Spring naar bijdragen

hallo ik ben hier nieuw


pluisje

Aanbevolen berichten

Dag ik wil me voorstellen. Ik ben pluisje en ik heb een groot alcoholprobleem en weet niet hoe ik er mee om mkoet gaan. Vee l problemen mee thuis. Kinderen en man leven in spanning. Echtscheiding staat voor de deur. Ik wil heel graag stoppen, maar de zucht is heel groot. en ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan. Door al die spanning ben ik erg zenuwachtig. Ik heb al vele opnames gehad. De laatste opname was ik helemaal op en na 2 dagen hield ik het niet meer uit en wou weer naar huis. Nu hebben mijn man en kinderen vakantie en ik vind het moeilijk om vol te houden. Dit is even voldoende voor mij. Graag wat reacties.
Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Pluisje welkom hier,
en ik hoop dat je hier vindt wat je zo nodig hebt.
Je klinkt echt wanhopig en als je relatie op het
spel staat, vooral met kinderen erbij, dan kan ik me dat levendig
voorstellen. Maar als je juist die man en kinderen als motivatie
neemt om te stoppen met de alcohol, dan kan je wanhoop misschien in hoop
omslaan. Je kunt je hier ook aanmelden voor de ADB therapie, dan krijg
je individueel hulp en begeleiding om de goede keuzes te maken. En natuurlijk kun je altijd bij de dagdraad van de lopende dag bij ons meelezen enschrijven. Met elke hulpvraag die je maar hebt.
Er is bijna altijd wel iemand die je steun kan geven en je door deze moeilike tijden heen kan
helpen begeleiden, want dit is niet iets wat je alleen kunt doen. Tenminste dat is mijn mening. Ik heb hier
veel steun ondervonden en samen met de training red ik het tot nu toe prima, ook in hele stressvolle tijden van echtscheiding. Ik hoop dat het zover voor jou niet komt, tenzij je dat zelf wilt natuurlijk, maar
dat lees ik niet uit jouw boodschap.
Ons aller motto is: drink die eerste niet vandaag.
En nog een hulpje is leef per dag.
Zoals je wel snapt passen die 2 goed bij elkaar
want elde nieuwe dag is het weer vandaag.
Als je trek krijgt of stress hebt, ga je uit gewoonte weer aan alcohol denken, dat zit
voorlopig ingeprogrammeerd en het duurt ff eer dat naar de achtergrond gaat, maar dat gebeurt wel
hoor eerlijk waar. En op die trekmomenten is het belangrijk dat je mild voor jezelf bent en wat leuks zoekt ter afleiding. Jezelf verwennen met een bad/sauna, lekker vers sapje, mooi boek gaan lenen bij de bieb, het zijn maar eenvoudige dingen, maar zo blijf je positief bezig i.p.v. boos te worden op jezelf of te denken dat een borrel je stress vermindert. Want op de hele korte termijn lijkt dat wel zo, maar je weet uit ervaring dat het dubbel en dwars terugkomt en dan moet je er alsnog mee dealen.
Nou een heel verhaal Pluisje, ik wil je niet afschrikken,
dus lees maar lekker mee tot je aan meschrijven toe bent,
lieve groeten Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Pluisje,
Welkom hier.
Hoop dat je hier de steun zult vinden die je zoekt.
Ik ondervind het forum als ontzettend positief en
ben inmiddels met de anonieme adb internetbehandeling
begonnen.
Op de dagdraad kun je meepraten en of meelezen.
Als je het moeilijk hebt kun je daar schrijven en krijg je
altijd snel respons. Komen hoor als je het moeilijk hebt.

Ik wens je verder veel kracht, moed en sterkte
Lieffssssssssssssss Cocootje:present::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pluisje welkom,

Het is niet niks wat jij nu doormaakt

maar ik vind het wel heel goed van je dat je hetzelf inziet
dat je een heel groot alcohol probleem hebt,

Maar je laat de moed niet zakken, knap van je, dat je dit forum hebt gevonden
en ja het is niet makkelijk om de alcohol te laten staan

Mijn vraag is dan ook heb je hulp hierbij,
ikzelf heb de AdB internet behandeling gehad en het heeft mij
goed geholpen,misschien ook iets voor jou

Al zal het geen gemakkelijke weg voor je worden ,
maar je krijgt er zoveel moois voor terug

wens je heel veel sterkte

Lieve knuffel van meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry dat ik je moet teleurstellen maar heb weer gedroken mijn man man is helemaal op en ziet het leven niet meer zitten ben erg radeloos ik wil hem geen pijnn doen maar ik vind het zo moelijkik wil gewoon weer pluisje zijn en mijn man gelukig zien weer gewoon van het leven genieten dank je voor het bericht hoop op tegen bericht groetjes pluisje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve pluisje

je stelt mij niet teleur hoor,
maar alleen jezelf en je man en kids denk ik

maar je kunt gewoon weer opnieuw beginnen door de drank die je hebt weg te gooien ,
en zeg tegen jezelf dan vandaag drink ik niet
dat helpt echt hoor
probeer het maar eens

en ja het is geen gemakkelijke weg
maar denk dat je het wel kunt

Lieve knuffel van meiske voor een wanhopig pluisje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Pluisje,

Ik weet niet of je dit nog zult lezen, maar reageer toch maar even. Je gevoel van paniek, radeloosheid, hopeloosheid, falen etc. komt me erg bekend voor. Mijn vrouw was ook helemaal aan het eind van haar latijn door mijn drinken. Keer op keer beloofde ik haar te stoppen, en keer op keer dronk ik toch weer. Uiteindelijk zijn we zelfs apart van elkaar gaan wonen.

Zij heeft op een gegeven moment contact gezocht met Al-Anon, een zelfhulpgroep voor familieleden, partners en kinderen van alcoholverslaafden. Voor kinderen bestaat er trouwens ook Al-Ateen. Ze heeft daar geleerd wat alcoholisme inhoudt en hoe daar mee om te gaan als partner zijnde. Ze heeft geleerd om voor zichzelf te kiezen, een eigen leven te leiden en niet proberen de alcoholverslaafde partner te "redden". Een verslaafde is niet te redden door toedoen van een ander, een verslaafde kan alleen zichzelf redden door toe te geven dat hij of zij niet kan drinken. Toen ze mij los kon laten, bloeide ze weer op. Ze hield nog steeds van me, maar voelde zich niet meer verantwoordelijk voor mijn keuze om te drinken.

In diezelfde tijd ben ik begonnen met een behandeling die (net als Al-Anon) de 12 Stappen van herstel hanteert om de verslaafde inzicht te geven in de verslavingsproblematiek en een nieuwe manier van leven biedt. (AA en NA). Ik heb mij aan dit programma overgegeven omdat ik wist dat ik geen macht meer over mezelf had wat betreft alcohol. Ik ben honderden (misschien wel duizenden) keren gestopt met drinken, maar evenzoveel keren ook weer begonnen. Dankzij de 12 stappen heb ik nu een manier gevonden om niet meer te hoeven drinken. Geen gemakkelijke weg, want erg veel confronterende bespiegelingen, maar wel een bevrijdende weg. Door oprecht eerlijk te zijn naar mezelf kan ik aan mijn karakteronvolkomenheden werken, de onvolkomenheden die in het verleden maakten dat ik wilde drinken.

Erg prettig hierbij is dat er meetings zijn van verslaafden en dat daar een gevoel van verbondenheid van lotgenoten onder elkaar heerst. We vinden elkaar niet zielig of zo, we herkennen ons in de verhalen van elkaar en kunnen elkaar helpen in ons stappenwerk. De therapeutische waarde van de ene verslaafde die de andere helpt is zonder weerga. De ene verslaafde kan het best de andere verslaafde begrijpen en helpen.

Nu, bijna twee jaar later, begin ik steeds beter zicht op mijn leven te krijgen. Mijn vrouw en ik wonen weer bij elkaar, we houden onszelf goed in de gaten, maken regelmatig een inventaris van onszelf op en als we fout gaan kunnen we dat ook toegeven. We zijn samen weer gelukkig, omdat we allebei onze eigen verantwoordelijkheden hebben leren kennen die een harmonieuze relatie mogelijk maken.

Geen idealen najagen, maar zo ideaal mogelijk proberen te leven in het hier en nu. En met ideaal bedoel ik dan eerlijk en oprecht, open van geest en bereidwillig te veranderen. Zo ontstaat voor mij een niet nagejaagd maar vanzelfsprekend ideaalbeeld. Het ideaal is geen doel, maar een beloning.

Nu, ik hoop dat je hier voor jezelf en ook voor je man (en kinderen, hoewel ik niet weet hoe oud ze zijn) iets uit kunt halen. Het voorgaande is geen garantie voor voorspoed en geluk maar een suggestie om een ander leven te gaan leiden.

Sterkte en groet,
Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

halo cootje je antwoord en reden sprak me zeer aan ik heb drie kinderen leeftijd16 13 10 vaak denk ik ik wou dat ik een tijd alleen was even een tijd aleen zijn ook ik lieg veel als het om drank gaat als mijn man thuis begint het weer kus geven ruiken ben je boven komt de vraag wat doe je kan geen rust moment viden en heb dat erg nodig ik hou veel van mijn gezin en mijn man heeft een goed en lief karakter en ik hou veel van hem dat maakt het zo moelijk maar wat ik wil is een tijdje voor mezelf is dat te veel gevraagt zo vinden we alemaal even rust dank je voor luisterend oor hoop op tegen bericht groetjes linda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pluisje,
als ik je zo lees
is het misschien geen goed idee om nu
een poos alleen te zijn
dan kun je je nl helemaal laten gaan
door de eenzaamheid en schuldgevoelens
gebruik je gezin maar om ze te laten
zien dat je van ze houdt
en dat je je pubers door deze
moeilijke puberjarebn
heenhelpt
door het goede voorbeeld te gaan geven
zij zitten nu ook in gevaarlijke jaren
met drank en andere verleidelijke middelen.
Laat je helpen en ga het aan meid,
het is heerlijk als je weer trots op jezelf kunt zijn!
veel wijsheid
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Pluisje.

Je zegt dat je veel liegt als het om drank gaat. Dat is een mij bekend fenomeen. Ontkenning, flessen verstoppen, alleen willen zijn... allemaal tekenen dat ik het ongestoord op een drinken wilde zetten. Niemand mocht daar iets van weten, niemand moest mij vertellen dat ik teveel dronk. Niemand kon en mocht mij verbieden dat ik "gelukkig" wilde zijn. Ik voelde me bedreigd in mijn "vrijheid" door al dat gecontroleer en commentaar van de mensen om mij heen.

Toen mijn vrouw mij het huis uitzette had ik wat ik wilde. Ik woonde alleen in een flatje, had alle tijd voor mezelf en kon ongestoord mijn gang gaan. Dat deed ik ook. Ik had er zelfs een reden bij gekregen om me te verdoven: ik was in de steek gelaten, aan mijn lot overgelaten. Niemand gaf meer om mij, vond ik.

Waar het op neer komt is dat ik zèlf om niets en niemand meer gaf. Ik gaf alleen nog maar om mezelf, die zielige, weggegooide Koh. Het enige wat ik deed was mezelf isoleren door te drinken en de schuld daarvan bij mijn omgeving neerleggen, maar ik kon dat niet zien omdat ik steeds dronk. Ik kon vanuit mijn roes de ware aard van het leven niet meer zien. Alcohol geeft een vertekend beeld van de echte werkelijkheid. Mijn problemen werden niet weggenomen door drank, ze werden slechts tijdelijk vervormd. De echte werkelijkheid was dat ik passief in een slachtofferrol was gaan zitten en blééf zitten. Dat ben ik pas gaan inzien toen ik na een zeer zware drankperiode zo ziek was dat ik hoopte dat ik dood zou gaan.

Dat gebeurde dus niet. Dagenlang heb ik op de bank gelegen, kijkend naar tekenfilmpjes die ik niet snapte omdat mijn hersens alles wat binnenkwam bedreigend en verwarrend vonden. Maar naarmate ik weer wat meer bij mijn positieven kwam deed de gedachte dat zelfs de dood mij niet wilde hebben mij zoveel verdriet dat ik mezelf anders ben gaan zien. Ik zag mijn machteloosheid tegenover de drank en ik zag hoe onhanteerbaar mijn leven was geworden. Ik zag dat ik hulp nodig had om een leven te gaan leiden dat de moeite waard was, zowel voor mezelf als voor anderen.

Mijn vrouw had die hulp al gevonden bij lotgenoten. Op een forum waar veel partners van alcoholisten/alcoholistes schrijven en later ook bij Al-Anon. Zij heeft een manier gevonden om met mijn drankprobleem, wat ook haar probleem was, om te gaan. Die manier was loslaten. In plaats van mij steeds achterna te lopen, heeft ze me los gelaten. Niet om mij te kwetsen, maar om zichzelf weer een leven te geven. Haar leven was ook onhanteerbaar geworden, zij was ook machteloos. Zij kreeg weer greep op haar leven, ze hoefde mij niet meer te controleren of vermanend en verwijtend toe te spreken. Ze hoefde geen verantwoording meer af te leggen voor mijn drinken. Die verantwoording lag bij mij.

Doordat ik me bewust werd van mijn eigen verantwoordelijkheid kon ik kiezen voor een leven zonder drank. Ik meldde me aan bij een behandeling en ging naar zelfhulpgroepen, waar ik ook met andere verslaafden kon praten over hoe zij een nuchter en clean leven konden leiden. In eerste instantie vond ik dit vreemd en ietwat bedreigend, want ik had toegegeven dat ik het niet alleen kon, terwijl ik zo gewend was mijn eigen boontjes te doppen. Maar ik zag ook waar dat allemaal toe geleid had. Dus begon ik een vertrouwen te ontwikkelen waar ik nu zoveel baat bij heb dat drank geen rol meer speelt.

Ik ben mijn eigen karakteronvolkomenheden, zoals daar zijn: zelfmedelijden, angst voor van alles en nog wat, ontevredenheid, jaloezie, hebzucht en ga zo maar door, aan het ontdekken en ga er mee aan het werk. Ik heb leren vertrouwen op een macht die groter is dan mijzelf, die mij laat weten dat wat ik doe goed is, zolang ik de consequenties van mijn handelen overzie. Bij elke emotie die ik tegenkom vraag ik mezelf in alle eerlijkheid af of ze echt is of weer voortkomt uit eigenbelang, zelfmedelijden, jaloezie, de behoefte over alles controle te hebben, etc.

Meestal kom ik er achter dat ik de boel weer naar mijn hand wil zetten, maar door echt oprecht en eerlijk te zijn kan ik dan vaak deze gevoelens weer loslaten en me neerleggen bij het feit dat ik machteloos ben over mijn leven. Als ik alles maar stapje voor stapje doe, dag voor dag, hanteerbaar en overzichtelijk houd, kan ik beslissingen nemen die voor dat moment goed zijn. En zoals elke dag het eerste glas niet nemen leidt tot een lange periode van abstinentie, zo leidt het elke dag nemen van kleine goede beslissingen tot een goed leven.

Het belangrijkste voor mij is dat ik me niet blindstaar op hoe mijn leven er over pakweg een half jaar uit moet zien, maar dat ik me bezig houdt met mijn leven NU. En ook moet ik mij niet focussen op wat anderen doen of hoe anderen reageren, maar vooral met mijn eigen reactie daarop aan de slag.

Nogmaals sterkte en groet,
Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Kit,
ik begrijp dat je hier nieuw bent, welkom op ons forum.
Als je even een nieuw draadje aanmaakt voor jezelf
krijg je wat meer respons, als je dat wilt tenminste, want hier sta je een beetje
bij Pluisje aangehaakt.
Kijk maar of je wat meer over jezelf wilt vertellen.
We hebben allemaal dezelfde achtergrond
nl een drankprobleem. En we gaan er natuurlijk
allemaal verschillend mee om, maar hebben veel aan het steunen
van elkaar in moeilijke momenten.
Als je bij de ditjes en datjes de draad van vandaag aanklikt
dan kom je als het ware in de huiskamer, waar bijna altijd wel iemand is om te lezen of om mee te schrijven, net waar je aan toe bent.
Ik hoop dat je je hier thuis zult voelen
en wens je toe wat je zelf schrijft:
alleen vandaag niet meer drinken
en dat loskoppelen van allerlei gevoelens enz.
En morgen is het weer vandaag dus...........
Jane;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...