Spring naar bijdragen

Nu toch echt aangemeld en me even voorstellen

ered60

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,
Vandaag weer de zoveelste discussie gehad met mijn man. We drinken teveel maar blijven het ontkennen. Nu toch samen de test gedaan en ja hoor, wat we natuurlijk wel wisten, we drinken te veel. We hebben nog steeds het idee dat het allemaal wel meevalt want je zult ons nooit lam zien. We drinken gemiddeld zo'n 6 flesjes bier per dag per persoon. Er gaat geen dag voorbij dat we niet drinken. Met vrije dagen drinken we er vaak een stuk of 8 per dag.
We zijn al vaak begonnen met het idee om telkens te beginnen met een glas fris en na elk flesje bier eerst een glaasje fris te drinken voordat we een nieuw flesje pakken. Dat gaat telkens een week goed en dan is het weer over.
We drinken niet met een bepaald excuus voor ongelukkig zijn, te druk op het werk en noem maar op. Het is bij ons pure gewoonte.
We hebben nu afgesproken dat we per 1 januari echt vol gaan houden met dat glas fris tussendoor, en als het niet lukt dan gaan we ons hier laten helpen. Maar eigenlijk denk ik dat we met behulp van het forum al een heel eind komen.
Dus eigenlijk ben ik niet alleen, maar lezen en schrijven mijn man en ik hier samen. We zijn 48 en 50 jaar. Mijn man werkt in 5-ploegendienst en ik heb een eigen schoonheids- en massagesalon.
Als jullie meer willen weten of tips hebben hoe we het het beste aan kunnen pakken dan horen we dat erg graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ered60,
welkom saampjes dan
ik hoop dat jullie het gaan redden
met die voornemens, wel moeilijk lijkt het me omdat het dezelfde zijn die eerder niet lukten.
Misschien juist nu al aanmelden en samen met de ADB begeleider kijken wat bij jullie past
en meer kans van slagen heeft. Want zoals je hier meer tegen zult komen, de stoppers zijn hier in de meerderheid omdat minderen erg moeilijk is en een stok achter de deur in de vorm van begeleiding
kun helpen. Gewoontes zijn gemakkelijker aangeleerd dan afgeleerd. Gelukkig kunnen jullie elkaar stimuleren (en controleren:D), moet je wel heel eerlijk zijn he, ik heb dat bij rokers wel eens heel anders meegemaakt. Maar zonder gekheid, neem jezelf serieus, want jarenlang teveel drinken doet wel wat met je en met je gezondheid hoor. Succes beiden en tot lezens/schrijfs op de dagdraad bij ditjes&datjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ered, welkom. Ik dacht meteen toen ik jouw voorsteldraadje las: een schoonheidssalon en drinken? Dat kan niet samen. ;)
Schoonheid zit 'm toch in reinheid van binnen en buiten? En van bier krijg je maar een buikje.... en vaak nog een vieze adem ook.
Ik wens jou en je man veel succes. Probeer het eens een tijdje helemaal zonder, doorbreek de gewoonte, doe eens iets anders!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ered en je man!

Ook ik (Monique) heb me gisteren aangemeld maar ook opgegeven voor een hulpverlener. Die zal eerdaags wel worden toegekend. Net als jullie, qua hoeveelheid, drink ik elke avond een fles wijn leeg en niet uit verdriet of ernstige stress op mijn werk. Gewoon omdat ik het heerlijk vind en uit gewoonte.

De maat is vol voor mij (mijn man drinkt zelf niet en zegt ook nooit iets over mijn drinken hoor) want ik doe dit al vanaf mijn 20e jaar. Ben nu 45 en door al dat drinken ook nog eens 10 kilo te zwaar. Wat ik merk, is dat door al dat patroongedoe, ik niet zo van mijn wijntje of biertje geniet. Het is simpelweg het eerste wat ik doe als ik thuiskom: Bier of wijn pakken.

Mijn man en ik zijn ware levensgenieters en dolgelukkig maar dat drinken van mij moet nu toch echt eens stoppen. 7 á 8 flessen wijn per week is echt te veel en ik wil dit graag reduceren naar 2 á 3 flessen wat eigenlijk ook best wel veel is.

Leuk dat we ons alledrie op dezelfde dag hebben ingeschreven en ik wens jullie heel veel succes met deze quest. Ik ga ook mijn best doen!! Dat beloof ik jullie.

Heel veel groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...