Spring naar bijdragen

Nachtmerries tijdens afbouw??


Sunngirl

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Ik ben bijna klaar met t afbouwen van 20 mg Diazepam. Ik zit nu op 1 mg en ga donderdag naar 0,5 mg.

Ik heb de laatste dagen vrij veel last van nachtmerries. Ik droom met name over me heel down voelen en terugvallen hebben.

Herkent iemand dit?

Liefs Sunngirl

Ik heb tijdens mijn afbouw - welke volledig achter de rug ligt- ook last gehad van nachtmerries. Dit duurde bij mij omgeveer 2 weken. De benzo zorgt ervoor dat de kwaliteit van REM slaap/Droomslaap onder druk komt te staan. Deze fase tijdens het slapen zorgen juist voor emotioneel herstel (het verwerken van indrukken). Doordat je stopt neemt de kwaliteit van je REM slaap/ Droomslaap weer toe. In het begin uit zich dat in nachtmerries. Dat je droomt over herstel en terugval is logisch omdat je hier mee bezig bent. Nadat de nachtmerries ophouden ga je je snel beter voelen. Zie het als een ontwikkeling naar definitief herstel. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reactie! Het is gelukkig inderdaad weer weggegaan.

Bedankt ook voor je duidelijke uitleg, ik denk inderdaad dat dit ook bij mij t geval was.

Ik ben ondertussen helemaal gestopt (maandag laatste dosis) en heb er geen last meer van gehad. Ben blij dat dit middel binnenkort uit mn lijf is, het gooit veel uit balans.

Groetjes Sunngirl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...