zacht uitgedrukt!!!). Vroeg of laat zul je er toch moeten proberen vanaf te komen. En ik kan enkel maar zeggen, probeer dit toch met je arts bespreekbaar te maken, en een goede afbouw te plannen. Besef goed waar je voorstaat... het is echt geen lachertje... ik heb hier al veel gelezen, en de verhalen helpen me wel door mijn ontwenning door. We zitten hier allen in hetzelde schuitje, en we moeten ons behelpen met elkaar te steunen. Ik wens je veel succes, en ik kom hier op regelmatige basis eens piepen... dus als je je hart wil luchten... vuur maar af!

groetjes, hoopvol. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie! Ik ga een poging wagen om er vanaf te komen! Afgelopen week een keer een halve genomen maar dat beviel niet goed. Gisteren voor het eerst 3/4 pilletje genomen en dat ging gelukkig aardig goed. 

het is wel een beetje jammer dat het nu erg rustig is op het forum ( voor de rest natuurlijk een goed teken) zou fijn zijn om reacties te krijgen van mensen die ons een goed advies kunnen geven voor het afbouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Silla, ik heb jouw verhaal gelezen. Ik kan niet veel toevoegen behalve dat de Ashton methode bij veel mensen goed helpt, bij mij ook. Dat is denk ik het beste advies dat ik je kan geven.

Maar dan nog moet je een manier zien te vinden die bij jou het beste past.

Liefs Gaba

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hallo allemaal, ik ben nog aan het afbouwen en zit nu 7 dagen op een kwart pilletje. Ik hoop gauw helemaal te kunnen stoppen, herkennen jullie ook vermoeide en zere spieren bij het afbouwen? Mijn bovenarmen en mijn bovenbenen zijn erg pijnlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...