Spring naar bijdragen

Hallo, ik ben Tientje

Tientje

Aanbevolen berichten

Heftig Tientje. Ik herken wel wat in je verhaal. Ook steeds weer opnieuw stoppen en dan toch weer de mist in gaan. Misschien is dit voor jou een stok achter de deur? Dat je dit nooit weer mee wilt maken? 

Ik ben gistermiddag ook nog naar het ziekenhuis geweest en gevraagd wat er allemaal is voorgevallen. Ik heb toen zo'n rapport meegekregen. Ik schijn me we voorbeeldig te gedragen hebben voor een dronken persoon. Daar ben ik dan wel blij om. Dat rapport houd ik ook achter de hand voor als ik weer eens trek krijg. Zoals ik al zei, dit wil ik never nooit meer meemaken. 

Het heeft niet zoveel zin om stil te blijven staan bij hoeveel dagen je hebt weggegooid. Dat is nu eenmaal zo. Je vermaakt je met drank meer. Herkenbaar hoor ,dat heb ik hetzelfde maar vermaakt een ander zich ook meer met jou als je ladderzat wordt ? Dat denk ik niet..

Lees vandaag lekker mee hier. Het houdt je scherp

Sterkte tientje

Dank je Claartje. 

Nee, dronken mensen zijn in de regel niet leuk. Zelf weet ik me vaak niet meer te herinneren wat er voorgevallen is. Alleen dagen erna ben ik altijd depressief. En toch elke keer maar weer dezelfde fout begaan  :(  Vandaag maar eens proberen om uit die dip te komen. Het is gebeurd en kan er verder ook niets meer aan veranderen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies. Het is gebeurd en niets kan daar wat aan veranderen. WEL hoe je daar vandaag mee omgaat.weg doe dip. Ga douchen voel je schoon en start vandaag weer opnieuw met een positieve mindset. Vandaag is je nieuwe kans op een nuchter leven blijf niet hangen in dip

bewerkt door Claartje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt dus echt niet drinken, Tientje. Een vingerhoed is teveel maar een emmer te weinig. Dat geldt ook voor jou, denk ik.

In feite ben je continu in gevecht met drank en heb je het idee dat je het kunt winnen. Dat jij de baas bent, dat jij best een paar glazen kunt drinken. Want het zal nooit je bedoeling zijn om je avond te beëindigen, zoals je ook deze hebt beëindigd.

Nou, je bent de baas niet. Het is een gevecht om controle dat je nooit zult winnen.

Bovenstaande is natuurlijk zoals ik het heb ervaren voor mijzelf. Toen ik dat (eindelijk) doorhad, kon ik de strijd opgeven. Ik verlies het altijd van alcohol, dus ik drink niet meer. En accepteerde dat ik me daardoor in het begin erg slecht zou gaan voelen.

Er staat een filmpje hier op het forum met een presentatie over verslaving. Misschien heb je daar wat aan. Ook op youtube te vinden als je zoekt op "Els Noorlander".

Verder geldt voor mij dat ik moet blijven werken aan mezelf om droog te blijven. Dat is niet dramatisch hoor, maar door hier iedere dag wel even te zijn blijf ik scherp op niet drinken. Daarnaast ga ik iedere week naar een meeting en heb ook nog andere contacten met lotgenoten. Zo blijf ik scherp.

Verslaving zie ik als een ziekte, wat overigens ook de huidige opvatting is in de medische wereld. Een ziekte waar ik dagelijks aandacht aan moet schenken.

Je bent wat losser en vindt het met drank op wat gezelliger. De vraag is, wat het waard is omdat het uit een fles komt. En als je dan vindt dat dat toch wat waard is, of de prijs die je ervoor betaald het waard is.

Ik wens je veel wijsheid en succes Tientje.

Bedankt MijnGerrit, 

Ik zal straks even gaan youtuben, ik ben wel benieuwd.

Ik denk dat ik het nu ook openbaar ga maken aan familie, vrienden en collega's dat ik heel erg worstel met dit probleem. Ik heb het eigenlijk altijd voor me gehouden. Of is dat niet verstandig ? Ik ga hoe dan ook volgende week naar de huisarts. Schaam me er wel voor dat ik daar nu al voor de vijfde keer heen ga voor dit probleem. Ik ben verder kerngezond en dat wil ik zo houden. Ergens ben ik ook wel blij dat opgehaald ben door de ambulance want het had natuurlijk veel erger kunnen aflopen. Ik hou jullie wel op de hoogte via dit forum. 

Fijne dag in ieder geval! Ik ga er ook wat van proberen te maken ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies. Het is gebeurd en niets kan daar wat aan veranderen. WEL hoe je daar vandaag mee omgaat.weg doe dip. Ga douchen voel je schoon en start vandaag weer opnieuw met een positieve mindset. Vandaag is je nieuwe kans op een nuchter leven blijf niet hangen in dip

Bedankt ! :) Ik ga er mee aan de slag! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

colklega's zeker nog niet, dat kan je aardig opbreken ben ik bang;

fam. en vrienden selectief, je weet vast wie je echt kan vertrouwen

en die kunnen je steunen, net als wij hier.

Een proces als dit kost veel werken aan jezelf tientje en alert blijven.

Introverte mensen zijn vaak ruwe diamantjes die, eenmaal geslepen,

prachtige gevoelige mensen zijn en waar ik graag mee omga ook.

Het is belangrijk dat jij die persoon als eerste leert kennen en waarderen.

Eenmaal op dat punt, is het gevecht tegen de drank en tegen jezelf voorbij waarschijnlijk.

succes, jij kunt dit! :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tientje,

Ik heb niet zoveel toe te voegen aan alle wijze woorden die op de vroege ochtend geschreven zijn voor jou.

Neem ze ter harte....pak je alcoholprobleem aan.

Schaamte, zelfafwijzing...talloze pogingen...

Eens is het geen poging meer, maar stop je 'gewoon'.

Nu dan?

Richt de aandacht op jezelf...zoek passende hulp...jouw proces, maar je hoeft het niet alleen.

Delen? Ik zou het houden bij het forum en misschien wat mensen die dicht bij je staan.

Hoe dan ook...heel veel succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je contact gaat opnemen met de huisarts, Tientje. Ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

Uiteindelijk moet je het zelf doen natuurlijk. Maar je hoeft het niet alleen te doen. Onder andere het forum kan je wellicht steunen.

Hoewel de huisarts een belangrijke vertrouwenspersoon en schakel kan zijn, denk ik dat hier op het forum meer kennis en ervaring aanwezig is.

Er is hier veel te lezen. Ik heb er de zaken uit kunnen halen, waar ik wat mee kon. Dat was erg belangrijk voor mij. Mijn huisarts had me dat niet kunnen vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

och Tientje, langs de SEH is niet de kortste route naar je doel, het is echt wel een omweg. Maar niet een schande, en niet fout.

Misschien wel de beste omweg in je carrière want het maakt wel dat je maandag hulp gaat vragen via de huisarts. Dat klinkt heel verstandig. Hopelijk vind je het maandag nog net zo verstandig. Sterkte dit weekend, je bent niet alleen met jouw probleem. We hebben het hier allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het liefst dit weekend al bij de huisarts gezeten. Helaas is dat niet mogelijk dus zal ik moeten wachten met bellen, maandagochtend om 08;30 hang ik aan de telefoon. Het is inmiddels alweer meer dan twee dagen geleden gebeurd maar ik voel me er nog steeds heel erg vervelend bij. Ik ben iemand die zich snel druk maakt en heel veel piekert over allerlei zaken, dat is ook een van de redenen dat ik graag drink, dan kan ik even de realiteit ontvluchten. Helaas komt het dan wel eens voor dat het uit de hand loopt. Ik heb talloze black-outs gehad, valpartijen, spullen kwijtgeraakt, aanhoudingen etc etc. Maar een ziekenhuisopname had ik nog niet meegemaakt. Wat is de volgende stap als ik door zou gaan? Misschien wel de dood. En dat is het me echt niet waard. 

Ik heb nooit dagelijks gedronken, dus afkickverschijnselen zijn mij niet bekend. Ik ben een pure bingedrinker in de weekenden of op feestjes. Eentje is teveel en tien te weinig. Dus ik moet die eerste gewoon niet meer nemen. Nooit meer.

Ik heb me ook voorgenomen om op dit forum een stuk actiever mee te lezen/reageren. Het is een stuk fijner om met lotgenoten hierover te praten dan met mensen die dit probleem niet hebben. Ik wens iedereen een fijne dag en ik ga er ook weer wat van proberen te maken ;)

Gr Tientje

bewerkt door Tientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede dag vandaag, Tientje.

"Ik neem de eerste niet" en "Vandaag drink ik niet"waren voor mij een belangrijk dagelijkse voornemens. Door zo dag voor dag te nemen en de dagen aan elkaar te rijgen, ben ik op gang gekomen. Tegenwoordig gaat het eigenlijk vanzelf en heb ik alleen heel soms nog iets wat op trek lijkt. Dan weet ik trouwens altijd waar het mee te maken heeft.

Je schrijft dat het een stuk fijner is om met lotgenoten over je drankprobleem te praten. Dat klopt. Daarom bezoek ik wekelijks een zelfhulpgroep. Herkenning en begrip. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tientje... hoe is het nu ?

Hoi Claartje, 

Het gaat momenteel een stuk beter met me. Ik zit niet meer zoveel te piekeren over wat er voorgevallen is in ieder geval en ik ben weer helemaal helder van geest ;)

Ik heb vanmorgen om 08:00 gelijk de huisarts gebeld voor een afspraak, want van uitstel komt vaak afstel namelijk ;) Het was eerst de bedoeling om woensdagochtend langs te gaan en daarvoor had ik ook een afspraak gemaakt. Maar enkele ogenblikken later werd ik teruggebeld dat ik vandaag om 11:00  terecht kon omdat er iemand was vervallen en ze het wel belangrijk vonden dat ik snel hiervoor langs zou komen. Mijn huisarts had namelijk een brief gekregen van het ziekenhuis over het voorval en hij was er ook wel van geschrokken. Ik ben dus vanuit werk daarheen gegaan en heb met de huisarts een goed gesprek gehad.  Ik heb ook weer antabus voorgeschreven gekregen voor een tijdje. Deze zomer blijf ik dat in ieder geval slikken. In september moet ik hem even laten weten hoe het allemaal gaat. Mocht het weer uit de klauwen lopen dan zullen we verder kijken hoe we het dan gaan aanpakken.  Maar ik ben niet van plan om het zover te laten komen natuurlijk :) Ik ben eigenlijk nog niet eerder zo gemotiveerd geweest om te stoppen als nu. Vanaf volgende week heb ik vakantie en dit gaat de eerst compleet nuchtere vakantie worden in minstens 20 jaar ;)  Ik hou jullie wel op de hoogte! 

Gr Tientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Tien, doe je hier iets mee, naast het stoppen met drinken?  Ik kan het leven voor mezelf tot een behoorlijke hel maken door te piekeren en me druk te maken.  Ik besef nu pas hoe pijnlijk dat is en hoe het me uitput.  Er zijn manieren om het te verminderen, wat helpt om terugvallen te voorkomen.  

Zelfhulpgroepen, meditatie, yoga, mindfulness, of 'gewoon' psychotherapie. Is dat iets voor jou?

Wat een fijne huisarts heb jij.

Hoi Etty,

Momenteel doe ik er verder niks mee. Ik heb het nu ook weer onder controle gelukkig. Van het weekend zat ik wel aardig in de put maar dat was ook niet zo gek na wat er allemaal gebeurd was. Nu voel ik me weer prima. Het is lekker weer en ik heb bijna vakantie :) Ik ga nog even lekker de zon in  :sun:  (met een fanta ;)

Groetjes Tientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn dat je je weer beter voelt.   

En met Antabus kun je niet drinken toch?  Dus voorlopig zit je safe:) 

Ter info en misschien herkenning: de 5 fasen in het zuippatroon van mij:

1. voel me prima, het leven kabbelt, geen klachten. Ik drink een wijntje, of drie, no problem.  

2. En dan  gebeurt er iets , kan klein zijn, wat gaat zeuren in mijn hoofd, er bouwt zich spanning op. Voel me niet meer zo prima maar het gaat. Probeer zo weinig mogelijk stil te staan bij hoe ik me voel.  Onderhuids en onbewust knaagt het aan mijn zelfvertrouwen er er lijken steeds minder dingen te lukken. Probeer er nog steeds niet aan te denken, niet zeuren, gewoon ff zus of ff zo doen en het gaat weer, moet gewoon afvallen of zo, meer sporten, en dan zul je zien en dan...    Dat duurt een maand, of twee maanden. Als ik 's nachts wakker word kom ik niet meer in slaap omdat ik lig te malen. 

3.  En dan is er dat feestje of sociale gelegenheid, eentje waar ik tegenop zie of juist helemaal niet. En ik zuip zoveel dat ik drie dagen misselijk ben, van mijn fiets gevallen, stom heb staan grienen waar mijn dochter bij staat of of of...

4. Schaamte, schuld en de behoefte aan boete doen. Suïcidale gedachten. Biechten. De bevestiging zoeken dat ze allemaal nog steeds van me houden.  Dat doen ze. 

5. ik ben gerustgesteld, voel me prima, het zal mij niet meer gebeuren. En zo beland ik weer in fase 1. 

Ik zit nu in fase 5. En ik ben ervan overtuigd dat om niet weer in 1 te belanden, ik 'iets' moet doen  in fase 5 met dat piekerhoofd, met mijn manier van denken, de boodschappen die ik mezelf geef onder bepaalde omstandigheden.   Accepteren hoe ik me voel op dit moment, ook al voel ik me een mislukking.  Ik mag me zo voelen, ik mag zo denken, het is niet wie ik ben.  Het is voor mij belangrijk dat ik mijn gedachten leer kennen en ze een andere richting opstuur of er wat losser van kom te staan.   Zodat ik niet ga denken dat een wijntje wel weer moet kunnen, het gaat toch prima? 

Hey Etty, 

In grote lijnen heb ik hetzelfde. En elke keer houden we onszelf weer voor de gek om toch weer die eerste te nemen waardoor de hele cyclus weer opnieuw begint :( Ik vind dat je het heel treffend omschreven hebt en ik herken mij zelf er ook in. Het is nu de kunst om op fase 5 te blijven. Daarvoor heb ik voor de komende maanden in ieder geval een stok achter de deur in de vorm van antabuse. Dan kan ik gewoon niet drinken. Ben niet van plan om dat altijd te slikken maar voor nu is het even beter met de vakantie voor de deur. 

Tientje... hoe is het vandaag ?

Hoi Claartje, 

Ja,met mij gaat het goed hoor, daar ook ? Voel me wel enorm gaar maar dat komt door de hitte. Ik heb vandaag zo wat de hele dag buiten gewerkt. Die wind voelde als een föhn en de zon schroeide ook behoorlijk. Gelukkig is het nu redelijk aan het afkoelen in Zuid-Holland :) Ik heb trouwens gelukkig nog helemaal geen trek gehad in bier. Normaal gesproken als het zo heet is denk ik alleen maar aan het koude biertje aan het einde van de dag, daar had ik vandaag geen last van, maar dat komt ook vanwege de antabuse. Ik kan gewoon ook niks drinken, dat geeft me wel rust. 

Ik mag morgen nog een dag werken en dan begint mijn vakantie :) Lekker drie weken geen werkverplichtingen en lekker doen waar ik zin in heb (behalve drinken dan ;)

Gr Tientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heb je vakantie !!!! Yeahhh lekker joh.. nog plannen voor t thuis blijven ?

Klopt, ik heb vakantie :) Gisteren al eigenlijk. Gisteren lekker 100 km gefietst, vandaag heb ik wat dingen gedaan in huis zoals kasten en (rommel)lades opruimen. Wat kan een mens een hoop zooi bewaren zeg, ik heb een winkelkar vol met troep. Verder heb ik nog niet zoveel plannen eigenlijk. Ik zie wel wat ik allemaal ga doen de komende weken, ik ga in ieder geval wel nuchter blijven :) Gistermiddag had ik trouwens wel trekmomenten en nu ook wel een beetje. Vrijdagmiddag en zaterdagmiddag icm mooi weer is toch wel een trigger voor me. Maar ik moet er even doorheen, komt wel goed. Drinken is sowieso geen optie momenteel omdat ik aan de antabuse zit :)  

Gr Tientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...