Speedy1 Geplaatst 20 september 2016 Rapport Share Geplaatst 20 september 2016 (bewerkt) Hallo, Ik ben nieuw hier, ik vind het moeilijk om te starten, maar ben van mening dat het beter is, dus ik moet het gewoon doen. Ik ben 33 jaar en moeder. Daarom wil ik het nu anders doen. Al sinds mijn 16e drink ik regelmatig alcohol. Eens in de zoveel tijd gaat het dan mis, het is in de loop der jaren wel verbeterd aangezien ik een hele lieve partner heb die mij steunt door dik en dun. Maar het is nog niet weg, nu ik al die verhalen hier lees vraag ik mij af of het inderdaad wel mogelijk is om ooit 'maat' te kunnen houden. In mijn zwangerschap en tijdens andere momenten kon ik prima zonder alcohol, ik had verwacht dat nu ik moeder ben het mij wel alleen zou lukken. Maar heb laatst toch weer sterk bewezen dat het mij dus niet alleen lukt. Laatst had ik een borrel/bbq op mijn werk, ik dacht ik ga lekker op de fiets zodat ik wat kon drinken. Uiteindelijk sloot ik de tent met nog 3 anderen en ging ik alleen terug op de fiets (weet er niets meer van) collega's hadden nog aangeboden om een taxi te bellen, maar dat wilde ik schijnbaar niet, want dan zou mijn fiets daar blijven staan. Ik ging door een stukje bos fietsen, wat helemaal niet had gehoeven en ben daar verdwaald en gevallen in het donker. Een vrouw zag mij en heeft mij geholpen mijn vriend te bellen. Mijn vriend kon niet weg, want hij zat met de kleine. Hij heeft toen mijn ouders gebeld en die zijn mij komen ophalen. Vrij genant allemaal. De volgende dag kon ik mij bijna niets meer herinneren en schaamde mij kapot. Dit keer heb ik veel geluk gehad, het had ook heel anders af kunnen lopen. Straks was ik de verkeerde tegen gekomen of zo hard gevallen, dat mijn kind geen moeder meer heeft. Daarom heb ik nu besloten hulp in te schakelen. 20 september 2016 bewerkt door Speedy1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 20 september 2016 Rapport Share Geplaatst 20 september 2016 Hoi Speedy, Goeie zet van je om hier te komen. Welkom! Speedy1 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Speedy1 Geplaatst 20 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 september 2016 Dank je! Ja echt vreselijk, lijkt ook van kwaad tot erger te worden als het dan weer mis gaat. Ik weet van mezelf dat ik het ook heel lang kan volhouden om niet te drinken of heel weinig, maar uit ervaring weet ik dat het dan over +/- 8 maanden weer mis gaat en daar ben ik zo bang voor. Knap dat je niets meer drinkt. Ik heb mij aangemeld voor het intensieve programma hier en met de huisarts gesproken. Verder heb ik mijn ouders ingelicht en mijn partner en een paar goede vriendinnen. Probleem is dat veel vrienden en familieleden ook niet zo goed maat kunnen houden en het lijkt mij dus wel heel lastig om echt te zeggen ik drink nooit meer 1 druppel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 20 september 2016 Rapport Share Geplaatst 20 september 2016 Hoi Speedy, Welkom hier. Ik lees dat je met de huisarts hebt gesproken en naasten hebt ingelicht. Super! Dat betekent dat je het serieus aanpakt. Ik wens je succes en hopelijk vind je ook hier de steun die jij nodig hebt om het vol te houden. Speedy1 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skyer Geplaatst 20 september 2016 Rapport Share Geplaatst 20 september 2016 Hoi Speedy, welkom en veel succes! Speedy1 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Speedy1 Geplaatst 20 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 september 2016 Ja Etty zo kan je het inderdaad ook bekijken! Dat klopt. Dank je Gerrit, knap van je dat het nu zo goed gaat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 september 2016 Rapport Share Geplaatst 20 september 2016 ook van mij een warm welkom Speedy net als jij was het moeder zijn voor mij (rijkelijk laat helaas) aanleiding mijn verantwoordelijk- heid m.b.t. alcohol te nemen. De jongste was toen 13 en ik realiseerde me ineens dat ik de boel in de hand wilde kunnen houden vóór zij met drank te maken zou krijgen. Dat is me gelukt, al kon ik niet voorkomen, dat zijzelf nu drinkt, want inmiddels student. Maar ik kan mezelf inmiddels 7 jaar weer fier in de ogen kijken. Jij bent nog lekker jong, je kind(eren) waarschijnlijk ook. Fijn te lezen hoe serieus jij nu je leven aan gaat pakken, ik wens je daar nog vele oogstjaren bij! Speedy1 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Speedy1 Geplaatst 20 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 september 2016 Dank je Lady Jane, heel knap dat je het al zo lang volhoud. Ik wil inderdaad het goede voorbeeld geven aan mijn kind. Je kan het inderdaad niet tegenhouden of voorkomen, maar je kan in ieder geval wel het juiste voorbeeld geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 20 september 2016 Rapport Share Geplaatst 20 september 2016 Hoi speedy Op zich klinkt je verhaal alsof er een oorzaak is aan te wijzen waarom je wenst te stoppen met het drinken, die ene val? Wat goed is, is dat je weet dat je een drang hebt naar het gebruik die niet goed is. Ik hoop dat je veel zult meelezen hier. Er zijn veel "draadjes" die extra info geven. Raak bijtijds doordrongen van wat alcohol met je doet!!! Ik ben 30 jaar ouder dan jij. Ik was met mijn 33e niet zo bewust van wat ik deed, dan jij nu. Mijn kind was 8 toen en ik dronk met regelmaat/dagelijks. En ik weet niet wat dit met mijn kind deed al die jaren dat ik geregeld dronk. Sinds 2 jaar heb ik geen contact meer met haar. Erg verdrietig, omdat ik dus niet weet of... enzo Gezond gedrag kan alleen wanneer je van de middelen afblijft of een matig gebruiker blijft. Onderzoek de achtergronden van je (neiging tot) gebruik. praat erover met anderen of zoek hulp. Zet m op meissie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Speedy1 Geplaatst 21 september 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 september 2016 Hoi Smart, Ja en kan nog een waslijst opnoemen met dingen die gebeurd zijn door overmatig alcohol gebruik in de loop der jaren! Alleen nu die val partij en dat ik toen besloot zoveel te drinken terwijl ik thuis een kind heb zitten waar ik zielsveel van hou, baart me zorgen voor de toekomst. Ik wil mijzelf gewoon graag in de hand kunnen houden, altijd. Ik denk dat het erger is op het moment dat ik niet lekker in mijn vel zit, dat is inderdaad iets om te gaan onderzoeken. Vreselijk dat je geen contact meer hebt met je dochter, ik hoop dat het toch weer goed komt tussen jullie! Veel sterkte en bedankt voor je support. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden