winston Geplaatst 8 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2013 ik ben een man van 40 jaar. Kan eigenlijk geen weekend meer zonder te drinken. Ik kan me ook niet goed meer herinneren wanneer de afhankelijkheid is begonnen, maar toch zeker al een jaar of 3 geleden. Maandag t/m vrijdag drink ik nooit, maar van vrijdag t/m zondag drink ik toch zeker 1l whisky op. Vrijdagmiddag heb ik ook het gevoel dat ik het heb verdiend, ook al wil ik eigenlijk niet drinken. Minder drinken werkt volgens mij niet omdat de stap om dan weer meer te gaan drinken veel te makkelijk te maken is en vaak gebeurt dat dan toch sluipend. Dus ik heb besloten om te stoppen. Ik heb maar 1 doel en dat is volhouden ! Op naar de volgende dag zonder drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 8 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2013 Hai Winston, Van harte welkom. Hoop, dat je wat aan dit forum zult hebben, Je kan ook altijd naar onze huiskamer komen he als je dat wilt onder de rubriek "ditjes en datjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 8 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2013 welkom Winston, je hebt een goede keus gemaakt en we zullen er zeker voor je zijn Ik hoop dat je snel een maatje vindt en hier vaak komt delen en halen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acer Geplaatst 8 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2013 Hoi Winston, Veel sterkte van mij hoor, het gaat je zeker lukken!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 8 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2013 Dag Winston, Ook van mij welkom hier. Ik ben het met je eens dat matig drinken bijna altijd toch weer leidt tot meer gaan drinken. Ik ben zelf een minderaar geweest en het ging me steeds meer moeite kosten. Sinds ik helemaal gestopt ben verdwijnt de drank langzaam maar zeker naar de achtergrond. Ga je het helemaal zelf doen of wil je begeleiding zoeken? Ik heb de internet training van Tactive gedaan en dat heeft me goed geholpen om alternatieven te bedenken voor moeilijke momenten en te ontdekken waar mijn valkuilen zitten. Het belangrijkste is dat je volhoudt! Het is een slechte gewoonte die je moet afleren. Ik begon meestal te drinken tijdens het koken en neem nu een kop bouillon of soep voor die tijd, waardoor de trek afzwakt. Mocht je de fout ingaan, kijk dan waarom het gebeurde en leer ervan. Het voornaamste is dat je weer verder gaat! Veel succes gewenst, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Metijs Geplaatst 8 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2013 Winston, welkom!! Prachtig. De eerste stap is gezet!! Mooi man! Morgen de 2e! Hou ons op de hoogte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 9 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2013 Hoi Winston, Ook van mij hartelijk welkom. Bekend verschijnsel dat je steeds weer en meer gaat drinken als je even gestopt bent. Voor mij is daarom ook de enige optie geheel stoppen. Ik heb daarbij wel de AA ook nodig. Veel begrip en goed lotgenoten face to face te ontmoeten. Maar ieder doet het op zijn/ haar eigen manier. Wat voor jou goed is hoeft het voor mij niet te zijn en omgekeerd. Heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
knorr Geplaatst 11 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2013 Winston, Welkom. Stap 1 naar herstel is ingezet. Tip: probeer je vrijdag middag ritueel te veranderen, dat neemt een hoop trek weg. Hoop je snel in de "huiskamer" te zien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
winston Geplaatst 15 juli 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 juli 2013 Dank allemaal voor jullie steun. Dit weekend niets gedronken. Voel met eigenlijk super nu. Ga vrijdagavond nu naar de sportschool, dat helpt om niet te starten met drinken op vrijdag. Verder probeer ik gewoon bezig te blijven, ik merk dat als ik ergens mee bezig ben ook geen behoefte heb in een drankje. Vandaar dat ik doordeweeks ook eigenlijk nooit dronk, druk met werken. Op naar het volgende weekend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 15 juli 2013 mooi je zo te lezen Winston; en terug naar je eerste posting: je kunt dus eigenlijk best een weekend zonder alcohol:D heb je net bewezen. Dat er nog vele mogen volgen:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden