niknok Geplaatst 27 december 2009 Rapport Share Geplaatst 27 december 2009 Het is nu 4 weken geleden dat ik me op 26 november meldde. Ik ben van oorsprong een sociale drinker. Mijn alcoholconsumptie liep de spuigaten uit! Over de laatse 2 jaar dronk ik meer dan 50 glazen wijn per week. Vroeger dronk ik wel wiskey, maar daar wordt ik nogal agressieverig van ( zeggen ze ). Van wijn wordt ik aanvankelijk gezellig en daarna ga ik wartaal uitslaan.Ik heb me aangemeld bij de ADB behandeling en ga nu beginnen met deel twee. Ik vind mijn begeleider en hulpverlener buitengewoon competent, invoelend en oplettend. Had ik eigenlijk niet zo verwacht ! Op het Forum vind ik steun aan de mensen die in hetzelfde schuitje zitten. We moeten allemaal doorroeien met de riemen die we hebben. Odysseus zit vastgebonden aan de mast. Wij moeten weer thuis zien te komen. Alle verlonkingen, listen en lagen in onze omgeving ten spijt. Vandaar het door mij gekozen onderschrift. Iets over mezelf en mijn familie : ik ben mijn werkzame leven lang .... geweest. Heb iets in Amsterdam en Leiden gestudeerd. Ik ben al bijna 40 jaar getrouwd. We hebben twee volwassen kinderen en 5 kleinkinderen. Naschrift : op het Forum wordt ik niet altijd door iedereen zo begrepen, heb ik het gevoel. Dat kan komen omdat ik door middel van humor de alcoholduivel probeer te bestrijden. Ik weet dat dat duiveltje slecht tegen humor kan. Vandaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 27 december 2009 Rapport Share Geplaatst 27 december 2009 Goedemorgen mede Haarlemmer!Fijn dat je de online therapie als zo prettig ervaart, dat vond ik ook en het heeft me ook geholpen om nu al meer dan 2 jaar niet meer te drinken.gewoon een kwestie van elke dag opnieuw de keuze maken om vandaag niet te drinken en voor je het weet ben je jaren verder succes hier NikNok! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 27 december 2009 Rapport Share Geplaatst 27 december 2009 Ha P !Een late kennismaking begrijp ik.Ben je al gestopt met drinken Niknok? Of worstel je nog met wel of niet?Ik lees je geregeld mee op het forum en je bent een gezellige aanwezigheid.Fijn dat je hier even wat meer vertelde!xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 27 december 2009 Rapport Share Geplaatst 27 december 2009 Ha die NikNok,Dus jij was het die steeds in de Haarlemmerolie was?Nou inmiddels ben je hier al zo ingeburgerd dat weg-wijs maken niet nodig is. Gewoon maar succes wensendus: ga d'r voor NikNoken humor is de beste overlevingstechniek die er is denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 27 december 2009 Rapport Share Geplaatst 27 december 2009 He die NiknokAh,een ouwe zeebonk begrijp ik. Nu snap ik de opmerkingen over Odysseus.Nik, je vaart je eigen weg, geen zee gaat je te hoog. Je bent van plan het nu over een andere boeg te gaan gooien en schoon schip te makenJe wilt het roer omgooien na zoveel jaarJa, de drank laten staan, daar vaart ieder wel bij.En humor, ja die ken ik al van jewordt niet altijd begrepener zijn zovele vormen vanmaar heel belangrijk in moeilijke tijdenals je wordt overspoeld door golven van emotie.Goed dat je AdB doet, zal je goed doenEn we blijven lachen op het frum he, Vooruit nog één dan: Aut viam inveniam aut faciam (Ik zal óf een weg vinden, óf er één maken) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 27 december 2009 Rapport Share Geplaatst 27 december 2009 Hoi Niky,Je kent mijn histoire, ik heb ze "lichtjes" aangepast!Ben maar zeker da'k je volg!! Op alle vlakken!! OoK ik heb de sirenes (proberen) af te zweren!! En anders een hoop was voor de oren kopen!!L; N. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 28 december 2009 Rapport Share Geplaatst 28 december 2009 IthacaWanneer je je reis naar Ithaca aanvangt,bid dan dat de weg lang mag zijn,vol avontuur, rijk aan stof tot kennis.Wees niet bang voor de Lestrygonenen de Cyclopen en de toornige Poseidon.Je zult volk van dat soort nooit tegenkomen zolangje gedachten verheven blijven enfier gevoel je lichaam en geest vervult.Je zult de Lestrygonen nooit ontmoeten,noch de Cyclopen en de grimmige Poseidon,als je ze niet in je ziel met je meedraagt,als je ziel ze niet voor je oproept.Daarom, bid dat de weg lang mag zijn,dat het vele zomerochtenden moge geven,dat je zo vol vreugde, zo vol genotnooit eerder geziene havens aandoen mag!Blijf rondhangen op Phoenicische marktenen koop er vele schone zaken:parelmoer en koralen, amber en ebbenhouten zoetgeurende parfums van allerlei soort.Koop zoveel zoetgeurende parfums als je kunt.Bezoek massa's Egyptische steden,om er te leren, te leren van hen die kennis bezitten.Houd je geestesoog steeds vast op Ithaca gericht,daar te komen is je uiteindelijke doel.Maar haast je vooral niet,je reis kan beter jaren en jaren duren.Werp er desnoods pas het anker uit wanneer je al oud bent,rijk aan alles wat je onderweg hebt verworven,maar zonder nog iets van Ithaca te verwachten.Ithaca schonk je die heerlijke reis,maar nu heeft ze je niets meer te geven.En al tref je er niets aan, dan heeft ze je toch niet bedrogen:met alle wijsheid die je vergaard hebt, met zoveel ervaring,begrijp je dan stellig wat Ithaca's zeggen willen.Kaváfis Geniet van de reis, Niknok Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden