Spring naar bijdragen

Heeft iemand hier ervaring met de verslavingszorg bij gebruik van benzodiazepines ?


Bert2

Aanbevolen berichten

Eigenlijk specifiek bij afhankelijkheid, niet zozeer "zucht".

 

Hoe gaat het daar aan toe ? Ik heb per email een aanbod van een verslavingsarts ontvangen om mij te "helpen", maar ik weet niet hoe het daar in zo'n instelling aan toe gaat.

Vooral de fysieke kant van het verhaal, afbouwen/stoppen clonazepam is voor mij heel problematisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bert, je lijkt me een intelligente man. Lees je in over de GABA receptoren en vraag dan maar eens aan zo'n arts wat hij weet van de GABA receptoren. Ik voorspel je dat hij nog niet eens de melk heeft horen klotsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat die ene man betreft (die bericht) die zal ook van de theorie wel wat weten.

En alweer (zie bericht), het is inderdaad zo dat de meesten er de ballen verstand van hebben.

 

Ééntje stelde voor om de clonazepam klinisch af te bouwen met oxazepam in drie weken ... Volgens hem zou de oxazepam langwerkend zijn ... niet dus. En de man had meer dan 25 jaar ervaring, maar ervaring waarmee ...

 

Toch blijft de vraag hoe het daar in zo´n instelling aan toe gaat, als iemand dat weet.

 

Overigens grappig ... (!) volgens oude bronnen (zie o.a. tabel Novadic Kentron 2003) zou 4 mg clonazepam equivalent zijn aan 5 mg diazepam ! Inmiddels hebben de diverse instellingen het wel aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bert, ik heb veel gehad aan youtube en de mensen die hun verhaal vertellen in het Engels. Tik maar eens bij Youtube Klonopin withdrawal in.  Daar zul je kracht uit putten door te zien hoe mensen aan het vechten zijn tegen clonazepam.

 

Hier een paar voorbeelden : https://www.youtube.com/results?search_query=withdrawal+klonopin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...