Spring naar bijdragen

even voorstellen

winston

Aanbevolen berichten

ik ben een man van 40 jaar. Kan eigenlijk geen weekend meer zonder te drinken. Ik kan me ook niet goed meer herinneren wanneer de afhankelijkheid is begonnen, maar toch zeker al een jaar of 3 geleden.

Maandag t/m vrijdag drink ik nooit, maar van vrijdag t/m zondag drink ik toch zeker 1l whisky op. Vrijdagmiddag heb ik ook het gevoel dat ik het heb verdiend, ook al wil ik eigenlijk niet drinken. Minder drinken werkt volgens mij niet omdat de stap om dan weer meer te gaan drinken veel te makkelijk te maken is en vaak gebeurt dat dan toch sluipend.

Dus ik heb besloten om te stoppen. Ik heb maar 1 doel en dat is volhouden !

Op naar de volgende dag zonder drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Winston,

Ook van mij welkom hier.

Ik ben het met je eens dat matig drinken bijna altijd toch weer leidt tot meer gaan drinken. Ik ben zelf een minderaar geweest en het ging me steeds meer moeite kosten.

Sinds ik helemaal gestopt ben verdwijnt de drank langzaam maar zeker naar de achtergrond.

Ga je het helemaal zelf doen of wil je begeleiding zoeken?

Ik heb de internet training van Tactive gedaan en dat heeft me goed geholpen om alternatieven te bedenken voor moeilijke momenten en te ontdekken waar mijn valkuilen zitten.

Het belangrijkste is dat je volhoudt! Het is een slechte gewoonte die je moet afleren. Ik begon meestal te drinken tijdens het koken en neem nu een kop bouillon of soep voor die tijd, waardoor de trek afzwakt.

Mocht je de fout ingaan, kijk dan waarom het gebeurde en leer ervan. Het voornaamste is dat je weer verder gaat!

Veel succes gewenst,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Winston,

Ook van mij hartelijk welkom.

Bekend verschijnsel dat je steeds weer en meer gaat drinken als je even gestopt bent. Voor mij is daarom ook de enige optie geheel stoppen. Ik heb daarbij wel de AA ook nodig. Veel begrip en goed lotgenoten face to face te ontmoeten. Maar ieder doet het op zijn/ haar eigen manier. Wat voor jou goed is hoeft het voor mij niet te zijn en omgekeerd.

Heel veel succes!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank allemaal voor jullie steun.

Dit weekend niets gedronken. Voel met eigenlijk super nu.

Ga vrijdagavond nu naar de sportschool, dat helpt om niet te starten met drinken op vrijdag. Verder probeer ik gewoon bezig te blijven, ik merk dat als ik ergens mee bezig ben ook geen behoefte heb in een drankje. Vandaar dat ik doordeweeks ook eigenlijk nooit dronk, druk met werken.

Op naar het volgende weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...