Spring naar bijdragen

toch even voorstellen


Negruj

Aanbevolen berichten

Al een tijdje zit ik bij adb en op het forum, maar eerst onder een andere naam. Medio juni/begin juli heb ik ook eens iets geschreven. Tussendoor heb ik het forum niet meer bezocht. Nu vind ik het weer leuk maar was ik mijn inloggegevens kwijt. Ik vergeet altijd alle codes. Deze heb ik opgeschreven.
Ik weet ook niet of het meepraten zoveel zin heeft voor mij. Ik zie hoe goed een aantal deelnemers elkaar al kent. Dat schrikt me af. Aan de andere kant geeft het forum ook steun, meer de rubrieken dan ditjes en datjes. Misschien kan ik ook met dit medium nog niet zo goed omgaan.
Mijn verslaving is al in de puberteit begonnen. Niet wekelijks maar toch soms erg extensief. In de loop van de jaren werd het steeds meer, zoals jullie zullen begrijpen. Er was ook zoveel gebeurd. En altijd weer de stress en de problemen wegdrinken. Op z'n laatst kon ik makkelijk dagelijks 12 , soms wel 15 flesjes bier drinken. Stom. Het werkt zoals bij de Engelsen: drinken deed ik om dronken te worden. Behalve mijn vrouw weet dat niemand. Een paar keer per jaar bleef ik "ziek" thuis zonder dat iemand het wist en begon al in de ochtend te drinken.Dom,dom, dom. Maar toen zat ik ook tegen een burn out aan. Dat draadje is allang geknapt. Nu heb ik me meer in de hand, maar helemaal goed is het nog niet. Sociale drinker zal ik wel nooit worden. Mijn vrouw hoopt natuurlijk van wel, omdat, zoals ik dat ook bij een van jullie heb gelezen ik dan leuker etcera ben. Nou dan liever minder sociaal.
Revusal helpt mij al jaren: maar dan neam ik maandag 3 R en kon woensdag weer drinken. Dat schiet niet op.
Ik ben 57 en verleden week opa gewoorden. Ik zal wel zo een beetje de oudste onder jullie zijn. Zoals in het nieuwsort geleden werd gezegd: in de nieuwe gevarengroep zitten de mensen boven 55, haa .... toch nog trendsetter.

Groetjes, negruj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste negruj,

ik zit hier nog maar sinds gisteren hoor, dus ik ken ook nog niemand, behalve dan van anderhalve dag (minus werkuren) heen en weer mailen hier op het forum.
En ik heb hetzelfde, ik ben heel benieuwd of ik er iets aan zal hebben.

Ik heb mij aangemeld bij de online behandeling hier en zit nu in de fase van alcoholdagboek bijhouden, voor en nadelen benoemen, motivatie onderzoeken etc.

Ik ben maar matig gemotiveerd (om te minderen) en helemaal niet gemotiveerd om te stoppen, maar ik moet wel. Ik krijg meer lichamelijke klachten waar ik de balen van heb. En dit is voor mij wel een geschikte periode in mijn leven, ik voel me psychisch goed en mijn leven is leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Negruj
welkom terug maar weer, en hopelijk voel je je nu
zo veel beter thuis hier dat je langer blijft. Heb je ook de ADB online behandeling geprobeerd?
Die kan je echt helpen hoor, daarom lees je ook mensen die er net als ik reclame voor maken.
Mond op mond of pc op pc reclame is de beste! Je vrouw kan je wel leuker vinden met ... wat op
maar ook na 12-15 flesjes? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen. En vond je jezelf ook nog leuk?
Een persoonlijke begeleider kan je helpen de redenen te vinden waarom je niet kunt stoppen en
waarom je steeds weer begint en geeft daar geen oordeel over ook. Wat we vaak zelf wel doen natuurlijk.
Je kunt een doel stellen en daar naar toe werken op de manier die bij jou en je omstandigheden past.
En je bent ook niet de oudste hoor, maar er zijn wel veel mensen rond de 50, ook studenten en ook boven de 60.
ik denk dat je goed op weg bent door op de ditjes al mee te praten, dan ben je indirekt toch bezig afleiding te zoeken en je problemen serieus te nemen.
En als nieuwbakken opa wil je je kleinkind toch graag op zien groeien op een leuke manier toch?
Leuk voor jou en leuk voor de kid(s) want 57 is niet oud. ik ben 56 en sport nog volop en geniet daar erg van, ook al ben ik soms wel erg stram als ik mijn bed uit kom, dat vind ik maar moeilijk te accepteren.
Maar mijn oude conditie is aan het terugkomen (dik 4 mnd zonder nu) dus ik ga er van uit dat ik nog steeds vooruit kan komen.
succes en tot schrijfs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kikki,
Ik denk wel dat het leuk is om opa te zijn. De laatste week was ik erg blij, erna verscholen de gevoelens zich. vandagag was ik bij mijn dochter om haar te ondersteunen, het kind is kennelijk moeilijk. Ik heb het niet als zodanig ervaren. dochter is onervaren en man adhd. als je een beetje rust in de tent brengt is het meisje een schatje. ik hou verschikkelijk veel van mijn dochter maar pas een uur geleden zei ik tegen mijn vrouw:joo ik heb haar niet eens in de arm genomen toen zij de borst gaf!!!!
jane,
ja, nu ik reageer, vind het echt beter; wat het drinken aangaat: als je genoeg doordrinkt, ben je pas echt leuk als je tien flessen hebt gedronken. sorry.

leuk dat jullie reageren, dan durf ik me tenminste te uiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dat is toch logisch Negruj
ik voel me ook meer welkom als ik aangesproken word.
Toen ik hier net kwam waren er ook mensen om mij op
te vangen, dit is mijn eerste forum en ik vond het reuzespannend.
Het is alleen wel een nieuwe verslaving aan het worden:D
maar in het begin is dat alleen maar goed zei mijn begeleider
want dan ben je met alco bezig op een gezonde manier.

waar ik net aan moest denk en jouw kleindochter
die houdt onvoorwaardelijk van jou
en je hoeft niet leuk te wezen voor haar
en ook niet te doen alsof
je bent goed genoeg zoals je bent voor haar
en je weet kleine kinderen (en dr eh leuke mensen) spreken de waarheid.
Kinderen voelen feilloos aan wanneer je echt bent
en met veel drank op ben je niet echt
je laat alleen een kant van jezelf zien die je anders niet doet
soms leuk, maar soms ook agressief
Als je jezelf observeert met je kleinkind bedenk dan eens
of je jezelf leuk vindt? En kijk eens door haar ogens:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Negruj welkom

Wat knap van je dat je weer de stap hebt genomen
en hopelijk blijf je hier wat langer
en ik weet zeker dat je veel kunt leren en opsteken hier

tja we zeggen allemaal achteraf wat stom
dat we eraan begonnen zijn
maar ja als je nergens aan begint
dan hoef je er ook niet meer vanaf
maar da,s makkelijk gezegd achteraf

dus des te knapper van je dat je het zelf inziet
heel goed dat je refusal als stok achter de deur hebt

je zult zien dat je kunt genieten van je kleinkind

ik wens je dan ook veel succes en sterkte toe

Knuffel van meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...