Quinn Geplaatst 5 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2017 Een paar prachtige verjaardagscadeaus voor jou dus, gefeliciteerd! poly reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 5 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2017 Poly zet m op! Fijn dat jouw dag nu al goed is!! poly reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 5 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2017 Laat, maar: Van harte gefeliciteerd! En wat heerlijk dat je hebt kunnen drummen. poly reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 6 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 januari 2017 (bewerkt) Ten eerste bedankt voor de verjaardagswensen,toch wel leuk dat jullie de moeite hebben genomen!!! "toch wel" omdat ik het nooit meer vierde de laatste jaren, maar wie weet dat ik het volgend jaar toch weer ga doen. Had gisteravond en vanmorgen wel wat last van mijn rug en spierpijn in armen en benen door het sjouwen met drumstel opbouwen èn het drummen zelf, maar dat heb ik er graag voor over!!! Ik voel dat ik leef...dus vanmiddag weer ff spelen! Ben veel te blij dat ik nu ieder geval weer èèn van mijn hobby's opgepakt heb,daar had ik al veel te lang geen zin in of puf voor. En MijnGerrit, over de drukte in mijn hoofd die ik gister had komt voor zover ik weet niet door ADHD oid, ik heb een familielid die dat wel heeft en de moeder daarvan heeft zich daar heel erg in verdiept en ziet dat totaal niet in mij, ik ben zelf ook ooit getest door een psycholoog omdat een hlpvrlnr dacht dat ik misschien iets van autisme oid had maar die psycholoog vond na verschillende testen en gesprekken ook dat ik niets van autisme en ADHD of iets anders had. Ik denk zelf ook dat het meer te maken had/heeft met de afbouw van middelen, extra reden om niet teveel van mezelf te eisen. Ik heb die drukte "normaal" ook eigenlijk nooit, behalve als ik heel enthousiast over iets ben of heel erg kwaad over iets of op iemand, ik heb ook een heel sterk rechtvaardigheidsgevoel, daardoor was ik ook behoorlijk in de war toen ik er achter kwam dat er zoveel onrechtvaardigheid in de wereld was/is èn vond het later ook heel frustrerend dat ik daar niks aan kon doen, nu ga ik daar ook anders mee om en probeer het in mijn omgeving ieder geval goed te doen. Denk dat die frustratie wel heeft meegespeeld in mijn besluit om kort en heftig te leven en daarbij kwam nog het onbegrip toen mijn ouders "ineens" vertelden dat ze gingen scheiden toen ik 12 jaar was, ik weet nog goed dat ik er niks van snapte; "ze hoorden toch bij elkaar?!!!" Ik heb dat ondertussen wel een plek kunnen geven gelukkig. Over de ontspanningsoefeningen, ik heb ooit tijdens een opname in afkickcentrum bv ademshaling- en onspanningsoefeningen geleerd en vooral dat adem halen vanuit mijn buik doet me heel vaak goed inderdaad, samen met een soort bodyscan,dan ga ik in gedachte van mijn voeten af tot aan mijn hoofd mijn hele lijf af of alles ontspannen is, bijkomend voordeel is dat ik daar mijn hele concentratie op moet richten zodat ik ook niet aan vervelende dingen denk, denk dat ik op dat gebied wel wat meer zou kunnen leren waar ik wat aan heb, misschien idd iets als yoga en/of meditatie dankjewelvoor je meedenken weer MijnGerrit! Oja,nog ff over dat druk zijn, als ik tegen mensen vertel dat ik last heb van spanning oid reageren ze vrijwel altijd met; " wat? Jij? je komt altijd zo rustig en cool en relaxed over..." maarja, zij kunnen niet in mijn hoofd kijken... affijn, ik ga nog een bak koffie doen en mijn best doen om vanavond weer tevreden naar bed te kunnen gaan. 6 januari 2017 bewerkt door poly smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 7 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 januari 2017 (bewerkt) Helaas, ik moet ff een stapje terug, heb gister eind van de dag toch weer wat wiet gehaald en gerookt. Ik werd te druk in mijn hoofd en moest ff dempen. heb geprobeerd te bedenken waarom en komt neer dat ik te snel wou. moet byv. beter letten op regelmaat in mijn leven, dat betreft eten, koffie(!) medicijnen innemen op vaste tijd, niet vergeten dat ik een dagje ouder ben/word, Afbouwen is geen spelletje....daar is het veel te serieus voor!!! Ik ging te hard, letterlijk en figuurlijk, moet mijn alcoholstop ook niet onderschatten, ik heb ook geen behoefte om een ontwenningspsychose te krijgen want daar begon het op te lijken. Heb eerder een paar keer gehad dat ik begon te denken dat krantenberichten en/of dingen op tv op mij sloegen, tijdens afkickperiodes, dat was gelukkig niet vaak en ook vrij vlot weer over maar was toch wel eng....wist natuurlijk niet of dat idd snel weer over zou zijn toen dat gebeurde. Affijn, het gaat nu weer goed en mijn hoofddoel om geen alcohol te drinken gaat goed, ik had ook bier kunnen halen bv, een stuk dichterbij als de wietshop.... en goedkoper ook... Ik was gisteravond benieuwd hoe ik vandaag zou denken over mijn "stap terug" en dat is nog steeds hetzelfde, ik baal er niet heel erg van, het was een bewuste keus en daar sta ik nog steeds achter. 7 januari 2017 bewerkt door poly Sis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 7 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2017 Hoe oud ben je dan? Ja je kent jezelf het beste! En wees maar heel blij zonder alcohol en wees maar alert op de zgn. vervangers... Kun je na zoveel tijd nog wel een ontwenningspsychose krijgen? poly reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 7 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 januari 2017 Dag Smart, ik ben eergister 54 geworden. Ben idd heel blij zonder alcohol en wat betreft ontwenningspsychose; ik gebruik al zo`n 30+ jaar ook medicijnen en het is zo dat de middelen die ik gebruik(te) elkaars effect versterken dus als er 1 afvalt werkt dat ook door op het effect v/d andere middelen, methadon, oxazepam en wiet in mijn geval. voor zover ik weet is de kans op een ontwenningspsychose niet groot als je "alleen" met alcohol bent gestopt na bijna zes weken nu, Denk dat de oorzaak eerder gezocht moet worden in het onregelmatige innemen van de oxazepam en methadon en door dat ik te snel teveel wou, ben al lange tijd niet echt actief geweest en doordat ik de laatste dagen zo veel gedaan heb, voor mijn doen, nl. lopen, fietsen en vooral drummen en het huishouden doen ben ik mezelf wat voorbij gelopen, na het drummen heb ik ook altijd een paar uur nodig om weer "te landen" zogezegd, misschien wat te veel prettige stofjes aangemaakt waar ik niet goed mee om ben gegaan, Denk het zoiets is, een combinatie van dingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 7 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 januari 2017 (bewerkt) Ik voel het ook flink in mijn lijf trouwens, spierpijn, rugpijn, ff wat rustiger an dus!!! Wel in beweging blijven maar met mate, beter denken aan waar ik mee bezig ben en dingen beter plannen!!! 7 januari 2017 bewerkt door poly Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 7 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2017 (bewerkt) Wil je even sterkte wensen! En ik vroeg me af of je dit allemaal alleen doet zonder andere hulp of ondersteuning? Het lijkt me namelijk erg pittig. Hoop dat je een rustigere dag hebt vandaag! 7 januari 2017 bewerkt door SvDolphin poly reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 7 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 januari 2017 (bewerkt) Yep,MijnGerrit, doe het vandaag en morgen dan ook rustig aan,heb eigenlijk nooit meer het weekendgevoel gehad sinds 30+ jaar zo'n beetje, maar is misschien wel een goed idee om dat wel te gaan doen om ieder geval die dagen te gebruiken om ff rustig(er) aan te doen wat vastigheden doen mij toch wel goed heb ik vaker gemerkt. Ik heb ooit idd het etiket "grenzeloos" gekregen in afkickcentrums, nam eigenlijk altijd aan dat dat op mjn middelengebruik sloeg maar word er nu bewust van dat dat idd op veel meer dingen betrekking heeft, Je hebt het al vaker "gehoord" op dit furum heb ik gelezen, en ik heb het meen ik al gezegd maar ik haal ook veel voordeel uit wat jij naar voren brengt, hoe jij er mee omgaat, heel prettig! Zoals het analyseren van situaties en het vooruit denken. En ik moet ook oppassen idd dat ik niet ga vervangen, heb ik trouwens niet gedaan door meer van mijn medicijnen te nemen, eerder minder, wat ook niet goed was/is...en onregelmatig dus, Maar wel met koffie bijv, steeds meer en steeds sterker, dat doe ik dus niet meer, word ik te hyper van, ik moet me trouwens niet voorstellen om zoiets als ADHD te hebben, zou knettergek worden, tenminste dat denk ik, zie ook aan familieleden dat ze daar best last van hebben, knap van jou dat je daar mee om weet te gaan! Ik hou het voorlopig alleen bij mijn alcoholstop ieder geval en de verandering wat die al aan zich meebrengt, en wat me dat oplevert, en dat is héél wat! typefoutje 8 januari 2017 bewerkt door poly Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 7 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 januari 2017 Hoi SvDolphin, of Sita, meen ik? Dankjwel voor het mij succes wensen! Ik heb nu sinds vorige week voorlopig voor 3 maanden, wat evt. verlengd kan worden, begeleiding van hlpvrlnr van verslavingzorg hier, Er mag 2 uur per week aan me besteed worden en ik word dan geholpen bij dingen waar ik dat bij nodig heb, en dat kan van alles zijn. Vorige week byv m'n admistratie op orde gebracht,en nu moet ik bedenken waar ik volgende week wat mee wil, kan van alles zijn, "desnoods" een stuk lopen bijv. Ik heb al heel lang contact met verslavingzorg ook vanwege de methadon, dat wordt door de arts daarvan voorgeschreven en moet ik elk half jaar zowizo contact mee hebben over hoe dat gaat. Maar nu dus weer wat intensieve begeleiding/ondersteuning, leek me idd wel zo slim, ik hoef het mezelf niet moeilijker te maken dan het al is en gelukkig heb ik,weer, geleerd om hulp te vragen. smart, Sita2 en Lika reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 7 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2017 Gus, zo'n mooie leeftijd al! Ben je al erg lang verslaafd? Fijn dat je hulp hebt, super! poly reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 8 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 januari 2017 Ik ben al erg lang verslaafd intussen ja, dat zal nu zo`n 30 à 35 jaar zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sita2 Geplaatst 8 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2017 Vandaag rustiger? poly reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 8 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 januari 2017 (bewerkt) ja vandaag rustiger, Sita, dankje voor "sociale controle", misschien een rotwoord, vond ik zelf eerder, maar nu heb ik er wel baat bij, soort stok achter deur idee. èn ik vind echte belangstelling ook best fijn trouwens, ben ik niet meer zo gewend helaas maarja, heb ik zelf voor gezorgd natuurlijk, door veel als kluizenaar te leven. Ik wou net ook hier schrijven dat ik gister wel stukkie gelopen heb en boodschappen gedaan en verder wat tv(op de achtergrond) en met de kat spelen maar verder even heel rustig an en vandaag ook rustig aan, wel op de playstation een racespel gespeeld maar ben nu op eerste level weer begonnen en niet zoals vrijdag meteen het laatste level wat op de memorycard gesaved was....kun je ook aardig hyper van worden, ik wel tenminste Best grappig lijkt het me trouwens, een goser van 54 achter zo'n racestuurtje te zien, bloedfanatiek af en toe, moet er zelf om lachen, boeien!!! ben nu ook weer rustig in mijn hoofd en de rug en andere spierpijn is ook zowat over, Morgen wil ik wel weer drummen maar ook dat ga ik heel rustig aan weer opbouwen, hoop teminste dat ik me in kan houden, goeie oefening trouwens!!! Wil v/d week als hlpvrlnr weer komt vragen of ze helpen wil een soort dag en/of week schema te maken wat betreft de noodzakelijke dingen die ik moet/wil doen. Hoe dat er dan precies uit moet zien weet ik nog niet helemaal maar heb wel ideeën dus daar komen we wel uit neem ik aan, 't is nou ook geen hogere wiskunde oid....wink En als ik straks in bed lig ben ik mooi weer tevreden met mezelf,dagdoelen gehaald èn alweer 6 weken verder sinds alc. stop, en voel de verandering al wel degelijk, lekker hoor!!! 8 januari 2017 bewerkt door poly Sis, smart en Sita2 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 11 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 januari 2017 Vandaag een rustige dag, èn goed eten! Dat is mijn dagdoel, ben gister na best intensief gesprek met hlpvrlnr, wat bijna 2 uur duurde, direct doorgegaan met drummen terwijl ik ook nog niet gegeten had. En toen ik na een tijdje stopte omdat ik toch wel voelde dat ik "moe" in mijn hoofd was en wat eten moest ging ik eerst nog nog koffie drinken èn dat racespel op de playstation doen.... Kreeg eind v/d middag dan ook "ineens" heel erg zin in een flinke slok, dat duurde gelukkig maar even maar schrok er toch even van, gelukkig kon ik het plaatsen, dat scheelt een hoop!!! Moet echt beter op die dingen letten en beter luisteren naar de signalen èn daar wat mee doen dan natuurlijk! Heb vandaag ook de huisarts eindelijk gebeld voor een afspraak, moest ik al een tijd geleden eigenlijk maar nu dan, volgende week kan ik terecht. Vragen voor bloedonderzoek o.a. , laatste keer was cholesterol en suiker een klein beetje te hoog bijv. "niet zorgwekkend maar wel iets om in de gaten te houden" werd toen gezegd, zo'n jaar of anderhalf jaar geleden, dacht ik. Maak me dan ook geen zorgen maar lijkt me toch wel slim om idd na te laten kijken. Nu verder met "niks" doen (en wat eten..) smart en Sita2 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2017 Goed eten is belangrijk veel vitamines. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 11 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2017 Tegen rsi heb je toch van die programma's op de computer die zeggen dat je af en toe even moet stoppen? Misschien helpt het om een dagplanning ook niets doen (rust) en eten op te nemen. Dat er gewoon even een wekkertje afgaat om je te herinneren? poly reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 11 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2017 Volgens mij ben je goed bezig: bewust. Ik denk dat ik voorheen Polly las...; in elk geval dacht dat je een vrouw zou zijn Sja, doorracen met koffie erbij.... lijkt wel op een verslavingsvervanger. Wel goed dat je er snel bij was. Inderdaad: eten!! Gaat het wat makkelijker vandaag? poly reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 12 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 januari 2017 Gister wat rustiger aan gedaan en vandaag ook, moet er tegenwoordig bij nadenken om niets te doen..... dat ging eerder vanzellf. De naam Poly heb ik trouwens bewust gekozen vanwege de verschillende middelen die ik gebruikt heb, dat noemen ze een Poly-gebruiker, denk dat verschillende mensen dat wel kennen. Ga nu eerst ff wat eten, weer, het wekkertje ging...in dit geval van de magnetron...wink Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Singbluesilver Geplaatst 12 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2017 Bij mij ging wel het belletje van je naam. Dacht al wel dat je een man was. Maar maakt evengoed niet uit natuurlijk. Je gaat wel goed volgens mij. Goed blijven eten inderdaad en niet te lang achter de playstation blijven hangen. Ik vind alle computerspelletjes verslavend maar soms is het wel gewoon even lekker even iets doen waarbij je niet na hoeft te denken. Maar ja voor het weet vliegt dan de tijd. wekkertje zetten is goed idee!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 12 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 januari 2017 Wat gek weer....mijn vorige bericht is weer een uur eerder geplaatst volgens de tijd die er boven het bericht staat, vreemd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 12 januari 2017 Rapport Share Geplaatst 12 januari 2017 Tring! Polly mag na het eten even NIETS doen. Meditatieoefening mag wel. Tring! ( wink, wink) smart en poly reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 12 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 januari 2017 Ik moet idd weer wat beter letten op dingen als eten, rusten, bewegen, en dan ook die dingen "met mate" doen, iets waar ik vroeger een ongelovelijke afkeer van had, regelmaat en orde en gezag, maar dat was mijn ouwe ik, Ik meende trouwens dat ik het zo ingesteld had dat er "man" bij mijn naam staat, in `t begin stond er niks en dat heb ik toen veranderd, ik was er nog wel zo trots op..als digibeet, .alleen een avatar wou en wil nog niet lukken. Ik opende gister trouwens een oud e-mail adres waar ik zowat een jaar niet in had gekeken bleken er tientallen , of meer, meldingen van het AdB in dat postvak te zitten, heb het e-mailadres veranderd en bij de instellingen van adb gekeken en èèn en ander veranderd, of eigenlijk gewoon alles uitgeschakeld... zodat ik nu geen enkele melding krijg wat ook weer niet zo handig is, ik kijk er nog wel es naar als mijn hoofd er naar staat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
poly Geplaatst 12 januari 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 januari 2017 (bewerkt) Ok Lika, ik ga nu ff lekker relaxen, geen koffie meer,( alleen smorgens) water of melk of chocomelk(de enige echte...)rusten mag best idd,!!! dankjewel!!! 12 januari 2017 bewerkt door poly Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden