Spring naar bijdragen

Wie ben ik


MissMoby

Aanbevolen berichten

Hallo even voorstellen tja wat zal ik eens zeggen over mijzelf ik heb een probleem dat heet verslaving gevoelig en zit al voor generaties in de familie!

ben al meer dan 22 jaar gestopt met roken en nog meer dingen :( maar na 2010 toen ik er achter kwam dat mijn man het deed met me (ex)beste vriendin is het flink mis gegaan en nu ik dit zo schrijf drinkt het nog eens goed tot me door dat ik zoop! niemand wist hoeveel zelf ik niet meer dus dat is wel ernstig zelfs mijn man, ja ja ons huwelijk houd nog stand.

kan nog veel meer vertellen maar ik heb zaterdag 26 maart de knoop door gehakt en wil hier mijn steun halen aangezien ik niet graag te koop loop met hoe erg het echt was mijn oudste zus weet het maar ook zei heeft geen benul van hoeveel ik dronk en dat was gemiddeld toch wel 2 liter wijn per dag en soms wat extra sterke drank en een pammetje.

Vind het toch verbazend dat mensen het niet door hadden ook mijn man niet soms kon ik amper op me benen staan en had ik veel bekende bijwerkingen maar daar is nu een einde aan gekomen alhoewel ik het idee van nooit meer drinken nog wel een beetje jammer vind want ik mis het natuurlijk ook.

hopelijk kan ik iets betekenen en heb ik iets aan dit forum.

Nu op dit moment heb ik het kei moeilijk omdat man lief pas laat vanavond thuis is en er genoeg drank in huis is :-( maar ik wil niet meer verdooft het leven door en van dag tot dag mijzelf teleurstellen en denken dat ik morgen het ga doen zo ben ik ook gestopt met spelletjes doen op mij telefoon.

 

Ik wil weer leven en niet meer beven en de euforie uit het leven halen als ik weer ga drinken dan kan ik net zo goed het leven verlaten maar dat wil ik niet want het is veel te spannend.

bewerkt door MissMoby
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi missmoby. Welkom. Ik ben ook net op het forum en wil ook niet meer drinken. Morgen begin ik met dagopname. Ik heb vanaf dinsdag niets meer gedronken en hoop dat ik dit ook lang mag volhouden. Ik hoop dit ook voor jou. Sterkte en veel succes.

Poohtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Poohtje,

bedankt voor jou reactie morgen heel veel succes met de dagopname!

Haal er uit wat je kan want je zult het nodig hebben.

 

Zelf vecht ik nu giga tegen de drang om te drinken ben nu echt zwak en niemand om mij heen die mij kan stoppen behalve ikke!

Ben ook boos dat ik geen steun krijg van mijn man die ik wel verteld heb dat ik niet meer wil drinken maar die vind dat ik zeur en word boos, hij zegt ja je moet gewoon stoppen en niet meer drinken vervolgens krijgen we dan woorden niet leuk maar moet het nu ook niet als excuus gaan gebruiken drink wel water en vroeg naar bed met een diazepam en Arthrotec heb namelijk ook giga pijnen in mijn knie en heup!

 

Heeft iemand nog tips en trucs? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom MissMoby :rose:

De eerste dagen zijn niet leuk om door te komen. Daar moet je gewoon doorheen, het is even niet anders.

Als je contact opneemt met je huisarts, kan hij je helpen waar dat echt nodig is.

Bij mij begon ik na een week of twee te merken dat het toch ietsje makkelijker aan het worden was en dat was erg bemoedigend.

 

Ik ben de eerste dagen doorgekomen met veel water en frisdrank en regelmatig wat lekkers eten of snoepen. Verder heb ik mijn patronen doorbroken, steeds iets anders gaan doen dan gewoonlijk. Niet op de bank hangen voor de tv, maar bijv. een wandeling maken. Onder de douche staan. Iemand opbellen. Een klusje doen.

 

Er is veel te lezen hier, schrijven ook als je wilt.

Ik wens je heel veel sterkte en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MissMoby, welkom. Echt al een hele stap om te erkennen dat drank geen recreatie meer is, en misschien nooit meer zal zijn. Nu in ieder geval niet. Nu was het zelfmedicatie geworden en je hebt het herkend. Heel sterk dat je nu steun haalt op het forum en bij mensen om je heen. Want in ons eentje hebben we een probleem, maar sámen kunnen we het te lijf.

Heel veel sterkte nu. Dit zijn niet de leukste dagen, maar wel heel belangrijke om dóór te komen!

:rose: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lig nu in bed maar ben zo blij met jullie reactie doet me echt goed! Ga nu slapen morgen zal ik wat uitgebreider reageren, nu tevreden het is me gelukt ik ben niet gezwicht en ik drink heel veel water en doe ook verschillende dingen! Tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat goed vandaag ben zo blij dat ik gisteren niet gezwicht ben!! Ook dank zei dit forum anders was ik nu weer ziek en down omdat ik mijzelf dan een mislukkeling zou voelen en dan weer een goede reden zou hebben om door te drinken!

Heb de bedden afgehaald was er in gezond gegeten en ik moet niet vergeten veel water te drinken! Maar wat heb ik het koud brr niet normaal, maar heb vannacht zo goed geslapen heerlijk. Bedankt Leila, Monster, MijnGerrit en Lady Jane

bewerkt door MissMoby
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het de eerste tijd ook koud gehad, MissMoby. En dan weer warm. En zweten en trillen als een gek. Het ergste was er na wat dagen wel vanaf.

Hou vol, je doet heg prima!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo hier ben ik weer ik heb het zo moeilijk maar hou vol!

ik heb het niet de hele dag moeilijk maar de momenten en het gemis, gisteren moest boodschappen doen en dat was aan de late kant rond 18 uur, er  stonden overal verspreid door de supermarkt wijn aanbiedingen maar ik heb stand gehouden en mijzelf op een smoothie getrakteerd.

Maar wat ben ik moe kan de hele dag wel slapen dat doe ik natuurlijk niet ga wel vroeg naar bed.

Ook vind ik het idee nooit meer drank best heftig en betrap ik mijzelf er op dat ik denk maar moet toch wel een keer weer kunnen!! Denk dat ik daar niet geschikt voor ben zie het bij me zus die alcoholist is en een paar jaar zonder was en begon met het kan wel weer ik heb mijzelf nu in de hand niet dus vind het echt triest ik hoop dat ik voor haar een stimulans kan zijn.

tot zover alvast een goed weekend 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond zeker in het begin het idee nooit meer drinken gewoon beangstigend. Daar heb ik dan maar niet meer aan gedacht. Dag voor dag, las ik hier. Dat werkte voor mij. Vandaag drink ik niet, dat was te ovetzien. Zo ben ik de eerste maanden doorgekomen.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...