sjaak Geplaatst 4 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2010 Ik weeet niet of ik het goed doe op deze manier, maar dat zien we vanzelf. Mijn naam is Sjaak. Ik ben 42 jaar en vader van twee pubers. Ik drink eigenlijk al heel lang. Meestal alleen in het weekend. Toch ben ik de laatste jaren meer en heftiger gaan drinken. Vrijdags een halve krat, zaterdags een halve krat en zondags twee flessen wijn. Onzin uitkramen tegen vrouw en kids. De andere dag niets meer weten over wat is voorgevallen. Ik merk ook dat de laatste tijd mijn geheugen minder wordt. Zou dit nog herstellen? Zo kan het niet langer. Dit moet stoppen. Ik ben wel zwaar op de hand en maak gauw van een mug een olifant. Ik zou willen dat ik af en toe een beetje door de vingers kon kijken en me niet alles aantrok. Zo dit was een heel verhaal, ik hoop dat ik via dit forum de kracht kan vinden om weer een normaal weekend te krijgen. Want dat ken ik al 25 jaar niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjaak Geplaatst 4 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 januari 2010 Ik hoef niet persee helemaal te stoppen. Op een feestje of verjaardag mag ik best wel iets drinken. Ik wil er gewoon vanaf om ieder weekend vrijdag, zaterdag en zondagte drinken. Het is bij mij net alsof het dan moet. Dit moet gewoon stoppen want op deze manier maak ik alles kappot wat me lief is. Kinderen, vrouw en werk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bakkom Geplaatst 4 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2010 Hoi Sjaak!Welkom op dit forum. Goed van je dat je niet meer zoveel wilt drinken dat je de volgende dag niet meer weet wat je deed of dacht. Ik ken het en dat is een verschrikkelijk gevoel.Ik dronk elke dag een fles wijn leeg en in de weekenden zelfs nog wel eens meer. De alcohol nam me dan over zodat ik mezelf en de anderen mij ook niet meer kenden. We zijn het zo te merken allebei zat!!!Succes Sjaak! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjaak Geplaatst 4 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 januari 2010 Hoi Bakkom,Het is net alsof ik geen wilskracht heb. Als er in het weekend alcohol in huis is dan moet er ook gedronken worden. Een glas wijn bestaat niet. Nee, het moet een hele fles zijn, of zoals gisteren 2 flessen bier en 2 flessen wijn. Ik wil sterk zijn. Zo kan het niet verder. Voor vijf weken terug gestopt met roken. Dit is nog steeds moeilijk, maar ik trap er niet meer in. Ik doe het niet meer. Ik heb een hekel aan mezelf. Ik krijg van iedereen verwijten. Ik wil zo sterk zijn dat ik niet meer "zomaar"ga drinken in het weekend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 4 januari 2010 Hallo Sjaakik ben een dochter van een Sjaak die m ook wel lustte in het weekenden daar zijn vele fam./echtelijke ruzies uit voortgekomenen je raadt het al zo vader zo dochter.Je zit hier dus onder mensen die snappen waar je mee te dealen hebtIk kan je vertellen dat sociaal drinken heel moeilijk gaat wordengelukkig kun je daar hulp bij vragenikzelf heb bij de ADB de behandeling gevolgd en dan krijg je eenindividuele begeleider die met jou mee kijkt hoe je je doel kunt ver-wezenlijken. Het aantal consumpties wer week(end)en dat bijhouden in een schriftje (online/anoniem)en gaan zien in welke situatie of geestestoestand je je niet aanje afspraak kunt houden, welke helpende gedachten je nodig hebt om dat welte doen. ik kan het je aanraden want uiteindelijk moet jij het doenmaar met het forum de de Tactusbegeleider sta je er niet helemaal alleen voor.Succes en vergeet niet terug te blijven komen, ook nadat je rotgevoelover gisteren wat is wegge-ebd, want nu begint het pas, het avontuur! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjaak Geplaatst 5 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Hoi Dar, Ik zal straks het stukje over die circels eens lezen. Ik zag dat het een hele pil is. Ook ik ben vader van twee pubers (jongen van 16 en meisje van14). Beide beginnen nu vanalles te ontdekken. Uitgaan drank enz. Ik heb het er best moeilijk mee want waneer doe je het goed? Toen ze net geboren waren heb ik nog een half uurtje gewacht, maar er kwam geen gebruiksaanwijzing. Toch zit ik de laatste 24 uur steeds vakerte denken om helemaal te stoppen. Toch zal dit nietmeevallen. (carnavalsvereniging).Toch meen ik dat als ik alleen nogmaar op een feestje drink dat ik al een heeleind ben. Ik drink nu namelijk drie dagen in de week mezelf helemaal lam. En dit moet veranderen.Groetjes, Sjaak Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Hee Sjaakik heb ook een dochter van 14 en een zoon van 16.Mijn aanleiding om te stoppen was de jongste.En sjonge ik was net op tijd, om nuchter onder ogen te zien dat dochter een paar weken terugstraal bezopen thuis werd gebracht. Ik ben me rot geschroekken, we hadden een afspraak, niet voor haar 16e en ik kon niet voorkomen dat ze die brak. Maar ik kon haar wel opvangen, zaterdagnacht 23.30 uur en de rest van die nacht. Ik hoop voor jou dat je dit niet mee hoeft te maken, maar met de puber van nu weet je het nooit. de mijne is een topsporter en VWO-er, zegt niks dus m.b.t. drank, vrienden enz.In de carnavalsbeweging is "gewoon "drinken een andere hoeveelheid dan elders, zoals je wel weet. Ik hoop voor jou dat je het aankunt, ik heb ook pogingen gewaagd in die richting. Mocht het je ondanks de ADB begeleiding niet lukken met minderen, probeer dan eens een weekend stoppen, dag per dag, is dat te doen. succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjaak Geplaatst 5 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Hoi Jane,En toch ga ik dat doen. Alleen met de carnaval en die paar feestjes. Nu drink ik me drie dagen in de week lam. Hier stop ik mee, dit doe ik niet meer. Let op, komend weekend drink ik niets. Mijn eerste wordt 17 jan. Dan heb ik een feestje. En dan nog met mate. Ik zal verdomme laten zien dat ik ditkan.Ik wil een voorbeeld worden voor de kids.Groetjes, Sjaak Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 5 januari 2010 Mooi, zo denk ik er ook over:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden