dekfab Geplaatst 12 september 2016 Rapport Share Geplaatst 12 september 2016 Tja dan ga ik me ook maar voorstellen.Ik drink al mijn hele leven en heb eigenlijk nog nooit een serieuze poging gedaan om te stoppen.Sinds een jaar heb ik nieuw werk en als voordeel zit daaraan vast dat ik thuis werk.Het grote nadeel is nu dat ik steeds meer ga drinken, sterke drank ga drinken en vooral niet zoals vroeger soms een paar dagen kan stoppen.Iedere dag neem ik mij voor om te stoppen maar het lijkt dat ik ineens over een soort grens ben gegaan.Iedere dag rond een uur of 4 smiddags trap ik weer in de val van de alcohol.Ik voel me belabberd, ik weet zeker dat mijn lever het moeilijk heeft, jeuk, vermoeidheid, misselijkheid , een opgezette buik, zaken uitstellen of afzeggen gebeurt steeds meer.Daarnaast wordt ik steeds depressiever en angstig.En zelfs dit verhaal komt op mijzelf over alsof ik nog steeds onder invloed ben.De katers, de angsten, het gevoel hebben dat als ik zo doorga ik vroegtijdig dood zal gaan maar vooral het feit dat ik eigenlijk nooit meer echt vrolijk ben zorgen ervoor dat ik het nu echt ga doen, ik ga stoppen.Hoe dat weet ik nog niet goed.In ieder geval vandaag, vandaag moet en wil ik doorkomen zonder alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 12 september 2016 Rapport Share Geplaatst 12 september 2016 Welkom dekfab Je gaat vandaag stoppen. Het is tijd, als ik het zo lees. Herkenbaar ook hoor Als je 's middags rond een uur of vier steeds in de valkuil trapt, dan zou je kunnen proberen om iets anders te gaan doen dan je altijd doet. Het doorbreken van patronen was voor mij heel belangrijk. Niet op de bank neervallen, maar gaan wandelen, sporten, klussen...noem maar op. Heb je overwogen om je huisarts erbij te betrekken? Dat is niet onverstandig hoor. Hij of zij kan je wat misschien helpen in het begin, als je dat wilt. En waarschijnlijk zullen er ook wat testjes worden gedaan, wat ook niet onverstandig is. Veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 september 2016 Rapport Share Geplaatst 12 september 2016 welkom dekfab, het zal even pittig worden om je gewoonten te doorbreken en daarna steeds mekkelijker is de algemene ervaring, de mijne ook dus. Het is zo de moeite waard joh weer echte emoties, of dat nu vrolijk zijn is of de pijn en schaamte om het verwerken waarom je dronk. alle emoties mogen er zijn. Het leven is ook van alles wat, daarom blijft het ook zo de moeite waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 12 september 2016 Rapport Share Geplaatst 12 september 2016 Welkom Dekfab. Dapper! En allereerst: succes met je eerste stopdag. Ik las op de dagdraad dat je al vooruit kijkt. Misschien is het goed om je voor nu te focussen op vandaag. Vandaag drink je niet. MG noemde de huisarts. Ik kan alleen maar uit mijn eigen ervaring spreken, maar na een aantal stoppogingen heb ik ook contact met mijn huisarts gezocht. Wat een opluchting...het delen, uitzoeken wat voor hulp ik nodig heb. Maar ook medisch checken en uitsluiten. En natuurlijk kun je veel steun ervaren bij het schrijven, lezen en delen hier op het forum. Zet 'm op Dekfab. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
basta Geplaatst 12 september 2016 Rapport Share Geplaatst 12 september 2016 Ook namens mij: welkom Dekfab! Het is nu vijf uur, hoe gaat het? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden