Spring naar bijdragen

26 en al een probleem

jeppa223

Aanbevolen berichten

Ik heb hier niet zoveel ervaring mee dus ik proberen mijn verhaal zo duidelijk mogelijk over te brengen.

ik heb de afgelopen dagen dit forum uitgebreid uitgeplozen en veel verhalen gelezen , en tot mijn verbazing zijn der veel mensen waar ik zoveel gemeen mee heb. Die dus dezelfde problemen en gedachte als mij hebben. Had ik eerlijk gezegt niet verwacht.

Ik ben dus een jonge van 27 en worstel de laatste 5 jaar met een probleem wat van onschuldig begon naar een steeds groter probleem.

Steeds meer drinken , stiekem drinken , elke gelegenheid als ik alleen thuis ben gaan drinken.

Ik woon samen met mijn vriendin en ze heeft wisselende diensten, zodra ze de deur uit is ga ik meteen een fles halen,en voordat ze thuis is wil ik hem weer verstopt hebben ( alsof ze achterlijk is )

Ik zit nu de afgelopen 3 dagen aan de refusal , en dat is niet de eerste keer.

Het is helaas al 2 keer eerder mislukt, wat voor enorm veel spanning zorgt in onze relatie.

ik weet dat er hier mensen zijn die al veel langer problemen hebben , maar ik wil absoluut niet mijn hele leven laten beïnvloeden Door alcohol. En doet het op dit moment wel.

Ik hoop hier mijn ervaringen te kunnen delen aangezien ik soms het idee heb dat ik er alleen voor sta ,dat het voor mijn vriendin lastig te begrijpen valt waarom het zo lastig is voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jeppa, allereerst welkom hier :rose:

Je bent nog erg jong in mijn ogen en ik vind het ontzettend goed dat je al inziet, dat je een probleem met alcohol hebt.

En nog veel beter dat je ook actie hebt genomen om daar wat aan te doen: refusal en je hier aanmelden. Petje af voor jou.

Dat je vriendin het niet kan begrijpen is heel normaal. Mensen die geen probleem met drank hebben, snappen niet dat wij dat wel hebben. Daarom kan contact met lotgenoten zo belangrijk zijn. je ziet dan dat je niet de enige bent; en dat het eigenlijk niet abnormaal is voor veel andere mensen. En, belangrijker misschien nog, dat het mogelijk is om er vanaf te komen.

Wat zijn je plannen? Helemaal stoppen of minderen? 

En hoe ga je dat aanpakken?

Ik wens je alvast heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad fijn om te zien dat er lotgenoten zijn.

Ik loop al een tijdje bij een verslavingsarts waar ik eerst wilde minderen met drinken.

Gewoon zoals al mn vrienden en kennissen, afentoe en drankje.

Maar ik ben er achter gekomen dat dat dus heel moeilijk is voor mij, want doordeweeks ga ik dan volle bak Door met drinken zodra ik de kans krijg.

Dus nu weet ik niet of ik alleen kan minderen of dat ik misschien helemaal afscheid moet nemen van alcohol.

Maar omdat het nu al zovaak in korte tijd is mis gegaan en me beloftes nog geen week kan volhouden lijkt het me verstandig om voorlopig aan de refusal te gaan.

Al heb ik ook een periode gehad dat ik daar zelfs mezelf en dus ook mijn vriendin in de maling nam met het gebruik van de refusal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jeppa,

respect voor jou dat je

nu al aan de bel trekt.

Het is op jouw leeftijd misschien

nog wel moeilijker om je niet bij

de gemiddelde mens aan te sluiten met drinken.

Maar je weet uit ervaring nu dat stoppen wel nodig is.

Het zou onzinnig zijn om hier nog tig jaar zo mee

door te jojo-en, dus wat denk je van een streefjaar:

1 jaar niet drinken. Kijken wat dat je oplevert?

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Nadia en lady Jane,

Mijn verslavingsarts gaf ook het advies van 1 jaar refusal.

En stiekem ben ik het er ook mee eens maar tegelijkertijd komen allemaal smoesjes naar boven.

ik ga in juni trouwen,kan ik dan nieteens een drankje nemen?!

Mijn vrijgezellenavond met allemaal zuipers?! Hoe moet ik dat ingodsnaam doen!?

Een jaar lang bij de sportkantine Nee zeggen tegen een biertje.

ik weet dat het het beste voor me zal zijn en toch ben ik bang voor dit soort momenten.

Zoals je al zei Jane, op mijn leeftijd , tussen mijn leeftijd genoten vind ik het moeilijk uit te leggen een jaar geen alcohol te drinken.

Nu ben ik van mezelf helemaal geen meeloper maar uit ervaring van mijn laatste refusal periode van vorig jaar werden de vragen naar mijn geen-alcohol gebruik steeds serieuser na anderhalve maand.

ik heb het daar toen best moeilijk mee gehad om mn telkens maar weer te moeten verantwoorden en ben toen ook overstag gegaan met de gevolgen van dien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan weet je nu hoe het gaat Jeppa

dus dat overstag gaan hoef je alvast niet over te doen☺

Het is moeilijk, maar zeker niet onmogelijk.

Veel onmogelijker is het om, zonder dat jaar, te matigen.

Dus bereid je dit maal vóór. Dat doe je al door hier te komen.

Je kunt nu ook alvast goede argumenten opschrijven als antwoord

op de vragen die geheid weer gaan komen.

- ik volg de nieuwe schijf van 5 (géén alcohol)

- ik wil zuinig met mezelf omgaan en met drinken lukt me dat niet;

- wat er niet aan komt hoeft er ook niet af☺

- mijn relatie is zoveel zuiverder zonder al die drank

- ik wil op een actieve manier een hoge leeftijd bereiken

- ik ben nu nog gezond, en dat wil ik graag blijven

- mijn lichaam waarschuwt me tegen teveel drank en deze keer ga ik ernaar luisteren

enz enz enz

wat je er zelf maar bij kunt verzinnen wat beter bij jou past

Misschien zijn er nu ook al leeftijdgenoten die niet drinken? Hoe sta jij daar tegenover? Maakt het echt zoveel uit

in vriendschappen of iemand drinkt of niet? En als die iemand ongezond veel drinkt, zou je die dan niet liever nuchter

te vriend houden dan niet? Vul niet te snel in wat anderen zullen denken of zeggen en weest kritisch of je die invullingen

niet eigenlijk nu al gebruikt als excuus. Dat heet hier achterdeurtjes openzetten ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jeppa,

ik lees je bloedje serieus en zou zeggen: ga er volop voor!

Menigeen zal diep van binnen respect voor je hebben omdat jij niet langer kiest voor

dat gezuip (want dat is het toch...).

En weet je ook waarom je het nodig denkt te hebben?

Is er iets wat je wilt afdekken of vermijden?

Mag en kan jij-jij zijn zonder alcohol?

Blijf schrijven!! Veel succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor deze top reacties Jane en Smart! Ben nu al blij dat ik me hier heb aangemeld.

En om even op je vraag in te gaan Jane ,

Het maakt mij inderdaad niks uit of iemand nu wel of niet drinkt. Ik heb eigenlijk respect en vind het echt mooi om te zien dat er mensen zijn die zonder alcohol en met alcohol net zo gek kunnen zijn.

En Smart , ik weet niet waarom ik het perse nodig heb , meestal zat ik toch alleen thuis op de bank.dus ik hoef eigenlijk niks af te dekken of te vermijden voor iets of iemand.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties al tot zover!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jeppa,

Moedig dat je jou probleem onder ogen ziet.

Hardnekkig he, zo'n verslaving. Jezelf en andere steeds in de maling nemen, en ook dat snel weer vergeten door de roes, kater etc toestand waarin je verkeerd.

Ik ben nu 4 weken gestopt met de drank en jeetje; wat komt er al veel voor terug!

Alleen refusal heb ik ook eerder geprobeerd, maar daar nam ik mezelf na een tijdje ook weer mee in het ootje.

Misschien heeft jou verslavingsarts je meer te bieden? Kijkne hoe je je gedrag en denken wat kunt gaan veranderen? Dan pak je het probleem dieper aan dan het alleen niet drinken.

Ik zit nu in behandeling, iets waar ik een jaar geleden hard om had gelachen of wel duizend redenen bedacht waarom dat echt niet kon!

Ik zeg niet dat jij of een ander dat moet doen, voor ieder werkt iets anders. Ik denk wel dat het goed is te zoeken naar iets wat voor jou meer steunend is..

En je gaat trouwen? Gefeliciteerd! Een mooie dag om nuchter en vol trots mee te maken :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jeppa,

Sterkte en Succes!

Ik heb gemerkt dat het uitleggen waarom ik niet drink eigenlijk alleen maar positief wordt opgepakt. Dat ik er meer problemen van te voren mee heb, dan wie dan ook na afloop. Mijn sport-team weet het inmiddels ook, en steunt me, en haalt in de 3e helft cola of ander fris voor me.

Als je nuchter blijft op je trouwdag, weet je de dag er na nog hoe mooi en hoe leuk het was!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...