Spring naar bijdragen

Zalig Kerstfeest

David

Aanbevolen berichten

Hallo David
welkom op deze site en ik wens je prachtige alcoholloze dagen toe.
In elk geval dus te beginnen met dit feest
en wie weet hoe dat bevalt
Fijn dat de gasten eraan mee werken, het lijkt me heel bijzonder zo.
Over jezelf en je vrouw, ja dat is een lastige
ik zie het niet als bazig, maar ja ik ben een vrouw
Maar heb net als jij de neiging de schuld bij een ander te zoeken
dat doen trouwens erg veel alci's en het heeft ermee te maken dat wij niet graag de verantwoording
willen nemen voor het te veel drinken en de konskwenties daarvan.
Ik denk dat jouw vrouw hele verhalen kan vertellen over hoe het is/was om jou dronken te zien worden
en hoe dat afliep. Dat laatste herinnert zij zich waarschijnlijk beter als jij;)
Maar jij hebt natuurlijk zelf een keus te maken. Of jij minder gaat drinken of gaat stoppen, voor het te laat is. Bij mij heeft het mede door de drank onze relatie gekost en het gekke is dat ik pas kon stoppen
ruim een jaar nadat mijn partner weg is gegaan. Maar nu is het wel mijn keus en kan ik het ook.
Ik had het liever anders/eerder zo gezien. Jij hebt die kans nog en als je slim bent, grijp je dit vanavond aan om open te staan voor wat het jou oplevert een avond niet te drinken.
En misschien zeg je dan morgen net als ik: vandaag dink ik niet!
Mocht je hulp nodig hebben, meld je dan aan bij de ADB training en je krijgt individueel op maat advies en begeleiding. Op de ditjes en datjes dagdraad kun je bijlezen en schrijven met de rest hier.
ik hoop dat je hier veel aan zult hebben en wens je veel succes. En voor vabavond een hele fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo David, welkom hier.
Toegeven...... is een vorm van nederig je eigen dingen onder ogen komen. Je kunt je eigen therapietje maken door goed naar binnen te kijken. Een bazige vrouw ... tja.... ik ben daar ook wel es voor uitgemaakt, maar alle gedrag komt ergens vandaan, ik neem aan dat ze het goede voorheeft met jullie relatie en met jou?? Gedrag is over en weer in wisselwerking immers? Zou jij je blijven verzetten dan wordt zij misschien dubbel zo bozig en dominant??
Het voelt als MOETEN, wanneer een ander zich met je zaken bemoeit. Je zou haar dat kunnen vertellen....? Dat jij het lastiger vindt wanneer zij er telkens iets over zegt? Want dan ga je protesteren; voor vrijwel iedereen is dat dan een 1e reactie. Maar heilzaam voor de relatie is het niet!

En uiteindelijk word je sterker wanneer je zélf de voordelen ervaart van niet/minder drinken.

Erg apart ja, om met een hele club alcoholloos te zijn. En niets mis mee, net als degenen die snert of boerenkool eten met de kerst. Soort relativering komt er dan.
Hee, ik wens je succes en hoop je vaker te zien hier.
Vertel nog eens hoe het verder gaat daar bij jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

David, leuk initiatief, zo'n alcoholvrij feest!

Het is inderdaad wel belangrijk dat je stappen onderneemt waar jijzelf achterstaat. Als je dit doet onder grote druk van een ander staat het eindresultaat veel minder stevig, en is het de vraag of jij er wel blij mee bent.

Mijn partner drinkt vrijwel niet, en hij ergerde zich vaak aan mijn gebruik. Als hij er echter wat van zei kregen we vaak woorden, waardoor ik al helemaal het gevoel had niet te willen stoppen ('al helemaal niet omdat jij het wilt!'). Nu we een tijd terug hebben besloten het er in principe helemaal niet meer over te hebben, kan ik het beter als MIJN probleem zien.
Nu heb ik besloten er mee aan de slag te gaan via de internetbehandeling en via het forum, en tot nu toe gaat het me beter af dan ooit. Mijn man weet niet dat ik bij AdB ben; een compliment van hem zou mij alleen maar kriegel maken en dan zou ik weer reden kunnen hebben overstag te gaan. Nee, ik doe het nu ALLEEN voor MEZELF, en dat maakt dat ik nu steviger in mijn schoenen sta.

Het is belangrijk dat jij kunt zeggen wat jij voelt en wilt. Dat hoeft echter niet altijd wat betreft alles tegen je partner te zijn; mensen verschillen nou eenmaal en soms zijn de seksespecifieke verschillen ook groot. Als je dan een vriend hebt waarbij je je wel kunt uiten kan dat ook een goede uitlaatklep zijn...
Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...